Gå til innhold

Har du gått over Vidden i Bergen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst å gå men formen er så dårlig 😞. Hvis man tar Ulriksbanen opp og så går til Fløyen...er det mye oppover da?

Anonymkode: a2ec8...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått den mange ganger :). Selv liker jeg å gå fra Fløien og til Ulriken men det er den tyngste veien siden det er litt mer stigning hele veien. Fra Ulriken så er den tyngste stigningen opp til Rundemanen men ellers så syns jeg det er en flott tur, litt opp og ned! Dersom du er i dårlig form så ville jeg begynt med mindre turer som feks gå opp til Ulriken. Den turen er blitt utrolig flott etter at sherpaene har laget trapper. Da kan du gå opp trappene og "gamleveien" ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med første. Ta noen andre turer først.

Jeg har tatt den turen én gang, mange år siden da jeg bodde en liten periode i Bergen. Jeg og ei til som ikke hadde gått der hadde fått vite at det tok halvannen time. Spiste før vi gikk. Tok laaaang tid, mye opp og ned. Vi brukte mange timer, husker ikke helt, men vi brukte en god del mer enn fem timer, fordi vi tok feil sti et sted. Flott tur, men kom litt bedre i form først, da får du mer glede av turen.

Bruk den turen som motivasjon for å trene. Om du trener og går en del andre turer de neste seks ukene kan du få en fin tur over i begynnelsen av august :)

Anonymkode: 23e40...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo turen opp til selve Ulriken er et hekkan. Håpte det var flatere innover når man først kom seg opp 😕. Er såååå lei av alle flotte turområder her som bare er oppover. Er fra Jæren og er vant til flotte naturopplevelser som ikke er blodslit. Er jo ingen steder man kan gå her hvor man ikke må være toppidrettsutøver 😕

Anonymkode: a2ec8...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns jo turen opp til selve Ulriken er et hekkan. Håpte det var flatere innover når man først kom seg opp 😕. Er såååå lei av alle flotte turområder her som bare er oppover. Er fra Jæren og er vant til flotte naturopplevelser som ikke er blodslit. Er jo ingen steder man kan gå her hvor man ikke må være toppidrettsutøver 😕

Anonymkode: a2ec8...680

Ta banen til Fløyen og gå turer derfra.

Anonymkode: 23e40...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta banen til Fløyen og gå turer derfra.

Anonymkode: 23e40...f71

På Sotra er det også flere fine turer som ikke er for tunge/bratte.

Anonymkode: 23e40...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...