Gå til innhold

Hvor ble det av folkeskikken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I løpet av de årene jeg har hatt barn, har jeg vært her inne med ujevne mellomrom. Som regel starter det med at jeg ønsker svar på noe jeg lurer på, men ender alltid med at jeg lunter vekk fra sidene igjen etter en stund, og tenker at nei, dette orker jeg ikke være med på. Jeg må si jeg tenker for meg selv at dette forumet til dels er meget farlig. Farlig for dem som for eksempel er unge, usikre, førstegangsforeldre osv. For hva skjer når man legger inn noe her? Jo da, en haug med dømmende svar. Bedrevitere som regelrett halshugger folk. 

Jeg sier ikke at alle er sånn, for man får mange fine og nyttige svar her også. Men det er alltid noen som må kritisere og lage kvalme. Det gjelder også i forhold til svarene som blir gitt. 

Nå har jeg ungdommer, og har vært så lenge i gamet at det preller av meg om jeg får hets. Men det er ikke sikkert det gjelder alle. Så hvorfor går det ikke an å vise litt normal oppførsel her?

Så jeg vil i høyeste grad råde folk til å tenke sjøl. Bruk hodet. Stol på deg selv. Du kjenner din egen situasjon og ditt barn best. Det er så utrolig lett å dømme andre, men de som ikke har vært i den gitte situasjonen som et innlegg tar opp, vet faktisk ikke hva de snakker om.

Jeg har også jobbet som pedagog i barnehage i over 20 år (ja når får jeg sikkert kritikk for å bruke dette...), så jeg vet en del om barn og barnehager. Heldigvis er jeg trygg på meg selv som fagperson, og den profesjonen jeg utøver, og vet jeg er godt likt av barn, foreldre og kollegaer. Derfor kan jeg heve meg over hva folk sier om at folk som jobber i barnehage er dumme osv. Jeg har høyskoleutdanning og tilleggsutdanning, og vet selv at jeg ikke er dum. Noen ganger synes jeg at jeg har noe å komme med i forhold til ting som tas opp her, men gud hjelpe meg, -da blir det bråk. Da tenker jeg at det er godt å ikke være helt fersk og usikker. 

Så jeg vil råde dere til å stole på dere selv som mødre (ja, for det er vel nesten utelukkende mødre her), svar på det det spørres om, gi saklige svar, slutt å dømme andre. Og ikke minst, hold kjeft om du ikke har noe nyttig å bidra med. 

Sånn, da er jeg klar for å motta all den pepper jeg måtte få, og så forlater jeg sikkert forumet for en god stund snart. (Og ja, jeg skriver som anonym, da jeg ikke orker mer hets).

Anonymkode: e7991...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at dette nettstedet eksosterer er krangøingen og temperaturen. Det er det som lokker de fleste hit. Med ca 2 månders mellomrom kommer drt innlegg av den typen du har skrevet. Det preløer av. Jeg vet ikke hvor du skal gå for å finne et forum er alle er snille mot hverandre og det samtidig kommer nye innlegg oftere enn hver andre uke, men ikke forsøk å ødelegge det dette forumet er. Hvis det blir for snilt og seriøst forsvinner de fleste brukerene. Da forsvinner ogå de gode svarene.

Anonymkode: f74ae...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hold kjeft om du ikke har noe nyttig å bidra med"

denne er jeg sååååå enig i!!!!!!

Anonymkode: 0f737...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at dette nettstedet eksosterer er krangøingen og temperaturen. Det er det som lokker de fleste hit. Med ca 2 månders mellomrom kommer drt innlegg av den typen du har skrevet. Det preløer av. Jeg vet ikke hvor du skal gå for å finne et forum er alle er snille mot hverandre og det samtidig kommer nye innlegg oftere enn hver andre uke, men ikke forsøk å ødelegge det dette forumet er. Hvis det blir for snilt og seriøst forsvinner de fleste brukerene. Da forsvinner ogå de gode svarene.

Anonymkode: f74ae...420

Ja, jeg ser poenget. Men det er ikke snakk om å ødelegge forumet. Og at noen har som "hobby" å skrive ekle kommentarer, er det vel ikke tvil om. Men det er så ekstremt mye av det. Og det er veldig skummelt.

Anonymkode: e7991...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempefasinerende hva som skjuler seg under menneskers overflate og som kommer til syne på anonyme nettsteder! Så mye rart folk tenker og mener som de ikke tør å si høyt i det virkelige liv. Spennende læring om mennesker!

Anonymkode: 2c548...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Temperatur og diskusjoner er bra, det er det som driver forumet. Men de voldsomme personangrepene som kommer til tider skulle jeg ønske at flere var flinkere til å rapportere, og at moderatorene var strengere når det gjaldt moderering av personangrep. Har sett flere virkelig drøye kommentarer som ikke blir moderert bort

Anonymkode: 07d58...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg ser poenget. Men det er ikke snakk om å ødelegge forumet. Og at noen har som "hobby" å skrive ekle kommentarer, er det vel ikke tvil om. Men det er så ekstremt mye av det. Og det er veldig skummelt.

Anonymkode: e7991...baf

Det er kanskhe skummelt, men det er også morsomt.

Anonymkode: f74ae...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at dette nettstedet eksosterer er krangøingen og temperaturen. Det er det som lokker de fleste hit. Med ca 2 månders mellomrom kommer drt innlegg av den typen du har skrevet. Det preløer av. Jeg vet ikke hvor du skal gå for å finne et forum er alle er snille mot hverandre og det samtidig kommer nye innlegg oftere enn hver andre uke, men ikke forsøk å ødelegge det dette forumet er. Hvis det blir for snilt og seriøst forsvinner de fleste brukerene. Da forsvinner ogå de gode svarene.

Anonymkode: f74ae...420

Det er så og si INGEN gode svar. 

Anonymkode: 89b6f...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er så og si INGEN gode svar. 

Anonymkode: 89b6f...98a

Jo, det gjør det. Det er mange som gir fine gode svar, tips og råd 

Anonymkode: 07d58...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det gjør det. Det er mange som gir fine gode svar, tips og råd 

Anonymkode: 07d58...630

Nei. Det er noen, men få

Anonymkode: 89b6f...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det er noen, men få

Anonymkode: 89b6f...98a

Jeg ser mange, har fått mange fine svar selv og

Anonymkode: 07d58...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker selv at dette forumet burde jeg holde meg helt borte fra.  Feks.er det så mange ekle kommentarer om uføretrygdede. Vi skulle aldri hatt barn og vi er 0 verdt. Jeg synes det er veldig kjipt å lese så mange dømmende og fæle ord. Folk aner ikke hvor mye jeg sliter i livet, også leser jeg slike ekle kommentarer fra uvitende og dømmende folk. Det er skummelt. 

Også ang vekt. Her inne har jeg lest at man er visst feit hvis man veier 75 kg og er 168cm. 😣

Ja, jeg er her inne for å lese om drama. Men person angrep og ekle kommentarer er så lavmål. Vil heller høre om en rar svigermor og spøsmål om ting. 

Anonymkode: d4877...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser mange, har fått mange fine svar selv og

Anonymkode: 07d58...630

Kommer vel litt an på hva som regnes som fine svar, kanskje. 

Anonymkode: 89b6f...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva er folkeskikk for noe? :klo: 

Anonymkode: 0f80c...49a

Ja, ikke sant...

Anonymkode: 89b6f...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...