Gå til innhold

Kan virkelig nabodama være sur på MEG for dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har hund. Jeg plukker ALLTID opp, mannen er litt dårligere på det. Han plukker alltid opp når det ligger synlig i dagen eller et sted folk kan trå i det, men han går ikke ned i skråninger, under kratt slik jeg gjør. Vi har diskutert dette og jeg mener han bare bør plukke opp.

I går begynte nabodama å kjefte på meg fordi VI ikke plukker opp. (Virkelig kjeft, kalte meg udugelig hundeeier, gris og egoist) Jeg sier at jeg plukker alltid opp og har DU problemer med mannen min må du ta dette med han. Hun mente dette var mitt problem og noe jeg måtte løse. Jeg sa jeg kunne ta det opp med mannen men at jeg kan ikke holdes ansvarlig for hans handlinger. Hun bare fortsetter å kjefte  og til slutt rakna det for meg og jeg ba henne holde kjeft og heller rydde opp gårdsplassen for søpla mannen hennes samler på. (Han har biler og bildeler strødd utover) 

Uansett, jeg sender mannen over til de for å prate med henne. Da var hun bare et stort smil og hevdet jeg hadde tatt hennes vennlige forespørsel ille opp og fyrt fra hofta. Hun hadde ikke noen problemer med at mannen IKKE plukket opp fra grøfta, dét plaget ingen. 

I morges var hun overstrømmende hyggelig mot mannen og meg ignorerte hun (vi ser hverandre fra terrassen) Jeg skjønner ingenting. Hvordan i helvete kan hun kjefte meg huden full for mannens handlinger for så å være blid som en sol mot han og legge meg for hat?

Anonymkode: 1ab88...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinnfolk. Glem det. Vi har ei sånn her også, hun har lagt nabodama for hat uten grunn.

Anonymkode: 9de55...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det er dagt, mannen din bør gro seg noen baller og ignorere dama til hun kam behandle deg med respekt. Skal hun ignorere deg bør mannen din ta deg i forsvar og ingnorere henne.

Anonymkode: 9de55...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kvinnfolk. Glem det. Vi har ei sånn her også, hun har lagt nabodama for hat uten grunn.

Anonymkode: 9de55...949

WTF?! Menn er langt verre skal jeg fortelle deg! Mister besinnelsen for ingen ting og går rundt og er sure og bitre hele dagene.

Anonymkode: 6773b...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært irritert. Mannen har bedt om unskyldning og "lagt seg flat" du har gått til motangrep. Han har roet ned situasjonen, du har fått den til å eskalere.

Anonymkode: 78baa...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har vært irritert. Mannen har bedt om unskyldning og "lagt seg flat" du har gått til motangrep. Han har roet ned situasjonen, du har fått den til å eskalere.

Anonymkode: 78baa...0d6

Mannen sa IKKE unnskyldning. Han var irritert og sa at hvis hun hadde problemer med HANS hundehold fikk hun ta det med han. Da ble hun smørblid og sa at jeg hadde misforstått situasjonen. Det var bare det at hun hadde hundebæsj i hagen og hun ville si i fra til ALLE hundeeiere i gata, ikke bare oss. Hunden vår har ikke tilgang til deres hage fra vår hage og vi har han ALLTID i bånd så at han skal ha bæsjet i deres hage er tull. Også at andre hunder har gjort det siden hele hagen deres er gjerdet inn. 

Anonymkode: 1ab88...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan hun være sur på deg. Det er DERE dom har hund. Isteden for å unnskylde, går du til angrep og proklamerer at du gjør alt riktig mens mannen din er en slubert. Jeg hadde også blitt irritert dersom jeg henvendte meg til naboen med noe jeg anså som et problem og ble møtt av ei sur dame som ikke kunne ta til seg noen og lempet all problematikken over på mannen. 

«jeg plukker alltid opp og har DU problemer med mannen min må du ta dette med han» Hvorfor det? Deres hund - deres problem, helt uavhengig av om det var du eller mannen som ikke plukker opp. Isteden for å gå til angrep, burde du sagt unnskyld og forklart at dere selvfølgelig skal skjerpe dere framover. 

Anonymkode: 698a9...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men når det er dagt, mannen din bør gro seg noen baller og ignorere dama til hun kam behandle deg med respekt. Skal hun ignorere deg bør mannen din ta deg i forsvar og ingnorere henne.

Anonymkode: 9de55...949

Mannen bare nikket er hei da hun hilste. Jeg sa hei, da gikk hun inn uten et ord. 

Mannen min liker ikke dama i utgangspunktet. Mannen hennes er en grei fyr, en rotekopp av dimensjoner men han er en fyr som kan ta en kaffe med oss. 

Anonymkode: 1ab88...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

WTF?! Menn er langt verre skal jeg fortelle deg! Mister besinnelsen for ingen ting og går rundt og er sure og bitre hele dagene.

Anonymkode: 6773b...4ef

Mulig det, nå mente jeg det å fryse ut en dame for så å være falsk og ekstremt hyggelig mot mannen. Typisk kvinnfolk.

Anonymkode: 9de55...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan hun være sur på deg. Det er DERE dom har hund. Isteden for å unnskylde, går du til angrep og proklamerer at du gjør alt riktig mens mannen din er en slubert. Jeg hadde også blitt irritert dersom jeg henvendte meg til naboen med noe jeg anså som et problem og ble møtt av ei sur dame som ikke kunne ta til seg noen og lempet all problematikken over på mannen. 

«jeg plukker alltid opp og har DU problemer med mannen min må du ta dette med han» Hvorfor det? Deres hund - deres problem, helt uavhengig av om det var du eller mannen som ikke plukker opp. Isteden for å gå til angrep, burde du sagt unnskyld og forklart at dere selvfølgelig skal skjerpe dere framover. 

Anonymkode: 698a9...194

Som du ser sa jeg at jeg skulle ta det opp med han. Det var når hun fortsatte å kjefte PÅ MEG at jeg sa at denne kjeften kan du spare til mannen min. Jeg tar ansvar for hunden og får jeg en normal henvendelse så tar jeg det til meg og sier jeg skal ordne opp. Når min lovnad om å ta en prat med mannen bare fører til ytterligere kjeft føler jeg meg urettferdig behandlet. Jeg kan ikke gjøre stort annet enn å bringe det videre til mannen. 

Du mener virkelig veien å gå ved et naboproblem er å kjefte kona til «problemet» huden full og at denne kona skal legge seg flat og krype hjem?

Anonymkode: 1ab88...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oppsiktsvekkende mange kvinner som mener at koner skal klandres  og ansvarliggjøres for ektemennenes handlinger. Her ble jeg oppringt av en hysterisk mamma som kjefta meg huden full fordi mannen min hadde kjefta på ungen hennes 🤦🏽‍♀️

Bare å ignorere sånne tullinger.

Anonymkode: b3a0c...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he... dette er jo opplagt, Hi. Hun var urimelig mot deg. Hun kunne ha stoppet da du sa at du ville ta det opp med mannen din, det er det en normal person ville ha gjort.

Så hva skjedde akkurat da? Jo, som de fleste normalt ville gjort i samme situasjon, sa du at du skulle ta det opp med mannen din, som om det var en helt naturlig ting å gjøre. Og da klikket det for henne...

Ikke så rart, for hun selv greier tydeligvis ikke å ta opp med sin egen mann at han må gjøre noe med sitt rot. Og når du så naturlig sa at du skulle ta det opp med mannen din, da tror jeg det trigget noe i henne. Og så ble hun sint på deg fordi det er så "enkelt" for deg - og ikke minst så hun nok seg selv i speilet og likte ikke hva hun så, ei som ikke greier å ta opp ting med egen mann. Og når du i tillegg påpekte akkurat det hun nok selv vet, at hun bør ta opp de tingene med egen mann... da ble du fienden ;)

At hun er smilende og blid overfor din mann, selv om han sa det han gjorde, det er ikke noe rart, for det er jo slik hun er, hun greier ikke stå opp for seg selv overfor menn, hun utsletter seg selv, hun er konfliktsky når det kommer til menn. Så hun velger å holde seg inne med dem istedenfor. Hun har sikkert en grunn til at hun er som hun er...

Jeg ville fortsatt å hilse høflig på henne og late som ingenting heretter, tror jeg.

Anonymkode: b3a06...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har vært irritert. Mannen har bedt om unskyldning og "lagt seg flat" du har gått til motangrep. Han har roet ned situasjonen, du har fått den til å eskalere.

Anonymkode: 78baa...0d6

Nei, nabodama er en b÷×ch, som typisk angriper kvinner, ikke guts nok til å gjøre med menn.

Anonymkode: d471f...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nabodama er en b÷×ch, som typisk angriper kvinner, ikke guts nok til å gjøre med menn.

Anonymkode: d471f...62a

Lille frøken! Slike ord bruker vi ikke om kvinner.

Anonymkode: 6773b...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nabodama er en b÷×ch, som typisk angriper kvinner, ikke guts nok til å gjøre med menn.

Anonymkode: d471f...62a

Det kan det godt hende hun er, men likevell er det nok det jeg har skrevet som er grunnen til at hun reagerer ulikt på hi og mannen.

Anonymkode: 78baa...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lille frøken! Slike ord bruker vi ikke om kvinner.

Anonymkode: 6773b...4ef

Og «lille frøken» skulle være noe bedre?

Anonymkode: 69e86...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har hund. Jeg plukker ALLTID opp, mannen er litt dårligere på det. Han plukker alltid opp når det ligger synlig i dagen eller et sted folk kan trå i det, men han går ikke ned i skråninger, under kratt slik jeg gjør. Vi har diskutert dette og jeg mener han bare bør plukke opp.

I går begynte nabodama å kjefte på meg fordi VI ikke plukker opp. (Virkelig kjeft, kalte meg udugelig hundeeier, gris og egoist) Jeg sier at jeg plukker alltid opp og har DU problemer med mannen min må du ta dette med han. Hun mente dette var mitt problem og noe jeg måtte løse. Jeg sa jeg kunne ta det opp med mannen men at jeg kan ikke holdes ansvarlig for hans handlinger. Hun bare fortsetter å kjefte  og til slutt rakna det for meg og jeg ba henne holde kjeft og heller rydde opp gårdsplassen for søpla mannen hennes samler på. (Han har biler og bildeler strødd utover) 

Uansett, jeg sender mannen over til de for å prate med henne. Da var hun bare et stort smil og hevdet jeg hadde tatt hennes vennlige forespørsel ille opp og fyrt fra hofta. Hun hadde ikke noen problemer med at mannen IKKE plukket opp fra grøfta, dét plaget ingen. 

I morges var hun overstrømmende hyggelig mot mannen og meg ignorerte hun (vi ser hverandre fra terrassen) Jeg skjønner ingenting. Hvordan i helvete kan hun kjefte meg huden full for mannens handlinger for så å være blid som en sol mot han og legge meg for hat?

Anonymkode: 1ab88...536

Er hun litt oppi åra? Jeg har merket meg samme hatet fra de eldre damene i gaten jeg bor i. De er utrolig hyggelige mot mannen, men kjefter på meg. Ingenting problematisk tas opp med han. Alt som er problematisk tas opp med meg. Denne holdningen til meg kommer utelukkende fra damene i besteforeldregenerasjonen. De over 65 - 70 år. 

Anonymkode: 0006c...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...