Gå til innhold

Finne tilbake?💞


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har vært sammen i 14 år og har 2 barn sammen.Vi har hatt en del nedturer og problemer gjennom flere år og tok en pause fra hverandre....som ble kort da vi følte det ble feil.

Nå sliter jeg litt med å finne tilbake til oss...er ikke så ivrig etter å ha sex med han, kysse gjør vi sjelden, lysten er ikke helt der nå. Trenger noen gode tips til å komme nærmere igjen?😔Er det for sent eller klarer man å ta opp tråden?Vi er jo glade i hverandre.....

Anonymkode: 8f686...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt trist for jeg er redd det ikke er de store følelsene igjen, men samtidig klarer jeg ikke å se for meg oss hver for oss.....

Beste for barna er vell også at vi holder sammen så jeg vil gi det et realt forsøk igjen

Anonymkode: 8f686...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere som må finne tilbake. Det krever en innsats fra dere. Det vil si, fra han og fra du. Uten dere er der ikke noe "vi", bare et, "jeg" og "deg". At ting går opp og ned i et forhold er ikke til å komme fra, men dere må finne tilbake til det som en gang var, skal dere blir et "vi" igjen.

Anonymkode: ca50e...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er dere som må finne tilbake. Det krever en innsats fra dere. Det vil si, fra han og fra du. Uten dere er der ikke noe "vi", bare et, "jeg" og "deg". At ting går opp og ned i et forhold er ikke til å komme fra, men dere må finne tilbake til det som en gang var, skal dere blir et "vi" igjen.

Anonymkode: ca50e...ade

Ja, vet bare ikke hvor man skal starte.....

Anonymkode: 8f686...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må kommunisere mye. Hva er det som gjør at du føler deg verdsatt? Er det sex eller er det kjærtegn gjennom dagen, eller er det tid og samtale? Noe annet? Prøv å stille opp for hverandre for det hverandre trenger. 

Hvis du faktisk er klar på hva du setter pris på og han gjør det samme, så tror jeg dere har en sjanse. For meg og mannen min må vi snakke sammen - gjerne over en flaske vin - uten at jeg eller han er distrahert av mobiltelefoner, tv eller noe annet. Det er også viktig for oss å dele matopplevelser sammen. Hvis vi får til det, så føler vi oss nær hverandre og det gir intimitet og lyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, topaz skrev:

Dere må kommunisere mye. Hva er det som gjør at du føler deg verdsatt? Er det sex eller er det kjærtegn gjennom dagen, eller er det tid og samtale? Noe annet? Prøv å stille opp for hverandre for det hverandre trenger. 

Hvis du faktisk er klar på hva du setter pris på og han gjør det samme, så tror jeg dere har en sjanse. For meg og mannen min må vi snakke sammen - gjerne over en flaske vin - uten at jeg eller han er distrahert av mobiltelefoner, tv eller noe annet. Det er også viktig for oss å dele matopplevelser sammen. Hvis vi får til det, så føler vi oss nær hverandre og det gir intimitet og lyst. 

Takk for råd😊

Jeg synes det er viktig med tid å prate sammen uten tlf/ipad osv tilstede....bare oss, etter leggetid til barna(noe som kan bli sent da eldste er oppe nesten like lenge som oss🙈)....

Jeg setterpris på og føler meg verdsatt de gangene han stryker og masserer meg når vi er lagt oss i senga..kunne bare ønske det var oftere...vil jo føle nærhet.

Anonymkode: 8f686...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for råd😊

Jeg synes det er viktig med tid å prate sammen uten tlf/ipad osv tilstede....bare oss, etter leggetid til barna(noe som kan bli sent da eldste er oppe nesten like lenge som oss🙈)....

Jeg setterpris på og føler meg verdsatt de gangene han stryker og masserer meg når vi er lagt oss i senga..kunne bare ønske det var oftere...vil jo føle nærhet.

Anonymkode: 8f686...39c

Har du prøvd å si det til ham? «For at vi skal funke som et par trenger jeg det og det, hva trenger du?». 

Anonymkode: 9e6d0...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd å si det til ham? «For at vi skal funke som et par trenger jeg det og det, hva trenger du?». 

Anonymkode: 9e6d0...115

Prøver å hinte litt og si at jeg trenger kos og tid....men med en hektisk hverdag og forskjellige arbeidstider blir det lite tid igjen til oss som par...😏Vi jobber helger også...ser virkelig frem til ferie i 5 dager med han😅

Anonymkode: 8f686...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøver å hinte litt og si at jeg trenger kos og tid....men med en hektisk hverdag og forskjellige arbeidstider blir det lite tid igjen til oss som par...😏Vi jobber helger også...ser virkelig frem til ferie i 5 dager med han😅

Anonymkode: 8f686...39c

Hint fører sjelden til større endringer...

Snakk tydelig, vær tydelig på hva du trenger, lytt til hva han sier han trenger. Så må dere bestemme dere - vil dere egentlig holde sammen? Dere vil ikke komme til å holde sammen om dere bare gjør et halvhjertet forsøk fremover. Skal dere finne tilbake til hverandre så må dere gjør det helhjertet og gjøre det til et prosjekt dere samarbeider om. Og ikke minst - dere må begge prioritere dere!

"...med en hektisk hverdag og forskjellige arbeidstider blir det lite tid igjen til oss som par..." Det er her dere MÅ prioritere. Dere kan garantert finne lommer med tid innimellom. Dropp f.eks. internett og tv på kveldene, og bruk heller tiden på hverandre. Snakk sammen, spill et spill sammen, lytt til musikk sammen, gjør husarbeid sammen, spis et måltid sammen, ta en kopp te sammen, masser hverandre... bare gjør noe sammen.

Vær oppmerksom på hverandre, vis den andre hver eneste dag at du er oppmerksom på ham (og motsatt). Det er ofte små ting som teller og som ikke trenger ta ekstra tid. Ta på hverandre, gi en klem, spør om du skal lage en kopp kaffe/te til den andre, si at du har satt frem xxx siden du vet han trenger det til noe han skal gjøre... Og det må gå begge veier, selvfølgelig.

Anbefaler dere å lese om "kjærlighetens fem språk" (google det, det finnes også en test på nettet dere kan ta), det kan bli en ordentlig oppvåkning for dere begge, både hva du selv trenger i forholdet og hvordan du viser kjærlighet, og hva han trenger og hvordan han viser kjærlighet. Når dere er blitt bevisste på det så kan dere lettere gi hverandre det dere trenger.

Og det med massasjen og annen kroppskontakt - det øker produksjonen av tilknytningshormoner i kroppen, så det bør dere gjøre mer av :) De som har høyere nivå av slike hormoner er også mer villige til å kjempe for et forhold enn de som har distansert seg også fysisk fra hverandre og har lavere nivåer av dette hormonet.

Anonymkode: 69459...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...