Gå til innhold

Vet alltid når min kollega kommer til å bli syk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I helgen har hun vært på fest, så nå vet jeg at hun blir borte i hvert fall mandag og tirsdag. Sikkert lengre og. 

Hun er borte utrolig mye fra jobb og det er som regel i forbindelse med hva hun gjør i helgene. 

Anonymkode: 5ae95...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva er spørsmålet/poenget ditt?

Kjedelig med late unnasluntrer kollegaer, men lite du får gjort med det. 

Anonymkode: 9510f...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare få ut frustrasjonen. Så på snap og Instagram i morges at hun var ute. Forgje uke var ekstremt hektisk (hun var ikke på jobb da heller), og da vet jeg at det blir neste uke det også, 

Anonymkode: 5ae95...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I helgen har hun vært på fest, så nå vet jeg at hun blir borte i hvert fall mandag og tirsdag. Sikkert lengre og. 

Hun er borte utrolig mye fra jobb og det er som regel i forbindelse med hva hun gjør i helgene. 

Anonymkode: 5ae95...3a0

Men hun har jo uansett et maks antall egenmeldingsdager, så hvis hun var borte hele forrige uke, så kan hun jo ikke være borte nå med mindre hun blir sykmeldt

Anonymkode: 70e01...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun har jo uansett et maks antall egenmeldingsdager, så hvis hun var borte hele forrige uke, så kan hun jo ikke være borte nå med mindre hun blir sykmeldt

Anonymkode: 70e01...2c0

Det er latterlig lett å få sykemelding i Norge. Hvis jeg er hos legen så spør hun om jeg trenger sykemelding. Uansett hva jeg er der for omtrent. 

En annen gang hadde jeg brukket tommelen på venstrehånden, da sa sykehuset at jeg kunne be om tre ukers sykemelding hos legen min da de ikke skrev ut sykemelding. Jeg spurte, får jeg ikke lov å jobbe, det er jo bare tommelen. Jooooo, du kan jo jobbe sa legen. 

Det er noe alvorlig galt når helsevesenet oppfordrer til sykemelding for en skadet kroppsdel man ikke bruker i jobben. Jeg klarer fint å sitte på pulten min med foten høyt pga skadet leddbånd, eller jobbe på PC med en tommel i gips så lenge det ikke er musearmen. 

Anonymkode: 9510f...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er latterlig lett å få sykemelding i Norge. Hvis jeg er hos legen så spør hun om jeg trenger sykemelding. Uansett hva jeg er der for omtrent. 

En annen gang hadde jeg brukket tommelen på venstrehånden, da sa sykehuset at jeg kunne be om tre ukers sykemelding hos legen min da de ikke skrev ut sykemelding. Jeg spurte, får jeg ikke lov å jobbe, det er jo bare tommelen. Jooooo, du kan jo jobbe sa legen. 

Det er noe alvorlig galt når helsevesenet oppfordrer til sykemelding for en skadet kroppsdel man ikke bruker i jobben. Jeg klarer fint å sitte på pulten min med foten høyt pga skadet leddbånd, eller jobbe på PC med en tommel i gips så lenge det ikke er musearmen. 

Anonymkode: 9510f...b29

Samme her... Har takket nei til sykemelding mange ganger.. 

Jobber i barnehage da, men jeg klarer faktisk å jobbe med forstuet tommel🙈 

Anonymkode: 1e8eb...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en kollega som din, jeg kan også lett forutse når hun ikke kommer på jobb. Har hun tidligvakt på mandag kommer hun nesten aldri og skal det være møter etter jobb kommer hun aldri da. Hun har en slags åpen sykmelding som gjør at hun kan benytte dagene omtrent som hun vil - utrolig slitsomt for oss andre som alltid stiller opp og må jobbe ekstra for å dekke opp vaktene!

Anonymkode: 97823...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Aftenposten i dag. Der står det en sånn historie og hun som forteller den var alkoholiker i mange år. Det som til slutt reddet henne var at arbeidsgiver sa stopp og krevde at hun fikk hjelp. Noe å tenke på?

Anonymkode: 1af7e...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en kollega som din, jeg kan også lett forutse når hun ikke kommer på jobb. Har hun tidligvakt på mandag kommer hun nesten aldri og skal det være møter etter jobb kommer hun aldri da. Hun har en slags åpen sykmelding som gjør at hun kan benytte dagene omtrent som hun vil - utrolig slitsomt for oss andre som alltid stiller opp og må jobbe ekstra for å dekke opp vaktene!

Anonymkode: 97823...e6f

Men du forstår at det er en underliggende sykdom som gjør at hun har en slik sykemelding? Og at lederen deres kjenner til det? Selvfølgelig er det slitsomt for dere hvis ikke lederen deres tilrettelegger, men du kan da virkelig ikke være sur på kollegaen din? Gang på gang så får syke og uføre beskjed her inne om at det er bare å komme seg i jobb for å leve på NAV skal de ikke gjøre, men når noen få er så heldige at de kan, så er vi sure over det også?

Anonymkode: 40ab8...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du forstår at det er en underliggende sykdom som gjør at hun har en slik sykemelding? Og at lederen deres kjenner til det? Selvfølgelig er det slitsomt for dere hvis ikke lederen deres tilrettelegger, men du kan da virkelig ikke være sur på kollegaen din? Gang på gang så får syke og uføre beskjed her inne om at det er bare å komme seg i jobb for å leve på NAV skal de ikke gjøre, men når noen få er så heldige at de kan, så er vi sure over det også?

Anonymkode: 40ab8...d34

Hun dama i Aftenposten hadde sagt til sin sjef at hun hadde en bipolar lidelse. Dermed kunne hun skjule fravær og andre symptomer bak denne løgnen og sjefen forsto ikke at det var alkoholisme. 

Anonymkode: 1af7e...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samme her... Har takket nei til sykemelding mange ganger.. 

Jobber i barnehage da, men jeg klarer faktisk å jobbe med forstuet tommel🙈 

Anonymkode: 1e8eb...99b

Og jeg vet om flere som har krøpet syke inn til legen og fått beskjed om å ta seg sammen.

Jeg fikk også beskjed om å ta meg sammen da jeg kom til lege med sinnsyke nakkesmerter, Det ilte smerte i skuldrene og armene. Måtte bruke egenmelding, 2 dager senere var jeg nummen i hele kroppen og jeg ble sendt fra legevakt til Ullevål for akutt operasjon av prolaps. 

Mange leger har blitt redde for å sykmelde folk som faktisk er syke også. Mange av oss opplever ikke å få slengt sykemeldinger etter oss. 

Anonymkode: 0b29d...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I helgen har hun vært på fest, så nå vet jeg at hun blir borte i hvert fall mandag og tirsdag. Sikkert lengre og. 

Hun er borte utrolig mye fra jobb og det er som regel i forbindelse med hva hun gjør i helgene. 

Anonymkode: 5ae95...3a0

Rart ikke ledelsen krever sykemelding, uansett fravær. De har muligheten til å hindre bruk av egenmeldinger hvis de mistenker misbruk. Dd fleste har ofte litt høyere terskel for å oppsøke lege. 

Anonymkode: 0b29d...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...