Gå til innhold

Er dette greit at mannen sier til meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

«Du er syk i hodet»

«Ta medisinen din». 

Syns han ofte sier det til meg om det er dårlig eller god steming. 

Som feks hvis jeg tuller med at han heller kunne tatt ferie sammen kompisen sin som blir prioritert så slenger ut at jeg er syk hodet, stort og smått. Kom hjem 1 time etter antatt tid i stad og høvler meg inn meg med dritt og sier jeg er syk i hodet.  Tar det som regel ikke til meg men i dag ble jeg faktisk litt lei meg. Har jo sagt det ikke er greit at han sier det til meg ble bra tre ukers tid men nå er det pån igjen 😕 

Anonymkode: 7ebb7...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er ikke det greit. Forundret over at du spør. Trolig har du vært ei dørmatte for lenge og tror dette er normalt. 

Hadde gitt han beskjed om å holde kjeften sin, og hadde han ikke gjort det hadde jeg nok blitt så barnslig at jeg hadde angrepet hans svakeste punkt for å ta igjen. IGJEN behandler meg slik. Å være sur, si i fra, jeg liker ikke at..... men personangrep, slike folk gidder jeg ikke bruke tid på. 

Si i fra, sett grenser. Hører han ikke på deg hadde jeg vurdert forholdet. Å være sammen med en fyr som ikke behandler deg med respekt fortjener du ikke. 

Anonymkode: ad98c...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke å tulle når du sier at han heller skal dra på ferie med kompisen sin fordi du mener han blir mer prioritert. Det er ikke noe bedre.

Anonymkode: 77ca2...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke greit. Med mindre du er syk og trenger medisin.

Men du bør nok lære deg å si det du vil si med rene ord, ikke pakke det inn i sarkastiske kommentarer. 

Ta en prat om at dersom han sier han skal være hjemme til 13, så forventer du det. Helt greit å akseptere slingringsmonn, men da må han av og til kunne slingre så han kommer tidligere hjem også, ikke bare senere enn forventet.

Jeg kjenner meg veldig igjen i den frustrasjonen med en mann som aldri klarer å holde tiden, ihvertfall ikke når det er meg som venter. Det er egentlig ganske sårende. Men fortell han det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, den perfekte mor skrev:

Nei, ikke greit. Med mindre du er syk og trenger medisin.

Men du bør nok lære deg å si det du vil si med rene ord, ikke pakke det inn i sarkastiske kommentarer. 

Ta en prat om at dersom han sier han skal være hjemme til 13, så forventer du det. Helt greit å akseptere slingringsmonn, men da må han av og til kunne slingre så han kommer tidligere hjem også, ikke bare senere enn forventet.

Jeg kjenner meg veldig igjen i den frustrasjonen med en mann som aldri klarer å holde tiden, ihvertfall ikke når det er meg som venter. Det er egentlig ganske sårende. Men fortell han det!

Men om hun er syk og trenger medisin, så er ikke det måten å si det på heller😊 Så uansett hva, så er det ikke greit å bli snakket til sånn.

Anonymkode: 579a6...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ikke greit.

og du må lære deg å kommunisere på en voksen og saklig måte. Uten ironi, sarkasme og hersketeknikk. 

Anonymkode: aae2c...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn hadde jeg ikke funnet meg i å bli snakket til!

Enten endrer han seg og dere går i parterapi for å lære å kommunisere ordentlig med hverandre - eller så hadde jeg gått!

Ikke bra for barn heller å vokse opp og høre far snakke slik til mor og at mor godtar det.

Anonymkode: 4bc81...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forholdet bør ta slutt.

Min eks kunne også si sånt, altså kun når vi kranglet og var sinte, men det duger likevel ikke. Jeg finner meg ikke i å bli sjikanert.

Anonymkode: ac527...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke greit. Hvorfor er du sammen med en som verbalt misbruker deg?

Anonymkode: 67c95...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...