Gå til innhold

Mugg på bær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal arrangere et lite selskap i dag, og jeg skal servere bær. Ser nå i boksene at noen av bærene er det komt litt mugg på. 

Er det nok å kaste disse bærene og vaske resten i eddikvann? Eller må jeg kaste hele boksen med bær?

Anonymkode: f8692...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du ikke ser det er det sporer på de andre bærene. Dette bør du ikke spise. Bær er ikke så dyrt at det er verdt risken for å gjøre noen av gjestene dårlig.

Anonymkode: 75920...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri i mitt liv opplevd å kjøpe en kurv med bær uten noen med mugg på, selv om jeg studerer så nøye jeg kan i butikken så finner jeg alltid noen bær med mugg på når jeg kommer hjem. Bringebær er verst, så det kjøper jeg aldri lengre, dessverre 

Anonymkode: bd63b...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om du ikke ser det er det sporer på de andre bærene. Dette bør du ikke spise. Bær er ikke så dyrt at det er verdt risken for å gjøre noen av gjestene dårlig.

Anonymkode: 75920...dc1

At bær ikke er dyrt er vel ikke helt sant. Men jeg er enig i at alt bør kastes.

Anonymkode: 785a1...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke vasket dem i eddik i alle fall. Jeg peller ut de med mugg og spiser resten. 

Anonymkode: ace27...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om du ikke ser det er det sporer på de andre bærene. Dette bør du ikke spise. Bær er ikke så dyrt at det er verdt risken for å gjøre noen av gjestene dårlig.

Anonymkode: 75920...dc1

Tja, i går kostet en kurv med norske jordbær 69 kroner på Spar her, jeg synes det er veldig dyrt jeg

Anonymkode: 5fdbb...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider