Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #26 Skrevet 14. juni 2019 Jeg forstår deg godt, jeg. Dette er noe du ikke har kontroll på og derfor blir du usikker. Jeg syns du fremstår som veldig forståelsesfull, samtidig er det jo han du har valgt og du visste nok hva du gikk til mtp at han jobber i forsvaret. Men han trenger jo ikke legge til alle over en lav sko på facebook av den grunn. Dersom du syns det er ubehagelig at han legger til unge damer han ikke trenger å ha noe relasjon til, så syns jeg han skal la det være. Hva er grunnen til at han må ha de der? Hvis han ikke skal ha noe med de å gjøre? Jeg har mange kollegaer jeg MÅ ha et forhold til på jobb, men jeg trenger ikke ha de på facebook... Anonymkode: 30851...28d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #27 Skrevet 14. juni 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ensomt er det ikke. Jeg har stort nettverk, det neste gjennom Forsvaret. Og det er en livsstil som man blir vant med og slår seg til ro med. Men jobben hans er ikke forenlig med familieliv egentlig. Men vi er ikke alene i den situasjonen, her er det ganske vanlig. Men akkurat dette kjente jeg var en ny bismak med jobben. Det dukker hele tiden opp nye ting som gir en bismak, men de er gjerne forbigående eller utgjør ikke et dilemma. Kan hende dere har et glansbilde av de unge jentene i Forsvaret. Men de er ikke akkurat uskyldige. På fester er det gjerne truser og undertøy som skal vises til Gud og hvermann. Menn skal klines med, lettkledde snaps skal sendes og mer til. Men men, jeg får bli gammel og sliten av å ta alt på hjemmebane mens mannen min boltrer seg med disse spreke jentene i frykt for å virke sjalu da. Anonymkode: 68865...a12 Boltrer seg? Du får vennskap på face til å koke ned til at han boltrer seg på fest med unge jenter. WOW..... 😳 Du er synlig sjalu og det er vel bedre at du bare innser dette. Anonymkode: e5cb9...6a1
Sommerkroppen 2029 Skrevet 14. juni 2019 #28 Skrevet 14. juni 2019 (endret) Jeg skal være den første her som synes det er uprofft at han godtar alle venneforespørslene han får fra disse jentene. Han er overordnet i gradene, og tenker at det bør være en ryddig linje i forhold til alle rekrutter som vil bli venn med ham. Litt sånn som lærere, som ikke godtar venneforespørsler ifra elever. Godtar han alle mannlige rekrutter også? Endret 14. juni 2019 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #29 Skrevet 14. juni 2019 Ut fra hva menn i forsvaret har fortalt meg er det overhengende sansynlig at mannen din er utro år han er lenge borte, men det har ikke noe med face å gjøre. Anonymkode: e063d...e4e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #30 Skrevet 14. juni 2019 Takk for svar. Jeg synes kanskje problemstillingen ble blåst litt ut av proporsjoner, men jeg ser hva dere mener. For meg handler ikke dette om stort annet enn at jeg fikk meg en «phu, er dette det neste jeg skal forholde meg til i årene fremover». Jeg synes det ble mye på toppen av alt annet som jobben medfører. Nå skal det sies at jeg mistenker ikke at han driver å legger til disse jentene, han er en nøktern mann. Dere kritiserer meg for å ha et kontrollbehov. For meg handler dette om det motsatte. Jeg vet at han deler telt, noen ganger rom, de er på sammenkomster og alt mulig sammen. De må varme hverandre hvis de blir kalde, de må bade sammen og alt mulig annet. Jeg ønsker vel egentlig ikke å vite hvem alle er. Det er lettere for meg å stå i det uten å vite at om alle relasjonene han bygger på jobb. Jeg vet at jobben kan være intim, og den krever det hvis de skal gå i krig sammen (og det er de og har de vært, menn og kvinner). Men jeg ønsker ikke disse jentene så nært vårt private. Jeg har ingen kontroll, har aldri hatt det og jeg kommer aldri til å oppnå det med en mann i Forsvaret. Jeg har tillit til min mann, han har aldri gitt meg grunn til noe annet. Men sist fest vi var på sammen, så må jeg innrømme at det var ubehagelig når det plutselig sto en bar rumpe i en rosa g-streng fremfor oss. Som dekte til ei 20 år gammel jente. Ja, jo, jeg blir skeptisk og urolig av slikt. Anonymkode: 68865...a12
Snella1 Skrevet 14. juni 2019 #31 Skrevet 14. juni 2019 14 minutes ago, Sommerkroppen 2029 said: Jeg skal være den første her som synes det er uprofft at han godtar alle venneforespørslene han får fra disse jentene. Han er overordnet i gradene, og tenker at det bør være en ryddig linje i forhold til alle rekrutter som vil bli venn med ham. Litt sånn som lærere, som ikke godtar venneforespørsler ifra elever. Godtar han alle mannlige rekrutter også? Det er ikke snakk om rekrutter eller vernepliktige. De har han ikke med å gjøre og det hadde vært veldig uproft. Det er grenaderer, yrkessoldater. Ja, han godtar fra menn også. Men de t har vært en del kvinner i det siste. Og helt ærlig, det er kvinnene jeg bryr meg om. Men så lenge det er en viss konsistens som gjelder så hadde det gjort det lettere for meg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #32 Skrevet 14. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Jeg synes kanskje problemstillingen ble blåst litt ut av proporsjoner, men jeg ser hva dere mener. For meg handler ikke dette om stort annet enn at jeg fikk meg en «phu, er dette det neste jeg skal forholde meg til i årene fremover». Jeg synes det ble mye på toppen av alt annet som jobben medfører. Nå skal det sies at jeg mistenker ikke at han driver å legger til disse jentene, han er en nøktern mann. Dere kritiserer meg for å ha et kontrollbehov. For meg handler dette om det motsatte. Jeg vet at han deler telt, noen ganger rom, de er på sammenkomster og alt mulig sammen. De må varme hverandre hvis de blir kalde, de må bade sammen og alt mulig annet. Jeg ønsker vel egentlig ikke å vite hvem alle er. Det er lettere for meg å stå i det uten å vite at om alle relasjonene han bygger på jobb. Jeg vet at jobben kan være intim, og den krever det hvis de skal gå i krig sammen (og det er de og har de vært, menn og kvinner). Men jeg ønsker ikke disse jentene så nært vårt private. Jeg har ingen kontroll, har aldri hatt det og jeg kommer aldri til å oppnå det med en mann i Forsvaret. Jeg har tillit til min mann, han har aldri gitt meg grunn til noe annet. Men sist fest vi var på sammen, så må jeg innrømme at det var ubehagelig når det plutselig sto en bar rumpe i en rosa g-streng fremfor oss. Som dekte til ei 20 år gammel jente. Ja, jo, jeg blir skeptisk og urolig av slikt. Anonymkode: 68865...a12 Det siste avsnittet der skjønte jeg ikke helt. Hva var det med rosa g-streng på fest sa du?? Anonymkode: 6bd73...bc0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #33 Skrevet 14. juni 2019 14 minutes ago, Anonym bruker said: Ut fra hva menn i forsvaret har fortalt meg er det overhengende sansynlig at mannen din er utro år han er lenge borte, men det har ikke noe med face å gjøre. Anonymkode: e063d...e4e Takk for info! Anonymkode: 68865...a12
Sommerkroppen 2029 Skrevet 14. juni 2019 #34 Skrevet 14. juni 2019 1 minutt siden, Snella1 skrev: Det er ikke snakk om rekrutter eller vernepliktige. De har han ikke med å gjøre og det hadde vært veldig uproft. Det er grenaderer, yrkessoldater. Ja, han godtar fra menn også. Men de t har vært en del kvinner i det siste. Og helt ærlig, det er kvinnene jeg bryr meg om. Men så lenge det er en viss konsistens som gjelder så hadde det gjort det lettere for meg. Skjønner. Jeg tenker likevel at det mest naturlige hadde vært å holde en ryddig linje. Ikke legge til de man faktisk ikke er venner med.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #35 Skrevet 14. juni 2019 Just now, Anonym bruker said: Det siste avsnittet der skjønte jeg ikke helt. Hva var det med rosa g-streng på fest sa du?? Anonymkode: 6bd73...bc0 En kvinne viste frem string-trusa si fra VS. Hun var maks ett par og tjue. Til oss og flere. Anonymkode: 68865...a12
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #36 Skrevet 14. juni 2019 1 minute ago, Sommerkroppen 2029 said: Skjønner. Jeg tenker likevel at det mest naturlige hadde vært å holde en ryddig linje. Ikke legge til de man faktisk ikke er venner med. Takk! Du er den eneste som enig med meg. Det er alt jeg har sagt til mannen min. Hvis han virkelig har blitt kjent med dem, så værsågod. Men å ha vært på to briefer sammen, kanskje ikke. Anonymkode: 68865...a12
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #37 Skrevet 14. juni 2019 Det er noe rart med menn på over 34 år som er på face. Kanskje lure ham til å kutte det ut? Anonymkode: e0287...c10
Sommerkroppen 2029 Skrevet 14. juni 2019 #38 Skrevet 14. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er noe rart med menn på over 34 år som er på face. Kanskje lure ham til å kutte det ut? Anonymkode: e0287...c10 Er du fjorten? 😄 😄
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #39 Skrevet 14. juni 2019 4 minutes ago, Anonym bruker said: Det er noe rart med menn på over 34 år som er på face. Kanskje lure ham til å kutte det ut? Anonymkode: e0287...c10 Lol! Det er vel heller motsatt. Vi over 34 er på Facebook. Unge bruker Snap og Instagram Anonymkode: d777a...c5f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #40 Skrevet 14. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er noe rart med menn på over 34 år som er på face. Kanskje lure ham til å kutte det ut? Anonymkode: e0287...c10 Hahaha, skal ikke folk over 34 være på facebook? Jeg er 45 år, mannen er 49, og denne uken har vi fått masse info om ungenes avslutninger, sommerleirer osv på favebook (vi har barn fra 10 til 18 år). Skulle vi liksom ikke fått noe av det fordi vi er for gamle til facebook Anonymkode: 36242...53c
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #41 Skrevet 14. juni 2019 Tror ikke det var så lurt å spørre her inne jer Hi, for her kryr det av kvinner som mener alt er greit, og hardnakket påstår at de ikke er sjalu. Hvis man har fulgt med litt i nyhetene skjer det ganske mye rart i Forsvaret, og hvis du føler dere må ha en regel for vennskap på face, da kjører du på med det. Utroskap Er vel noe av det vanligeste som skjer bortover, ikke dumt å legge fra seg naiviteten litt innimellom å skulle spille helt som aldri blir litt sjalu. Anonymkode: 3fa18...164
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #42 Skrevet 14. juni 2019 44 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev: Jeg skal være den første her som synes det er uprofft at han godtar alle venneforespørslene han får fra disse jentene. Han er overordnet i gradene, og tenker at det bør være en ryddig linje i forhold til alle rekrutter som vil bli venn med ham. Litt sånn som lærere, som ikke godtar venneforespørsler ifra elever. Godtar han alle mannlige rekrutter også? Altså, grenaderer er noe helt annet enn rekrutter. Anonymkode: 88b7d...4e1
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #43 Skrevet 14. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sikkert bare jeg som synes det høres rart ut at han legger til unge jenter som han ikke har så mye å gjøre med i jobben sin. Særlig når han hemmeligholder det. Når han prøver å skjule det, eller ikke er åpen om det, så er det mistenkelig, føler jeg. Noe er ikke helt som det skal. Anonymkode: c5b28...407 Hemmeligholde det? Han har de på fb, ikke mye hemmelig det Anonymkode: c47af...7d0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #44 Skrevet 14. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hemmeligholde det? Han har de på fb, ikke mye hemmelig det Anonymkode: c47af...7d0 Men han forteller ikke HI om de han har lagt til. Han hemmeligholder for henne hvem han legger til på facebook. Det er noe som ikke er som det skal her. HI føler det er noe som ikke stemmer. Det gjør jeg også. Anonymkode: c5b28...407
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #45 Skrevet 14. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men han forteller ikke HI om de han har lagt til. Han hemmeligholder for henne hvem han legger til på facebook. Det er noe som ikke er som det skal her. HI føler det er noe som ikke stemmer. Det gjør jeg også. Anonymkode: c5b28...407 Han hemmeligholder det da kke, hi kan jo se det. Det er da ikke vanlig å informere hver gang man godtar en venneforespørsel på fb Anonymkode: c47af...7d0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #46 Skrevet 14. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke det var så lurt å spørre her inne jer Hi, for her kryr det av kvinner som mener alt er greit, og hardnakket påstår at de ikke er sjalu. Hvis man har fulgt med litt i nyhetene skjer det ganske mye rart i Forsvaret, og hvis du føler dere må ha en regel for vennskap på face, da kjører du på med det. Utroskap Er vel noe av det vanligeste som skjer bortover, ikke dumt å legge fra seg naiviteten litt innimellom å skulle spille helt som aldri blir litt sjalu. Anonymkode: 3fa18...164 Hehe. Jeg har ikke sagt at jeg ikke er sjalu. Mild sjalusi er en ganske ok følelse. Det viser at man er redd for å miste noen man er glad i. Det kan oppleves mellom venner også det. Kontrollbehov er noe annet. Og kveler kjærligheten i stede. Når det er sagt, så er det ikke naivitet å velge å stole på mannen. Jeg vet om alle fristelser, og kjenner til risikoen for at mannen min kan være utro. Men jeg vil at han skal la være fordi han SELV ønsker å la være, ønsker å være trofast og har respekt for meg. Ikke fordi jeg har begrenset muligheten for at han kan være det. Og skulle han være utro likevel, så var det et valg han tok. Da fortjener han meg ikke. Det er det han son taper på, for å si det sånn. Jeg kan forlate han med hevet hode. Selv om jeg har tiltro til at han velger meg på nytt hver dag i stede. Det må man jo, så lenge man ikke har grunn til noe annet. Anonymkode: 95683...caa
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #47 Skrevet 14. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Han hemmeligholder det da kke, hi kan jo se det. Det er da ikke vanlig å informere hver gang man godtar en venneforespørsel på fb Anonymkode: c47af...7d0 Hvis du er en gammel mann i forsvaret med kone og barn, samtidig som du mottar venneforespørsler fra 20 år gamle jenter som viser seg frem i trusene, så jo. Det er jo det HI forteller i startinnlegget, at han alltid har fortalt om de han har lagt til på facebook, men nå plutselig er han stille om det. Så det er noe han pleide å fortelle om som han plutselig har sluttet med, uten å fortelle hvorfor. Det er rart. Anonymkode: c5b28...407
Sommerkroppen 2029 Skrevet 14. juni 2019 #48 Skrevet 14. juni 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, grenaderer er noe helt annet enn rekrutter. Anonymkode: 88b7d...4e1 Åkke som, Hi sin mann er en overordnet. Jeg ville aldri ha lagt til mine forelesere på universitetet, bare fordi vi var i samme rom f.eks (noe som jeg hyppigere hadde vært enn HI sin mann som har truffet mange av disse jentene kun 1 eller 2 ganger). Jeg skjønner at mange 20 åringer ikke tenker så langt, og muligens også synes det er stas å ha en overordnet på vennelista. Men HI sin mann er eldre, og burde etter mitt skjønn skille her.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #49 Skrevet 14. juni 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du er en gammel mann i forsvaret med kone og barn, samtidig som du mottar venneforespørsler fra 20 år gamle jenter som viser seg frem i trusene, så jo. Det er jo det HI forteller i startinnlegget, at han alltid har fortalt om de han har lagt til på facebook, men nå plutselig er han stille om det. Så det er noe han pleide å fortelle om som han plutselig har sluttet med, uten å fortelle hvorfor. Det er rart. Anonymkode: c5b28...407 Det skriver hun ikke i det hele tatt Anonymkode: c47af...7d0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2019 #50 Skrevet 14. juni 2019 Jeg tror du må prøve å skille ting fra hverandre her. Én ting er at du kanskje er lei av jobben hans, det vil si: * At han er mye borte, at ansvaret for familie hviler på deg. * At han må ha et nært forhold til sine kollegaer * At miljøet han ferdes også befolkes av endel unge damer med større eller mindre grad av eksponeringsbehov. En annen ting er Facebook. Så lenge han har offentlig FB-profil og venneinnstillinger, ser jo du hvem han er venner med. Dette er altså ikke hemmelig informasjon. Videre tenker jeg at det å være venner på FB ikke trenger å bety noe som helst. Om det er utroskap man er ute etter, finnes det helt andre kanaler som er langt mindre lukket Jeg har aldri (og som du ser, mange med meg i denne tråden også) følt at det har vært naturlig å informere noen som helst, hverken min mann, min beste venninne eller andre om hvem som legger meg til på Facebook. Om min mann hadde fortalt meg slike ting ville jeg nesten reagert og lurt på hvorfor han fortalte meg det. Hadde han hatt følelser som gjorde at han følte et behov for å dekke over i forkant, liksom? Og så er spørsmålet: hvorfor lar du dette påvirke deg slik? Synes du det er rimelig at han skal kompensere for de kjipe delene av jobben sin ved å ikke være venner med unge damer på Facebook? Isåfall må du si det til ham. Du kan presentere det så ryddig som det. . Anonymkode: 8efb4...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå