Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har økt aktiviteten, går turer og maler hus hver kveld. Trappet ned på inntak, droppet godteri, spiser mye mindre enn før. Har ikke holdt på mer enn litt over ei uke, men vekta står bom støtt. Burde gått ned noen desimaler hvertfall. Mange kalorier minus i forhold til før. Hvorfor ser jeg ingen bevegelse på vekta?

Anonymkode: 39cc0...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi du helt sikkert sitter på ræva og skriver her i stedet for å dra på gymmet.

Anonymkode: 6618a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du har holdt på kun en uke. Tålmodighet hjelper

Anonymkode: 9287a...370

Ja, er klar over at det er kort tid. Men vanligvis ser jeg vekta endres etter en helg med godteri feks. Og da burde den vel gå ned etter en uke uten..🙈😂

Anonymkode: 39cc0...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det samme i 6 uker nå - og har ikke gått ned noe... 🥺 Spiste godteri og drakk brus hver dag før. Nå er det bare litt på lørdager.

Anonymkode: 5ede4...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har du brukt på å bli så stor at du vil gå ned i vekt? Ca like lang tid tar det å gå ned. 

Anonymkode: ad94b...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er klar over at det er kort tid. Men vanligvis ser jeg vekta endres etter en helg med godteri feks. Og da burde den vel gå ned etter en uke uten..🙈😂

Anonymkode: 39cc0...7dd

Det du skriver her er helt ulogisk. Vanligvis går du opp når når du spiser godteri i helgen. Hvis du da en helg ikke spiser godteri kan du ikke forvente å gå ned, bare at vekten står stabilt.

På sikt må du spise færre kalorier enn du bruker. Vei og skriv opp alt du spiser og drikker så du får en oversikt.

Anonymkode: 70ec8...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt med samme frustrasjon og mente jeg spiste mye mindre enn nødvendig og ble så frustrert og sint at jeg gråt da vekta ikke rikket seg. Jeg gjorde jo riktig!!

Så begynte jeg med lifesum appen og så at jeg faktisk spiste altfor mye fremdeles. Nå spiser jeg ca. 1000 kalorier daglig og har gått ned 4 kilo på en uke. Bare vann, men en fin kickstart. Ikke er jeg sulten mer heller, var kun de første dagene

Anonymkode: 0b11f...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned appen yazio og registrer hva du spiser. Og vist du har en aktivitetsklokke, så blir det registrer hvor aktiv du er også. Lett å følge med på om man har spist for mye eller for lite. Ikke bra å spise for lite heller 😉

Anonymkode: 45b83...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver her er helt ulogisk. Vanligvis går du opp når når du spiser godteri i helgen. Hvis du da en helg ikke spiser godteri kan du ikke forvente å gå ned, bare at vekten står stabilt.

På sikt må du spise færre kalorier enn du bruker. Vei og skriv opp alt du spiser og drikker så du får en oversikt.

Anonymkode: 70ec8...535

Vanligvis spiser jeg masse godteri hver dag. I helger masse, og da ser jeg vekta flytter på seg. Nå har jeg gått en hel uke uten godteri, rørt masse på meg og også spist mye mindre og sunnere mat. Burde da i det minste sluppet litt vann? Eller? I dag hadde faktisk vekta økt med 0.3...

Anonymkode: 39cc0...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg satt med samme frustrasjon og mente jeg spiste mye mindre enn nødvendig og ble så frustrert og sint at jeg gråt da vekta ikke rikket seg. Jeg gjorde jo riktig!!

Så begynte jeg med lifesum appen og så at jeg faktisk spiste altfor mye fremdeles. Nå spiser jeg ca. 1000 kalorier daglig og har gått ned 4 kilo på en uke. Bare vann, men en fin kickstart. Ikke er jeg sulten mer heller, var kun de første dagene

Anonymkode: 0b11f...2a7

Jeg bruker lifesum, ligger på ca 1100 nå mot opp mot 3000 før🙈

Anonymkode: 39cc0...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Last ned appen yazio og registrer hva du spiser. Og vist du har en aktivitetsklokke, så blir det registrer hvor aktiv du er også. Lett å følge med på om man har spist for mye eller for lite. Ikke bra å spise for lite heller 😉

Anonymkode: 45b83...508

Jeg bruker lifesum og har sånn klokke, så jeg har kontroll på både inntak og forbruk. I tillegg har jeg vekt som er koblet mot klokkas app så jeg har full oversikt. Derfor jeg undres litt over at jeg ikke går ned men faktisk opp i dag (0,3). I går var jeg ekstremt aktiv og spiste særs lite (mot normalt helt motsatt på begge områder). 

Leste et sted at noen binder opp mere vann ved trening, stemmer det?

Anonymkode: 39cc0...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta varierer uansett etter syklus osv, så hvis du vasser på det letteste sist du veide deg, kan det hende du ville veid mer i dag erm for en uke siden hvis du hadde spist som normalt. Ettersom du har spist sunt, gikk du ikke opp, men veier det samme. Derimot vil du i tilfelle i løpet av de neste ukene med stor sannsynlighet gå ned mer, både fordi du kommer tilbake til den "letteste" tiden i syklusen og fordi du fortsetter å trene og spise mindre. 

Uansett går man ikke ned flere kilo fett den første uka, går man ned mye i løpet av kort tid, er det bare vann. 

Anonymkode: 43e85...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er klar over at det er kort tid. Men vanligvis ser jeg vekta endres etter en helg med godteri feks. Og da burde den vel gå ned etter en uke uten..🙈😂

Anonymkode: 39cc0...7dd

Kanskje du har mensen, eller at kroppen holder på vann - en uke er alt for kort tid, selv om jeg forstår at det er kjedelig!

Anonymkode: ea7d4...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min er så sær, at uansett hva så går ikke vekta ned før mensen har kommet, og først da ser jeg belønningen for strevet. Er lang ventetid mellom vektnedgangen 😜

Anonymkode: 21922...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2019 den 23.50, Anonym bruker skrev:

Har økt aktiviteten, går turer og maler hus hver kveld. Trappet ned på inntak, droppet godteri, spiser mye mindre enn før. Har ikke holdt på mer enn litt over ei uke, men vekta står bom støtt. Burde gått ned noen desimaler hvertfall. Mange kalorier minus i forhold til før. Hvorfor ser jeg ingen bevegelse på vekta?

Anonymkode: 39cc0...7dd

Jeg mener jeg reagerer på maling ved at kroppen min holder på vann. Ingen som har bekreftet at det er mulig, men jeg tror det😉

Anonymkode: 6b5fa...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener jeg reagerer på maling ved at kroppen min holder på vann. Ingen som har bekreftet at det er mulig, men jeg tror det😉

Anonymkode: 6b5fa...475

Det var en kreativ unnskyldning

Anonymkode: 9287a...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊 Jeg tror jeg har vært litt forstoppet, etter noen runder på do viser vekta nå 1,5 kg mindre. Selv om jeg har drukket mye i dag og etter jeg begynte med å gå ned. Så litt lettet over at det begynner å flytte litt på seg. 

Anonymkode: 39cc0...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mannen min skulle ned i vekt tok det en hel mnd med stort kaloriunderskudd før vekta flyttet på seg. Da gikk det til gjengjeld også ganske kjapt, 20kg på et halvt år (var det han skulle ned), la da inn en plan i lifesum med mål om å gå ned 0,7 kg i uka, gikk jo mye kjappere enn det.

Venninna mi så heller ingen forskjell første måneden, men så raste hun ned.

Tror at kroppen noen ganger bare niholder på vekta før den forstår at den må gi etter, litt «krisemodus» rett og slett ;)

Gi det minst to uker til før du gjør andre endringer. Lykke til 😊

Anonymkode: db9ce...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da mannen min skulle ned i vekt tok det en hel mnd med stort kaloriunderskudd før vekta flyttet på seg. Da gikk det til gjengjeld også ganske kjapt, 20kg på et halvt år (var det han skulle ned), la da inn en plan i lifesum med mål om å gå ned 0,7 kg i uka, gikk jo mye kjappere enn det.

Venninna mi så heller ingen forskjell første måneden, men så raste hun ned.

Tror at kroppen noen ganger bare niholder på vekta før den forstår at den må gi etter, litt «krisemodus» rett og slett ;)

Gi det minst to uker til før du gjør andre endringer. Lykke til 😊

Anonymkode: db9ce...456

Takk! Høres lovende ut! Søt og godterisuget ga seg etter bare ei uke😄

Anonymkode: 39cc0...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått ned enda mer, så det lagget bare litt😊 Men... jeg skal i bryllup i helga til ei kusine og da blir det både mye god mat og masse kaker. Vi kommer garantert til å få med kakerester hjem for jeg skal bake litt og hun ville bli kvitt rester (skal rett på bryllupsreise). Jeg elsker kaker og det er jo sjelden jeg baker disse gode kakene. Hvor mye blir jeg satt tilbake om jeg tillater meg å stappe innpå litt i helga? 🙈

Anonymkode: 39cc0...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...