Gå til innhold

Hvor mye kan ungene game?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to sønner, på 8 og 12 år. De elsker gaming, som de fleste unger gjør.. Den yngste har autismespekterforstyrrelse, og gaming er et område som han mestrer veldig godt og trives med. Hvis ikke de hadde hatt regler, hadde de nok gamet store deler sv døgnet. Reglene her er at det i ukedager er fra kl 18. Eldstemann får  i tillegg game 30 min med kompiser på dagtid, hvis han har med noen hjem fra skolen. 

I helgene er det mer fri flyt.. yngstemann våkner grytidlig, og gamer gjerne fra 06:00 til 10:00. Så får de game igjen fra 17/18-tiden. 

Men nå er det jo snart ferie.. jeg lurer på om vi er for strenge..? De begynner jo å bli store, og det er jo en slags hobby. Særlig for han med autisme, er dette et område som gir mye glede. 

Hvilke regler har dere?

Anonymkode: 6891a...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får spille ganske fritt, de er 9 og 11 år. Jeg bestemmer hvilke spill de får lov å spille. De får ikke spille under måltider og om vi skal gjøre noe sammen som familie hjemme. Fredag og lørdag kveld får de ikke spille. Da er det familiekveld. Hverdager får de ikke lov å spille før leksene er gjort, helger får de ikke spille før de har ryddet rommene.

Anonymkode: 29f02...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig med balanse. Fysisk aktivitet er viktig for alle mennesker og også barn. Du er ikke for streng, hi - vi er strengere. 12 åringen spiller Fortnite ca 1 time på ukedagene og kanskje 2 timer, evt 3 timer i helgedagene hvis været er elendig. Balanse, de må komme seg ut, møte venner, sykle, være aktive også

Anonymkode: 55c62...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i at det er viktig å være aktiv, være utendørs, være sosial og gjøre andre ting. De får heller ikke sitte inne og spille når solen skinner utenfor.

Anonymkode: 6891a...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge han vil, så lenge han er sosial og går ut når folk spør etter han

Anonymkode: 9a8a6...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...