Gå til innhold

Tanker om E coli og smitte?

Anbefalte innlegg

Gjest Havfruene
Skrevet

Vet dere om de har funnet kilden og om kilden har sprett seg til andre drikkevann, eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler om smitten spretter fra sted til sted ;)

Anonymkode: 753cd...834

Gjest Havfruene
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tviler om smitten spretter fra sted til sted ;)

Bra at du føler deg trygg. Selv føler jeg meg ikke trygg. Tenker at mattilsynet har hatt feil fokus og at jeg må koke vannet før jeg drikker, selv om jeg ikke bor på Askøy.

Skrevet
4 minutter siden, Havfruene skrev:

Bra at du føler deg trygg. Selv føler jeg meg ikke trygg. Tenker at mattilsynet har hatt feil fokus og at jeg må koke vannet før jeg drikker, selv om jeg ikke bor på Askøy.

Hvorfor det? Hva mener du med feil fokus?

Anonymkode: ca339...005

Gjest Havfruene
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Hva mener du med feil fokus?

Har du ikke fått med deg nyhetene angående mattilsynet? Mattilsynet er jo skandaløst

Skrevet
2 minutter siden, Havfruene skrev:

Har du ikke fått med deg nyhetene angående mattilsynet? Mattilsynet er jo skandaløst

Hva mener du er feil fokus?

Skrevet
8 minutter siden, Havfruene skrev:

At store deler av landet har for dårlig vannforsyning, det er hevet over enhver tvil. Med den farten det fornyes pr. i dag vil det ta 150 år å heve standarden til det man mener det burde være i dag... Og Frp mener at det å fjerne bomstasjoner er det viktigste å bruke mer av oljefondet av...

Fordi vi lever i det landet vi gjør så er vannkvaliteten generelt likevel såpass god at man heller ikke skal bli hysterisk. Men man kan ta litt smarte valg, i verste vårflommene kan det noen steder være lurt å koke vannet, samme om man bor i et område som påvirkes av lemenår osv.

Askøysaken er bra av den grunn at det kommer mer fokus på vannkvalitet og helse. Miljøperspektivet er et annet viktig felt dette påvirker. Fra 20 til over 70 % av vannet som går ut i vannrørene forsvinner pga. lekkasjer i rørene før det når kranen til bruker. Det er enormt mye vann som ellers kunne blitt brukt til strøm og annet. Fjorårets vannmangel flere steder kunne mange steder vært unngått om vannettet var godt nok. Og utette rør er jo en sikkerhetsrisiko for smitte. Spesielt siden vann- og kloakkrør ofte går i samme grøft...

Skrevet
10 minutter siden, Havfruene skrev:

Hva mener du er skandaløst med Mattilsynet?

I Askøy er det jo kommunen som fem ganger de siste årene har latt være å varsle Mattilsynet om at innbyggerne må koke vannet, selv om kommuner er pliktig å melde slikt til Mattilsynet.

Skrevet

Det er oppdaget e-coli i drikkevann på hurum nå

Anonymkode: cdc9e...cc9

Gjest Havfruene
Skrevet
På 14. juni 2019 den 0.48, Anonym bruker skrev:

Det er oppdaget e-coli i drikkevann på hurum nå

Anonymkode: cdc9e...cc9

Ja, og flere steder i landet. Jeg vurderer nå å koke alt drikkevann. Andre som føler for å gjøre det samme?

Skrevet

E. Coli er det masse av i tarmene dine allerede, sannsynligvis på flesteparten av dørhåndtak du tar på og tastatur du skriver på....

Anonymkode: ead39...def

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

E. Coli er det masse av i tarmene dine allerede, sannsynligvis på flesteparten av dørhåndtak du tar på og tastatur du skriver på....

Og på peniser du suger på.

Anonymkode: 66729...561

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og på peniser du suger på.

Anonymkode: 66729...561

Det og ja, for eksempel. 

Skrevet
På 13.6.2019 den 23.57, Anonym bruker skrev:

At store deler av landet har for dårlig vannforsyning, det er hevet over enhver tvil. Med den farten det fornyes pr. i dag vil det ta 150 år å heve standarden til det man mener det burde være i dag... Og Frp mener at det å fjerne bomstasjoner er det viktigste å bruke mer av oljefondet av...

Fordi vi lever i det landet vi gjør så er vannkvaliteten generelt likevel såpass god at man heller ikke skal bli hysterisk. Men man kan ta litt smarte valg, i verste vårflommene kan det noen steder være lurt å koke vannet, samme om man bor i et område som påvirkes av lemenår osv.

Askøysaken er bra av den grunn at det kommer mer fokus på vannkvalitet og helse. Miljøperspektivet er et annet viktig felt dette påvirker. Fra 20 til over 70 % av vannet som går ut i vannrørene forsvinner pga. lekkasjer i rørene før det når kranen til bruker. Det er enormt mye vann som ellers kunne blitt brukt til strøm og annet. Fjorårets vannmangel flere steder kunne mange steder vært unngått om vannettet var godt nok. Og utette rør er jo en sikkerhetsrisiko for smitte. Spesielt siden vann- og kloakkrør ofte går i samme grøft...

Er du her og?

Anonymkode: 36a6e...753

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...