Gå til innhold

Bekledning nyfødt baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som bor i Oslo/steder hvor det er sommer nå: Hvordan kler dere nyfødt baby? Jeg er ikke vant til nyfødt baby i varme og ville dobbelsjekke om jeg gjør rett med bekledning. Jeg kler baby med kortermet body + strømpebukse + ulljakke samt et tynt pledd i vogna. 

Anonymkode: b150c...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville droppet ulljakka. Tynt ullpledd er perfekt om sommeren for nyfødt. Den kan du ta av og på veldig enkelt. Mulig jeg ville droppet strømpebuksa og, når det er veldig varmt ute. 

Anonymkode: 6c485...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med temperaturen i dag hadde jeg vurdert kun bleie. Ulljakke var nok riktig for noen dager siden. Sjekk i bagen på babyen, hvis den virker svett har du på for mye klær. 

Anonymkode: 58354...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukse og ulljakke hørtes mye ut synes jeg. 

Nyfødte liker gjerne ikke å være helt bare, så en kortarmet body og "reivet" i et helseteppe regner jeg med er passe. Trenger ikke bukse og jakke på dager som i dag. 

Anonymkode: c3b62...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nyfødt i varm periode mai/juni for noen år siden. I vogna mener jeg at jeg brukte body og tynn sommerbukse, ikke sokker. Eller var det bare body? Hadde helseteppe halvveis over og myggnettingen på. Ikke lue.

Ut av vogna var det avhengig av hvor mye skygge det var. Må dekke til hud og ta på solhatt hvis det er sol eller mye refleksjon av sol. Inne kan du bare kjøre bleie eller body siden du ikke trenger å tenke på verken trekk eller sol.

Anonymkode: e9c6c...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk baby tropesommeren 97 og hun levde sine første to mnd i body og med helseteppe på ved behov. 

Ulljakke i dag hørtes varmt ut. Husk at de ikke skal være veldig mye mer kledd enn deg, det er kald trekk som i hovedsak er farlig for så små. 

Anonymkode: 15601...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, det du beskriver der er alt for mye i dag for babyen din!

body og helseteppe lett over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste var sommerbaby og jeg kledde henne stort sett likt som oss andre, lett sommertøy og solhatt, de trenger ikke mye ekstra på seg hvis det er varmt, men man må ta høyde for at de ligger mer stille og i skyggen. Brukte mye helsetepper til sommerjents.

Anonymkode: ecf46...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok vi body og strømpebukse, og dyne men den dro jeg ned så den bare dekket beina. Burde heller valgt et teppe i dag.

Anonymkode: 4049f...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn i nakken til babyen :) er det for mye med jakke - ta den av. 

JEG hadde hatt på kortermet body og shorts, men man må se an SITT barn.. noen er varme, noen kalde, noen midt imellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er 5 uker. Han lå i kortermet body og helseteppe over beina i vogna 

Anonymkode: 05f29...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye klær på babyen din, stakkars liten. Dropp hvertfall strømpebuksa og ulljakka

Anonymkode: 05f29...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med temperaturen i dag hadde jeg vurdert kun bleie. Ulljakke var nok riktig for noen dager siden. Sjekk i bagen på babyen, hvis den virker svett har du på for mye klær. 

Anonymkode: 58354...b8c

Babyen virket ikke klam eller svett da jeg kjente etter. Jeg droppet lue på babyen. Jeg blir litt engstelig å trille ute i varmen med nyfødt baby da jeg ikke er vant til det. Kommer fra Nord-Norge og der er det sjelden like varmt som her

HI

Anonymkode: b150c...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alt for mye klær på babyen din, stakkars liten. Dropp hvertfall strømpebuksa og ulljakka

Anonymkode: 05f29...782

Ok, så det holder med en body med korte ermer? Babyen var ikke klam heldigvis 

HI

Anonymkode: b150c...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DetYrer skrev:

Kjenn i nakken til babyen :) er det for mye med jakke - ta den av. 

JEG hadde hatt på kortermet body og shorts, men man må se an SITT barn.. noen er varme, noen kalde, noen midt imellom

Babyen var ikke klam i nakken. 

Ja, babyer er ulike

HI

Anonymkode: b150c...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Hi, det du beskriver der er alt for mye i dag for babyen din!

body og helseteppe lett over...

Hadde et tynt teppe på babyen ja

HI

Anonymkode: b150c...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk baby tropesommeren 97 og hun levde sine første to mnd i body og med helseteppe på ved behov. 

Ulljakke i dag hørtes varmt ut. Husk at de ikke skal være veldig mye mer kledd enn deg, det er kald trekk som i hovedsak er farlig for så små. 

Anonymkode: 15601...fc2

Da dropper jeg ulljakke heretter 

HI

Anonymkode: b150c...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Babyen var ikke klam i nakken. 

Ja, babyer er ulike

HI

Anonymkode: b150c...1d1

Hvis babyen ikke er klam og kjennes sånn passe, er det helt perfekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp klærne og la ungen ligge i bleia! Babyer skal heller være for kaldt enn for varm! Jeg har en født i mai for noen år siden da det var helt sinnsyk varm sommer. Han brukte bare bleie omtrent frem til september...

Evt ta på en kortermet vist og kun det, så kan du ha med et teppe i tilfelle kald vind.

Anonymkode: afe28...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er lunt nedi vogna. Ulljakke og strømpebukse i dag er too much. Bille brukt body og heller hatt et tynt teppe tilgjengelig. Ikke lue på nedi vogna

Anonymkode: 05f29...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...