Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #51 Skrevet 14. juni 2019 Trykkleif! Om det er utroskap man er ute etter, finnes det helt andre kanaler som er langt MER lukket, skulle det være. Anonymkode: 8efb4...4d4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #52 Skrevet 14. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ensomt er det ikke. Jeg har stort nettverk, det neste gjennom Forsvaret. Og det er en livsstil som man blir vant med og slår seg til ro med. Men jobben hans er ikke forenlig med familieliv egentlig. Men vi er ikke alene i den situasjonen, her er det ganske vanlig. Men akkurat dette kjente jeg var en ny bismak med jobben. Det dukker hele tiden opp nye ting som gir en bismak, men de er gjerne forbigående eller utgjør ikke et dilemma. Kan hende dere har et glansbilde av de unge jentene i Forsvaret. Men de er ikke akkurat uskyldige. På fester er det gjerne truser og undertøy som skal vises til Gud og hvermann. Menn skal klines med, lettkledde snaps skal sendes og mer til. Men men, jeg får bli gammel og sliten av å ta alt på hjemmebane mens mannen min boltrer seg med disse spreke jentene i frykt for å virke sjalu da. Anonymkode: 68865...a12 Her er kanskje kimen til frustrasjonen din? Hvorfor tror du at han boltrer seg med ‘de spreke jentene’? Har han gitt deg grunn til å tenke dette? Å kjenne stikk av sjalusi er nok både vanlig og normalt når man elsker noen, det er hva man gjør videre som avgjør hvor stor del dette skal få i livet. Det virker jo ikke som at du er helt enig i at mannen skal ha så stor frihet til å utøve yrket sitt som det har blitt? Hvor grundig har dere diskutert dette? Valget hans går jo både ut over deg og ikke minst barna. Når det gjelder frustrasjonen din over hvem han legger til på FB er det kanskje et symptom på en usikkerhet hos deg om hvor dedikert han er til deg og familielivet? Anonymkode: f76bd...7bf
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #53 Skrevet 14. juni 2019 Min mann jobber også i Forsvaret, og mannen min får nye Facebookvennskap hele tiden da han treffer mange nye folk i jobben sin - hele tiden! Ofrer ikke dette en tanke, orker ikke å lage mange bekymringer for meg selv ved å spekulere i hvilket forhold han har til alle disse folkene. Kall meg naiv, men stoler på ham! Anonymkode: 842ec...5f7
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #54 Skrevet 14. juni 2019 Jeg synes egentlig det er greit å skille privatsfæren (inkl. FB) fra jobb. Jeg bruker LinkedIn til rene jobbrelasjoner jeg møter på konferanser etc. og til kollegaer som jobber på andre lokasjoner, FB til nære kollegaer som også er venner. Jeg kan forstå at de legger til mannen til TS , han sees sannsynligvis på som en nyttig kontakt å ha i fremtiden, men jeg ville foreslått at han sluser slike kontakter over til en mer profesjonell plattform (mulig militære har et eget nettverk) for å sette et tydelig skille. Jeg synes heller ikke TS er spesielt kontrollerende eller sjalu. Faktum er at mannen hennes har alle muligheter til å være utro om han ønsker, med eller uten FB, og at mange mennesker i slike posisjoner er nettopp det. Sosiale medier har ikke akkurat gjort det vanskeligere, og ofte er terskelen til å sende en "uskyldig" melding veldig lav. Da er det desto viktigere å signalisere at man ikke er "tilgjengelig" utover det profesjonelle. Anonymkode: 7cedb...156
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #55 Skrevet 14. juni 2019 Jeg har ikke lest svarene på innlegget ditt, og dette er heller ikke et direkte svar på det du spør om. Men jeg har vært samboer med en som utdannet seg og jobbet i Forsvaret, og vi bodde «midt i suppa». Den kulturen ihvertfall en gruppe har, er helt hinsides. Ja, de kan virkelig gjøre er svært godt inntrykk - høflige og reale, men det var også en side som var veldig skjult. Det var utroskap, prostituerte og drugs. De hadde virkelig høye tanker om seg selv og hva de kunne tillate seg. Anonymkode: f22a9...e9f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #56 Skrevet 14. juni 2019 Menn med makt lar sjelden sjangsen gå ifra seg når det gjelder utroskap. Han blir tydeligvis sett opp til av disse rosatrusene. Har du spurt han om han er utro? Anonymkode: 521dd...33e
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 14. juni 2019 #57 Skrevet 14. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men han forteller ikke HI om de han har lagt til. Han hemmeligholder for henne hvem han legger til på facebook. Det er noe som ikke er som det skal her. HI føler det er noe som ikke stemmer. Det gjør jeg også. Anonymkode: c5b28...407 Altså... Hvor mange normale, oppegående mennesker informerer partneren sin om nye bekjentskaper på Facebook? Synes jeg ser meg selv komme travende gjennom huset på leit etter mannen for å informere ham om at Stig fra avdelingen har lagt meg til på Facebook. Det er jo absurd. Jeg kjenner ikke halvparten av mannens «vennskaper» på Facebook, og han kjenner ikke mine. Hvorfor skal man blande seg oppi noe så corny? (Jepp. Jeg sa corny! Det bruker jeg ikke ofte.) Dette er ikke noe å lage drama av, HI. Tror du gjør dette langt verre enn det faktisk er.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #58 Skrevet 14. juni 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Menn med makt lar sjelden sjangsen gå ifra seg når det gjelder utroskap. Han blir tydeligvis sett opp til av disse rosatrusene. Har du spurt han om han er utro? Anonymkode: 521dd...33e Åh, nå får du gi deg. HI er allerede bekymret, og så tenkte du at du skulle tømme bensin på bålet? Denne påstanden har du absolutt ikke belegg for. Anonymkode: 4cdd4...a97
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #59 Skrevet 14. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Menn med makt lar sjelden sjangsen gå ifra seg når det gjelder utroskap. Han blir tydeligvis sett opp til av disse rosatrusene. Har du spurt han om han er utro? Anonymkode: 521dd...33e Så veldig, veldig dum. Anonymkode: f76bd...7bf
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #60 Skrevet 14. juni 2019 Jeg har ikke lest svarene. Men jeg kjenner systemet godt. Mannen din er sannsynligvis en slags helt for mange, også disse unge damene. De blir lei seg om han ikke godtar dem som venn på Facebook. Han har skjønt at han er en rollemodell og prøver sannsynligvis å være inkluderende. De fleste militære sjefer (som jeg antar han er) gjør som han. De har, og skaffer seg, et stort nettverk på alle gradsnivå og kjønn tenker de svært lite på. Han virker helt normal spør du meg, og jeg tror ikke han legger noe annet enn å være en grei kollega uansett nivå i å være FB-venn med mange 😊 Anonymkode: c61f9...eb0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #61 Skrevet 14. juni 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Min mann jobber også i Forsvaret, og mannen min får nye Facebookvennskap hele tiden da han treffer mange nye folk i jobben sin - hele tiden! Ofrer ikke dette en tanke, orker ikke å lage mange bekymringer for meg selv ved å spekulere i hvilket forhold han har til alle disse folkene. Kall meg naiv, men stoler på ham! Anonymkode: 842ec...5f7 Enig! Samme her! Anonymkode: c61f9...eb0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #62 Skrevet 14. juni 2019 stakkars mann, du virker svært sjalu og bitter Anonymkode: b2280...fc3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #63 Skrevet 14. juni 2019 Ja, du er urimelig. Hvis man skal ha meldeplikt om alle man legger til på Facebook og om man ikke bruker denne, så holder man det hemmelig (selv om «alle» kan se hvem man er venn med) så har man dratt det vel langt Anonymkode: 3d9d6...7d4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #64 Skrevet 14. juni 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Men han forteller ikke HI om de han har lagt til. Han hemmeligholder for henne hvem han legger til på facebook. Det er noe som ikke er som det skal her. HI føler det er noe som ikke stemmer. Det gjør jeg også. Anonymkode: c5b28...407 Æh.. hemmelig? For det første så er det enkelt å se vennene hans og jeg gidder ikke å fortelle samboer hvis jeg får en ny venn på facebook? Det er ingenting hemmelig med det, men vi har faktisk viktigere ting å snakke om.. Anonymkode: 598b1...74c
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #65 Skrevet 14. juni 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk! Du er den eneste som enig med meg. Det er alt jeg har sagt til mannen min. Hvis han virkelig har blitt kjent med dem, så værsågod. Men å ha vært på to briefer sammen, kanskje ikke. Anonymkode: 68865...a12 Jeg er også enig med deg. Her inne virker det som man ikke skal ha regler eller ta hensyn til hverandres følelser i et forhold, at man ikke har lov til å sette grenser. Det er ingenting galt med verken regler eller grenser så lenge man er enige om dem. Det livet dere har valgt er ikke enkelt, det krever tillit, samarbeid, kommunikasjon og respekt. Du har all rett til å ha dine følelser, snakke om dem og forhåpentligvis komme til et fint kompromiss med mannen din. Det er kun dere to i deres forhold, dere vet hva som er rett for dere. Eneste måten å ta tak i følelsene dine på er ved å snakke med mannen din. Anonymkode: c9826...c14
Gjest Antarctica Skrevet 14. juni 2019 #66 Skrevet 14. juni 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke et «svært kontrollbehov». Tvert i mot, min mann har mer frihet enn de fleste. Men nå kjente jeg at det traff en terskel, nå, med dette. Det handler ikke om hvem sine vitser han får le av. Anonymkode: 68865...a12 Da må du jo snakke med ham om hvor dine og hans grenser går, da, og hvordan to verdener kan møtes. Jeg har bortimot 2000 venner på Facebook og ville ha blitt sprø om jeg skulle redegjøre for hver enkelt overfor ektefellen, og jeg benytter nettverket i businessøyemed. Jeg kaller det ikke min innerste sfære. Det livet dere lever er jo krevende for dere begge to. Og da er den dialogen viktig, og noen avklaringer. For jeg antar at fb-venner bare er en symbolsak? Den står for noe mye større, f eks følelsen av å kunne være trygg i forholdet selv om han er ute i hele verden og driver med "spennende ting"?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #67 Skrevet 14. juni 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Åh, nå får du gi deg. HI er allerede bekymret, og så tenkte du at du skulle tømme bensin på bålet? Denne påstanden har du absolutt ikke belegg for. Anonymkode: 4cdd4...a97 At menn med makt boller rundt!? Det er da en kjent sak. Menn er utro fordi de kan og har anledning. Kvinner er utro fordi de er forelsket og/eller i et dødt forhold. Anonymkode: 521dd...33e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #68 Skrevet 14. juni 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: At menn med makt boller rundt!? Det er da en kjent sak. Menn er utro fordi de kan og har anledning. Kvinner er utro fordi de er forelsket og/eller i et dødt forhold. Anonymkode: 521dd...33e Menn er ville dyr og kvinner er hormonstyrt. Notert. Du er genial. Anonymkode: 4cdd4...a97
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #69 Skrevet 14. juni 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har i beste fall et veldig spesielt forhold til Facebook. Hvis du anser det som din private sfære, mener jeg. Både jeg og mannen har alt fra nære venner til folk vi har møtt en gang som venner på Facebook. Det er faktisk HELT vanlig! Kjenner jeg synes litt synd på mannen din akkurat nå. Anonymkode: 7565e...304 Sånn er det ikke her hjemme og blant mine venner ihvertfall. Hvis mannen min plutselig hadde lagt til pene ungjenter på face, hadde jeg stussa. Verken mannen min eller jeg er kontrollerende, men teit å legge til hvermansen på face. For det andre datet jeg en i forsvaret da jeg var ungdom, han er høyt oppe i systemet nå, og han skriver til meg for å møtes, selvom han er gift og har barn.😧 uaktuelt selvfølgelig. Så jeg synes ikke det er rart at HI lurer. Anonymkode: b6995...578
Gjest Antarctica Skrevet 14. juni 2019 #70 Skrevet 14. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: For det andre datet jeg en i forsvaret da jeg var ungdom, han er høyt oppe i systemet nå, og han skriver til meg for å møtes, selvom han er gift og har barn.😧 uaktuelt selvfølgelig. Så jeg synes ikke det er rart at HI lurer. Anonymkode: b6995...578 Så fordi du kjenner en fyr i Forsvaret som prøver å flørte med deg, så tenker du at denne ene erfaringen har noen relevans for alle andre ansatte i Forsvaret? Eller hva er logikken her?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2019 #71 Skrevet 15. juni 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: At menn med makt boller rundt!? Det er da en kjent sak. Menn er utro fordi de kan og har anledning. Kvinner er utro fordi de er forelsket og/eller i et dødt forhold. Anonymkode: 521dd...33e Bare for å ha sagt det, så kjenner jeg til flust av kvinner som er utro fordi de har lyst, så det er nok ikke sannheten lengre! Anonymkode: 598b1...74c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå