Gå til innhold

Noen som har gått til toppen av Galdhøpiggen med barn ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ligger ganske mye tips og info på nett, bare google Galdøpiggen med barn, så finner du masse.

Anonymkode: 46ca1...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress så lenge barna er en smule turvante. Det er jo bare en liten tur😊 Men ville kanskje prøvd å unngått de Kids-turene de arrangerer, med mindre du ønsker å høre på andre barns sutter😅

Anonymkode: 6c28b...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått med en 4 åring og en 5 åring. Gikk fra Juvasshytta på ski 17. mai. 

Kjempefin tur - ingen problemer for barna. Vi startet før alle andre for å ha veldig god tid til pauser og kunne holde et rolig tempo. 

Anonymkode: 968a1...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har gått med en 4 åring og en 5 åring. Gikk fra Juvasshytta på ski 17. mai. 

Kjempefin tur - ingen problemer for barna. Vi startet før alle andre for å ha veldig god tid til pauser og kunne holde et rolig tempo. 

Anonymkode: 968a1...33c

Må man ikke ha brefører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin tur med en på seks og en på ti. Fra Spiterstulen, selvsagt.

Anonymkode: bf5a2...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er en krevende tur til fots, dels i steinur. 13 km tilsammen fra Juvass og mange høydemeter. Men min syvåring gjennomførte og jeg tror de fleste vil greie det. Det var en flott tur! Du ser toppen store deler av ruta, det er god motivasjon! Kanskje enklere med ski - godt alternativ. 

Anonymkode: 95a55...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, auro skrev:

Må man ikke ha brefører?

Ikke før sesongen - som startet i juni noen gang, mener jeg- da er breen ansett som trygg. 

Hadde likevel med tau og seler som alle måtte gå i over breen og har brefører trening. 

Anonymkode: 968a1...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi har gått i sommer! To familier med barn i alder 8-13! Gikk veldig greit! 

Litt bratt på slutten, men ellers veldig lett!

Vi bestilte privat tur med Jotunheimen arr, og startet litt tidlig - det var perfekt! Kom opp før alle andre😜

Mye folk i juli/august!

Anonymkode: 1ce39...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det nødvendig med ordentlige fjellstøvler for barna, eller kan det holde med hikingsko (Gore-tex)?

Anonymkode: 8b933...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt med skikkelige fjellstøvler. Kan bli våt på beina av snø på vei over breen. Jeg har gått med en femåring og en sjuåring fra Juvasshytta og over breen. Vi hadde vårt eget taulag, fordi en i turfølget vårt er brefører. Vi var til sammen  20 voksne og barn, fire av dem var 5år. Alle kom til toppen. Fra juvass tar det ca en time å gå inn til breen, en time over breen og litt over en time til toppen. Lykke til og god tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 16.13, Anonym bruker skrev:

Jo, det er en krevende tur til fots, dels i steinur. 13 km tilsammen fra Juvass og mange høydemeter. Men min syvåring gjennomførte og jeg tror de fleste vil greie det. Det var en flott tur! Du ser toppen store deler av ruta, det er god motivasjon! Kanskje enklere med ski - godt alternativ. 

Anonymkode: 95a55...e27

Det er ikke spesielt krevende mener jeg. 

Barn på fem år klarer turen lett. Men krever selvsagt at man har vært på tur før. 

 

Anonymkode: 5e7c5...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alle klarer denne turen. 

Men husker da min søster var ungdom og var med opp ditt. Mye syting og klaging. Hehe. 

Men er det  en 8 åring som liker og orker å gå i flere timer, klarer man det 😊

Anonymkode: 93f9d...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk med en 7 åring i gode støvler, ingen problem. Nå , tre år etter har jeg og gutta f. 04 og 09 gått Via firatta Lomseggi, Synnøve hornet,Stetinden,Himakånå, Preikestolen og Trollpikken🙂Med maaaange bokstaver 😁

Anonymkode: 10b2b...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...