Gå til innhold

Ødelagt etter massasje


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skulle unne meg en massasje etter et krevende år. Var en rough og dyp nakke/skulder/rygg-massasje, men ikke sånn at jeg ikke kunne ligge rolig. Snart én uke etter har jeg fortsatt så vondt at jeg snaut kan bevege hodet. Jeg svimler, blir kvalm og får krampelignende tilstander i muskler/sener akkurat hvor hodet treffer nakken, og smertene går langt nedover mot korsryggen. Smerter og "småstøt" nedover armen. I tillegg ble menstruasjon trigget og startet én uke tidligere enn normalt. (Ingen fare for graviditet/spontanabort). Hva i all verden kan massøren ha gjort med meg? Noen som har vært ute for noe lignende?

Anonymkode: 699d6...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om massøren har behandlet deg altfor tøft. Noen kan være flinke i den tekniske biten av massasjen, men ikke ha noe som helst begrep på å dosere behandlingen. Da kan det bl.a. oppstå betennelser i vevet og det kan ta tid å hele. I tillegg, har han/hun vært altfor hardhendt kan du faktisk reagere med å få mer spenninger enn du hadde før, spesielt i nakken som forsøker å beskytte seg. Når du har hatt et tøft år så vil jeg tro du har hatt en del grums å rydde opp i, og da blir som regel så dyp massasje på skuldre/nakke feil, er min erfaring. Altfor mange slike behandlere fanger ikke opp tilbakemeldingene de får fra pasienten eller pasientens kropp underveis i behandlingen, og da kan dessverre det du oppdager nå skje.

Jeg ville gått til en dyktig kiropraktor, han/hun har bedre kompetanse enn en lege til å undersøke nakken og ryggen din, og denne kan også henvise deg til videre undersøkelse (f.eks. MR) om du skulle ha indikasjoner som tilsier at du trenger det.

 

Anonymkode: c11a2...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer meg hver gang jeg får massasje, så jeg har da sluttet med sånt... 

 

Jeg vil også anbefale deg en kiropraktor, for ant har du en låsing som har blitt trigget av massasjen du fikk. 

Anonymkode: 4eae7...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg en gang, så ble flere timer hos fysioterapeut for å "rette opp".Hos meg var det at de gikk litt dypt ned og fant alt som var stramt og vondt!

Anonymkode: ee5c1...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...