Gå til innhold

Sniking på kollektivtrafikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner meg ikke på folk som sniker på buss/bane, det er jo på sett og vis tyveri. Jeg tenker ikke på de som har glemt å fornye månedskortet som utløp i går eller før helgen når de jevnt over alltid har månedskort, for da er det som regel en forglemmes. 

Slik som i dag på bussen så var det kontroll. Og der var de ei som ikke hadde prøvde å snike seg rund kontrolløren for å aktivere billetten sin. Heldigvis så godtok han ikke det for hun hadde vist stått med billetten i hånden (minst 10 min, for hun var der når jeg kom på), men valgte å ikke bruke den før det eventuelt ble kontroll, og denne gangen gikk ikke det så bra. Hun prøvde jo å krangle, men til ingen nytte, men skjønner hun ikke at selv om bussen går til faste tider så vil den ikke kunne fortsette med det om alle velger å snike. Hun hadde et valg og kunne stått opp 40 min før og gått dit hun skulle om hun ikke hadde råd til billett. 

Flere som tenker som meg eller? 

Anonymkode: c8d85...535

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mange tenker som deg.

Det kunne ikke falle meg inn å snike på trikken, en ting er at det er dødspinlig å bli tatt, men jeg skjønner da at alle de ansatte i det selskapet også trenger lønn, det skal tas vedlikehold på kjøretøy osv osv. Det er klart det koster penger.

Men jeg vet en del spekulerer i det. Det er ikke kontroller ofte nok, og bøtene er ikke høye nok, så det er billigere å betale boten de gangene den kommer enn å kjøpe månedskort hver måned.

Anonymkode: ea6ed...3bb

Skrevet

Det er forkastelig å snike på trikk/buss/bane. Og i tillegg er det en av årsakene til at billettprisene går opp. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, mange tenker som deg.

Det kunne ikke falle meg inn å snike på trikken, en ting er at det er dødspinlig å bli tatt, men jeg skjønner da at alle de ansatte i det selskapet også trenger lønn, det skal tas vedlikehold på kjøretøy osv osv. Det er klart det koster penger.

Men jeg vet en del spekulerer i det. Det er ikke kontroller ofte nok, og bøtene er ikke høye nok, så det er billigere å betale boten de gangene den kommer enn å kjøpe månedskort hver måned.

Anonymkode: ea6ed...3bb

1500 kr i bot syns jeg jammen meg er dyrt nok!

Anonymkode: adf87...3df

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

1500 kr i bot syns jeg jammen meg er dyrt nok!

Ikke hvis folk gambler på at kontrollene kommer så sjeldent at det likevel lønner seg...

Anonymkode: bd3b8...f8c

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis folk gambler på at kontrollene kommer så sjeldent at det likevel lønner seg...

Anonymkode: bd3b8...f8c

Jeg lønner seg defintivt! I ett helt skoleår tok jeg og sønnen min buss uten å betale ettersom vi hadde dårlig råd,ble ikke tatt en eneste gang. I år har de trappet opp med veldig ofte kontroll så nå må vi nesten betale.

Skrevet

Jeg synes at kollektivtransport er skammelig dyrt. Jeg har ikke sneket, annet enn ved uhell, de siste 20 årene. Men da jeg var nyutdannet og jobbet første måned til luselønn, snek jeg frem og tilbake til jobb hver dag. 

Og det synes jeg faktisk at er helt greit at andre gjør nå. Når prisene er som de er så må vel vi om har en overkommelig økonomi sponse dem som ikke får det til å gå ihop. 

Og det er ikke bare snikerne som gir de høye prisene, altså. Dette handler om politisk satsing og prioriteringer først og fremst.

Anonymkode: 19181...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...