Gå til innhold

12 åringen min er så syyykt opptatt av mobilen sin


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og det skaper konflikt hver dag når jeg sier at han skal legge den fra seg. Trener fotball og er med venner, men her hjemme, i bilen etc så sitter han med nesa i mobilen hele tiden...bortsett fra at vi har mobilfri sone under måltider og når vi ser på film sammen.

Normalt og «ok» og skal jeg velge andre kamper, eller skal vi være helt nazi og ha sur stemning her ?

Anonymkode: f8b3d...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tror du er sunnest, at du lar henne få viljen sin alltid, hele tiden, eller at du setter noen grenser, som er tydelige, og som hun må følge være seg hun vil eller ikke?

Anonymkode: d8407...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, hi. Noen grunnregler har vi - noen kameler MED hår svelger vi og noen kamper er det ikke verdt å ta. Vår 12 åring er preppet med nettvett-regler og vi følger med, men det er spill og YouTube som sluker min 12 åring mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den generasjonen som vokser opp nå er ikke vant til å kjede seg, så fort det er litt dødtid kommer mobilen frem. Det er ikke så vanskelig å forstå, det er allverdens underholdning bare et tastetrykk unna... 

Jeg tror det er sunt med noen regler, så det har vi. Aldri mobil ved bordet, vi må kunne sitte i stua og snakke sammen, den som sitter foran i bilen på korte turer snakker med sjåføren osv. 

Men vi må nok også bare akseptere at de har et helt annet forhold til mobilen enn oss og svelge noen kameler. 

Jeg har barn på 12, 15 og 18 år. 

Anonymkode: 6360d...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...