Gå til innhold

Fødsel på gang eller bare modning?


Hirka89

Anbefalte innlegg

Jeg er 41+2 i dag, så 6 dager på overtid. Har siste timen nå hatt konstante smerter i korsryggen. De blir ikke vondere, men heller ikke svakere. Er en konstant/trykkende smerte som er ganske intens, men likevel ikke så ille at jeg ikke klarer å slappe av foreløpig. Innimellom verker det også litt nederst i magen. I og med at det er kontinuerlig vondt så er det vel ikke rier. Men kan det likevel være starten på fødsel eller skyldes det bare modning? Er førstegangs og har aldri opplevd sånne ryggsmerter tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rier kan være nokså individuelt, også fra barn til barn (jeg har selv hatt fire forskjellige opplevelser av det). Med første kjentes det ut som kynnere og milde menssmerter, og mer konstant men i bølger som aldri ble regelmessig. Det som tipset meg om fødsel var lett blodig utflod, som jeg ikke hadde hat de 40ukene i forveien. Fikk endelig somlet meg på føden, da var det 8cm åpning uten at jeg hadde forstått helt at jeg var i fødsel 😅 En annen gang var det brennende smerter i hoftene, som kom regelmessig og dro seg opp relativt raskt. Men da ikke noe blod eller slim 🤷‍♀️

Så alt jeg vil si er at det kan være alt eller ikke noe 🙂 Men siden du er såpass rundt termin, og dette kjennes helt nytt, så ville jeg ha mentalt forberedt meg på at noe kanskje vil skje iløped av nær fremtid i allefall 😉

Lykke til, fødsel er veldig gøy - jeg missunner deg litt faktisk 😉💜

Anonymkode: d9829...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hirka89 skrev:

Jeg er 41+2 i dag, så 6 dager på overtid. Har siste timen nå hatt konstante smerter i korsryggen. De blir ikke vondere, men heller ikke svakere. Er en konstant/trykkende smerte som er ganske intens, men likevel ikke så ille at jeg ikke klarer å slappe av foreløpig. Innimellom verker det også litt nederst i magen. I og med at det er kontinuerlig vondt så er det vel ikke rier. Men kan det likevel være starten på fødsel eller skyldes det bare modning? Er førstegangs og har aldri opplevd sånne ryggsmerter tidligere

Det kan være starten på en fødsel. Dagen før fødsel fikk jeg murringer i korsrygg og mage som tok seg opp på kveld. 

Da vi kjørte til sykehuset hadde jeg murringer og jeg visste ikke om det var murringer eller rier. Kom til sykehuset med 6 cm åpning og etter 1 time og 45 minutter etter ankomst sykehus var baby født. Dette var 2.fødsel

Anonymkode: 11dff...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt en konstant verk i ryggen, men mindre smertefult enn tidligere. Noen ganger merker jeg det nesten ikke. Også har jeg begynt å få skikkelig mageknip nederst i magen som kommer veldig sporadisk med alt fra 5-18 min mellomrom. Så håper virkelig det er noe på gang nå 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hirka89 skrev:

Fortsatt en konstant verk i ryggen, men mindre smertefult enn tidligere. Noen ganger merker jeg det nesten ikke. Også har jeg begynt å få skikkelig mageknip nederst i magen som kommer veldig sporadisk med alt fra 5-18 min mellomrom. Så håper virkelig det er noe på gang nå 😁

Det kan høres sånn ut.

Merkelig hvordan man, når man er høygravid, er SÅ klar for å føde. Og lei av å gå gravid 😛 men jeg som ikke er gravid, sitter på sidelinjen og tenker "stakkars deg!". 

Men en fødsel er fantastisk også. Særlig de første 10 minuttene etterpå. "Jaaaa! Jeg er FERDIG! WOHO!" :P 

Lykke til, håper det er noe på gang og at det går greit :)

Anonymkode: b349a...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gikk det, Hirka? :)

Anonymkode: d9829...092

Riene varte frem til kl.08 på morgenen. Da stoppet det pluselig helt opp og jeg sovna til slutt etter en lang natt 😅 Hadde time til kontroll på sykehuset så dro på den. Da jeg var inne hos jordmor så gikk vannet! Så da ble det tatt blodprøver også ble jeg sendt hjem for å se om det kommer i gang. Har hatt noen rier siden vannet gikk, men de er sykt uregelmessige 🙄 så har liksom ikke kommet i gang med noe enda. Uansett så skal jeg møte opp på føden kl.14 i morgen og bli lagt inn da hvis han ikke kommer før, siden det ikke skal gå mer enn et døgn fra vennet går. Så spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Hirka89 skrev:

Riene varte frem til kl.08 på morgenen. Da stoppet det pluselig helt opp og jeg sovna til slutt etter en lang natt 😅 Hadde time til kontroll på sykehuset så dro på den. Da jeg var inne hos jordmor så gikk vannet! Så da ble det tatt blodprøver også ble jeg sendt hjem for å se om det kommer i gang. Har hatt noen rier siden vannet gikk, men de er sykt uregelmessige 🙄 så har liksom ikke kommet i gang med noe enda. Uansett så skal jeg møte opp på føden kl.14 i morgen og bli lagt inn da hvis han ikke kommer før, siden det ikke skal gå mer enn et døgn fra vennet går. Så spennende å se :)

Lykke til :)

Anonymkode: d81f0...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hirka89 skrev:

Riene varte frem til kl.08 på morgenen. Da stoppet det pluselig helt opp og jeg sovna til slutt etter en lang natt 😅 Hadde time til kontroll på sykehuset så dro på den. Da jeg var inne hos jordmor så gikk vannet! Så da ble det tatt blodprøver også ble jeg sendt hjem for å se om det kommer i gang. Har hatt noen rier siden vannet gikk, men de er sykt uregelmessige 🙄 så har liksom ikke kommet i gang med noe enda. Uansett så skal jeg møte opp på føden kl.14 i morgen og bli lagt inn da hvis han ikke kommer før, siden det ikke skal gå mer enn et døgn fra vennet går. Så spennende å se :)

Hvilke blodprøver ble tatt?

Anonymkode: 26a70...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke blodprøver ble tatt?

Anonymkode: 26a70...e4c

De tok først tempen på meg som var litt i grenseland, så da bestemte de seg for å ta blodprøve for å se om jeg hadde noe infeksjoner. Man kan visst fort bli dårlig eller få infeksjoner når vannet har gått. Hvis ikke tempen hadde vært på grensa så hadde de venta med å ta blodprøvene til i morgen. Men alt så bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Hirka89 skrev:

Riene varte frem til kl.08 på morgenen. Da stoppet det pluselig helt opp og jeg sovna til slutt etter en lang natt 😅 Hadde time til kontroll på sykehuset så dro på den. Da jeg var inne hos jordmor så gikk vannet! Så da ble det tatt blodprøver også ble jeg sendt hjem for å se om det kommer i gang. Har hatt noen rier siden vannet gikk, men de er sykt uregelmessige 🙄 så har liksom ikke kommet i gang med noe enda. Uansett så skal jeg møte opp på føden kl.14 i morgen og bli lagt inn da hvis han ikke kommer før, siden det ikke skal gå mer enn et døgn fra vennet går. Så spennende å se :)

Så gøy, da er du i gang 👏😅💜

Ro og hvile (oxytocin fremmer rier). (ina May gaskin, jm, er god på dette) 

Her startet også min andre fødsel en dag i forveien. Riene stoppet opp på 6cm på natten. Jm sjekket oss, og alt var bra med oss begge. Når hun dro beordret hun meg snilt til ro, hvile og mat. Kroppen min var rett og slett sliten 😉 Så jeg tok livet med ro, sløvet på sofaen, fikk massasje og koste meg. Mannen min hentet jr i bhg på ettermiddagen og jeg gikk meg en liten tur. Da kjente jeg det murret igjen, og sa fra til jm. Hun kom etter ca en time (jeg ba henne ta det med ro, men siden jeg var 2.gangs så forsto nok hun at det var best å komme 😉), og innen hun kom rakk  jeg en deilig varm dusj og da tok det seg opp. Vips var det nesten 8cm,og opp i badekaret med meg. Jr ble fulgt opp for overnatting hos naboen, og 2t senere var yngste medlem født. 

... Ville bare gi deg en optimistisk historie mens du ventet 😘 Masse lykke til videre. 

Anonymkode: d9829...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så gøy, da er du i gang 👏😅💜

Ro og hvile (oxytocin fremmer rier). (ina May gaskin, jm, er god på dette) 

Her startet også min andre fødsel en dag i forveien. Riene stoppet opp på 6cm på natten. Jm sjekket oss, og alt var bra med oss begge. Når hun dro beordret hun meg snilt til ro, hvile og mat. Kroppen min var rett og slett sliten 😉 Så jeg tok livet med ro, sløvet på sofaen, fikk massasje og koste meg. Mannen min hentet jr i bhg på ettermiddagen og jeg gikk meg en liten tur. Da kjente jeg det murret igjen, og sa fra til jm. Hun kom etter ca en time (jeg ba henne ta det med ro, men siden jeg var 2.gangs så forsto nok hun at det var best å komme 😉), og innen hun kom rakk  jeg en deilig varm dusj og da tok det seg opp. Vips var det nesten 8cm,og opp i badekaret med meg. Jr ble fulgt opp for overnatting hos naboen, og 2t senere var yngste medlem født. 

... Ville bare gi deg en optimistisk historie mens du ventet 😘 Masse lykke til videre. 

Anonymkode: d9829...092

Takk takk 😊

Ja jeg ble også sendt hjem med beskjeden om å sove og spise 😅 det var alt jeg skulle gjøre. Så har liggi i senga i hele dag/kveld. Nettopp flytta meg til sofaen med litt snacks. Hadde nettopp første rien på noen timer akkurat nå 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hirka89 skrev:

Takk takk 😊

Ja jeg ble også sendt hjem med beskjeden om å sove og spise 😅 det var alt jeg skulle gjøre. Så har liggi i senga i hele dag/kveld. Nettopp flytta meg til sofaen med litt snacks. Hadde nettopp første rien på noen timer akkurat nå 😁

Så spennende! Lykke til! 🎉😊

Anonymkode: 54cbe...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hirka89 skrev:

Takk takk 😊

Ja jeg ble også sendt hjem med beskjeden om å sove og spise 😅 det var alt jeg skulle gjøre. Så har liggi i senga i hele dag/kveld. Nettopp flytta meg til sofaen med litt snacks. Hadde nettopp første rien på noen timer akkurat nå 😁

Så bra 👏🙂 Heier på deg. Deilig å slippe å bli satt i gang, når kroppen klarer å få det i gang selv. 

Anonymkode: d9829...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering :) Lillegutt kom til verden tirsdag morgen. Han veide 3920g og ikke 4400 som estimert 😅😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hirka89 skrev:

Liten oppdatering :) Lillegutt kom til verden tirsdag morgen. Han veide 3920g og ikke 4400 som estimert 😅😊

Så koselig! Gratulerer så mye! :)

 

Anonymkode: d81f0...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hirka89 skrev:

Liten oppdatering :) Lillegutt kom til verden tirsdag morgen. Han veide 3920g og ikke 4400 som estimert 😅😊

Gratulerer! Godt å høre! Kos dere masse!

Anonymkode: 54cbe...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hirka89 skrev:

Liten oppdatering :) Lillegutt kom til verden tirsdag morgen. Han veide 3920g og ikke 4400 som estimert 😅😊

Tenkte akkurat på deg, og gikk inn for å se om du hadde skrevet noe mer 😄 Gratulerer så mye 💜🤗 Håper fødselen gikk greit og at du også har det bra. 

Anonymkode: d9829...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...