Gå til innhold

Skattemotregning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei hei. Jeg har lest meg blind på om jeg ikke får det jeg har tilgode på skatten. Jeg har ett krav hos lindorf, men har laget en nedbetalingsplan.. Jeg vet at når du skylder staten og nav penger så holder de igjen skattepenger. Men det står at alle som blir trukket fra tilgodebeløp mottar en skattemotregning.. Dvs den skal være kommet til alle som blir skattemotregning. Jeg har ikke fått denne (er jeg ganske sikker på) 

 

Noen som vet hvor en eventuelt skattemotregning blir sendt? Via post, altin, digipost osv? 

 

Noen som har mottatt en skattemotregning? 

Og er det noen som har hatt gjeld til lindorf som har opplevd å ikke få pengene? 

På forhånd takk for svar og håper dere får en fin sommer. 

  Jeg vil helst ikke ha svar på at jeg bare får vente å se, siden dette er avgjørende for en reise som skal bestilles om jeg vil få de igjen :) 

Anonymkode: 575c3...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med skatteoppkrever/kemner i din kommune imorgen. De siste årene er ikke motregning blitt sendt ut før samme dag som oppgjøret eller senere. Dessverre. 

Anonymkode: 0bbae...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindorff har ikke tilgang til å kreve inn penger via skatt, så det kommer ikke til å skje. 

Anonymkode: 64925...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei hei. Jeg har lest meg blind på om jeg ikke får det jeg har tilgode på skatten. Jeg har ett krav hos lindorf, men har laget en nedbetalingsplan.. Jeg vet at når du skylder staten og nav penger så holder de igjen skattepenger. Men det står at alle som blir trukket fra tilgodebeløp mottar en skattemotregning.. Dvs den skal være kommet til alle som blir skattemotregning. Jeg har ikke fått denne (er jeg ganske sikker på) 

 

Noen som vet hvor en eventuelt skattemotregning blir sendt? Via post, altin, digipost osv? 

 

Noen som har mottatt en skattemotregning? 

Og er det noen som har hatt gjeld til lindorf som har opplevd å ikke få pengene? 

På forhånd takk for svar og håper dere får en fin sommer. 

  Jeg vil helst ikke ha svar på at jeg bare får vente å se, siden dette er avgjørende for en reise som skal bestilles om jeg vil få de igjen :)

Anonymkode: 575c3...d42

Er det ikke bare ubetalte krav som blir trukket da, du har jo en avtale med Lindorf.

Anonymkode: 1114e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det var ikke det jeg ville lese 😛 det står på nettet at den blir sendt 1 mnd før. Men ja det beste er vel bare å ringe, bare dumt om de sier jeg ikke er blitt det.. Men nå som jeg ringte så ser de jo at jeg burde blitt det.

Gjelden til lindorf er jeg uenig i, men jeg må jo bare betale det så en nedbetalingsplan er det som passer meg best. Uansett så lurt det er å bare få vekk gjelden så var jeg forberedt på å motta pengene og en ferie :)

Takk for svar. 

Anonymkode: 575c3...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en nedbetalingsplan med lindorf vil aldri de bli en del av skatteoppgjøret.

Men vær obs på at mellom 5 og 10% av oss får pengene til høsten, så ikke regn med pengene før de faktisk står på konto. Plutselig er du av de som får pengene etter ferien...

Anonymkode: 2e8d6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ååå det var ikke det jeg ville lese 😛 det står på nettet at den blir sendt 1 mnd før. Men ja det beste er vel bare å ringe, bare dumt om de sier jeg ikke er blitt det.. Men nå som jeg ringte så ser de jo at jeg burde blitt det.

Gjelden til lindorf er jeg uenig i, men jeg må jo bare betale det så en nedbetalingsplan er det som passer meg best. Uansett så lurt det er å bare få vekk gjelden så var jeg forberedt på å motta pengene og en ferie :)

Takk for svar. 

Anonymkode: 575c3...d42

Smart å bruke de på ferie da..

Anonymkode: 1114e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare er statensinnkrevningsentral som kan ta skattepengene 

Anonymkode: cdd46...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det bare er statensinnkrevningsentral som kan ta skattepengene 

Anonymkode: cdd46...88b

Det er feil. 

Nav kan absolutt ta skattepengene. 

Anonymkode: 1f72e...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Lindorff kan ikke ts skattepengene, så lenge det ikke har gått til trekk via feks SI. 

Anonymkode: 1f72e...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er feil. 

Nav kan absolutt ta skattepengene. 

Anonymkode: 1f72e...5f1

Statens innkrevingssentral krever inn for andre, bla Nav

Anonymkode: 1114e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er feil. 

Nav kan absolutt ta skattepengene. 

Anonymkode: 1f72e...5f1

Ja men de er jo også statlige. Nå er det nav innkrevning, og de er en del av skatteetaten. 

Anonymkode: 84ace...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Statens innkrevingssentral krever inn for andre, bla Nav

Anonymkode: 1114e...183

Nei, nav bruker nav innkrevning, som er en del av skatteetaten. Dette er ganske nytt. 

Anonymkode: 84ace...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nav bruker nav innkrevning, som er en del av skatteetaten. Dette er ganske nytt. 

Anonymkode: 84ace...9ca

Det hadde jeg ikke fått med meg, beklager for feilinfo

Anonymkode: 1114e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei hei. Jeg har lest meg blind på om jeg ikke får det jeg har tilgode på skatten. Jeg har ett krav hos lindorf, men har laget en nedbetalingsplan.. Jeg vet at når du skylder staten og nav penger så holder de igjen skattepenger. Men det står at alle som blir trukket fra tilgodebeløp mottar en skattemotregning.. Dvs den skal være kommet til alle som blir skattemotregning. Jeg har ikke fått denne (er jeg ganske sikker på) 

 

Noen som vet hvor en eventuelt skattemotregning blir sendt? Via post, altin, digipost osv? 

 

Noen som har mottatt en skattemotregning? 

Og er det noen som har hatt gjeld til lindorf som har opplevd å ikke få pengene? 

På forhånd takk for svar og håper dere får en fin sommer. 

  Jeg vil helst ikke ha svar på at jeg bare får vente å se, siden dette er avgjørende for en reise som skal bestilles om jeg vil få de igjen :)

Anonymkode: 575c3...d42

Hvis kravet ikke har gått til Namsmann, så blir det ikke motregnet. 

Anonymkode: 3f05b...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ååå det var ikke det jeg ville lese 😛 det står på nettet at den blir sendt 1 mnd før. Men ja det beste er vel bare å ringe, bare dumt om de sier jeg ikke er blitt det.. Men nå som jeg ringte så ser de jo at jeg burde blitt det.

Gjelden til lindorf er jeg uenig i, men jeg må jo bare betale det så en nedbetalingsplan er det som passer meg best. Uansett så lurt det er å bare få vekk gjelden så var jeg forberedt på å motta pengene og en ferie :)

Takk for svar. 

Anonymkode: 575c3...d42

Skikkelig lur du som bruker pengene på ferie når du har inkassogjeld å nedbetale.. Hva med å nedbetale ekstra og ha en liten buffer i bakhånd (som alle normale ansvarsfulle voksne ville gjort). Bli voksen!!

Anonymkode: b7a55...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig inkassogjeld hos feks Lindorff blir ikke trukket av skattepenger. 

Anonymkode: d9d0a...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skikkelig lur du som bruker pengene på ferie når du har inkassogjeld å nedbetale.. Hva med å nedbetale ekstra og ha en liten buffer i bakhånd (som alle normale ansvarsfulle voksne ville gjort). Bli voksen!!

Anonymkode: b7a55...927

Ok, det var dette med å svare på det folk faktisk spør om. At en person sliter med gjeld trenger ikke skyldes forsvarlighet. Det er så mye vi ikke vet. Å ha fått til en nedbetalingsordning er jo veldig positivt, så får vi mene hva vi vil om disponeringen av penger her.

Skjerpings!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Durni skrev:

Ok, det var dette med å svare på det folk faktisk spør om. At en person sliter med gjeld trenger ikke skyldes forsvarlighet. Det er så mye vi ikke vet. Å ha fått til en nedbetalingsordning er jo veldig positivt, så får vi mene hva vi vil om disponeringen av penger her.

Skjerpings!!

Uforsvarlighet skulle det stå. 

Anonymkode: 84ace...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil helst ikke ha svar på at jeg bare får vente å se, siden dette er avgjørende for en reise som skal bestilles om jeg vil få de igjen :)

Er det ikke bedre å droppe reisen og betale gjelda i stedet? Hvis ikke, så forsvinner jo ikke problemet av seg selv til høsten igjen.

Anonymkode: 99404...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke bedre å droppe reisen og betale gjelda i stedet? Hvis ikke, så forsvinner jo ikke problemet av seg selv til høsten igjen.

Anonymkode: 99404...28d

Noen vil leve litt og. Gjelden kan være så stor at det er mer overkommelig å betale litt og litt over mange år, enn å bruke skattepengene på det og kanskje slippe unna 4 måneder tidligere.

Anonymkode: 7d45d...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...