Gå til innhold

Hvordan bli kvitt svetting?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid slitt med svetting under armene, kan ikke gå med klær uten at det blir svetteringer. Hater sommeren der alle andre kan gå med lette, fine, fargerike singleter og topper, mens jeg må bruke klær som skjuler eventuelle våte merker. Jeg er 59 kg og 168 cm høy, 35 år, normalt aktiv. Synes dette er så flaut og pinlig, skulle ønske at jeg var som alle andre... Noen som har noen tips? Har prøvd stopp24, men det funker ikke.

Anonymkode: dbd7a...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler også aluminumsklorid! Kjøpes på apotek, ta på en gang i uken første gangene, så etter behov. Kan nå gå fire-fem uker mellom hver gang, lenger også, bare påfører når jeg merker jeg begynner å plages igjen. Jeg var VELDIG plaget før!!

 

Anonymkode: 0662b...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler også aluminumsklorid! Kjøpes på apotek, ta på en gang i uken første gangene, så etter behov. Kan nå gå fire-fem uker mellom hver gang, lenger også, bare påfører når jeg merker jeg begynner å plages igjen. Jeg var VELDIG plaget før!!

 

Anonymkode: 0662b...8da

Bare for guds skyld ikke ta det på nybarbert hud. Jeg var og veldig plaget, trenger ikke bruke den så ofte lenger, bruker stop24 i mellom

Anonymkode: 845e0...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dekket operasjon. Dvs betalte egenandel på 300 og noen kroner. Kikhull hvor de suger ut deler av kjertlene. Inn og ut på samme dag. Fått et nytt liv :) Ta kontakt med fastlege og bli henvist videre. 

Anonymkode: a3bf7...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk dekket operasjon. Dvs betalte egenandel på 300 og noen kroner. Kikhull hvor de suger ut deler av kjertlene. Inn og ut på samme dag. Fått et nytt liv :) Ta kontakt med fastlege og bli henvist videre. 

Anonymkode: a3bf7...ea0

Jeg har hørt at når man gjør det så forflytter noen ganger problemet seg til et annet sted på kroppen? Merket du noe til det?

Anonymkode: 845e0...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problem, men generalisert. Altså over hele kroppen. Rådene du har fått er gode.

Skulle de ikke hjelpe deg, finnes det tabletter som har hjulpet meg godt. De heter Dridase, fåes på registreringsfritak og koster ca 400 for mitt månedsforbruk. Aberet er at de også gir munntørrhet, som kan gi tannplager på sikt (jeg går oftere til tannlege for å forebygge dette). 

Anonymkode: fcade...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt at når man gjør det så forflytter noen ganger problemet seg til et annet sted på kroppen? Merket du noe til det?

Anonymkode: 845e0...d73

Det er ved botox-injeksjoner eller operasjon hvor nervene blir kuttet. Den typen op utføres nesten ikke i Norge lenger. Null bivirkninger her :) 

Anonymkode: a3bf7...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ved botox-injeksjoner eller operasjon hvor nervene blir kuttet. Den typen op utføres nesten ikke i Norge lenger. Null bivirkninger her :) 

Anonymkode: a3bf7...ea0

Tusen takk for svar :) Da tror jeg ikke jeg har hørt om det du har gjort, men guri så greit det virker. Vet du hva prosedyren heter? Merket du bedring med en gang?

Anonymkode: 845e0...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stop24, deodorant som kjøpes på Apotek. Helt genial og bedre enn aluminiumsklorid. Ikke brukt noe annet enn Stop24 på 15 år, jeg var veldig plaget med svette tidligere.

Anonymkode: c503a...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar :) Da tror jeg ikke jeg har hørt om det du har gjort, men guri så greit det virker. Vet du hva prosedyren heter? Merket du bedring med en gang?

Anonymkode: 845e0...d73

Vet ikke om det har noe navn. De suger ut noen av kjertlene. Merket bedring med en gang. Dette er nå 6 år siden og like god virkning enda :) fikk et arr på ca 1/2-1 cm i hver armhule, de er borte nå. Man svetter selvsagt ved trening etc, men ikke som før da det rant og kun sorte eller hvite topper var mulig å gå med. 

Anonymkode: a3bf7...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stop24, deodorant som kjøpes på Apotek. Helt genial og bedre enn aluminiumsklorid. Ikke brukt noe annet enn Stop24 på 15 år, jeg var veldig plaget med svette tidligere.

Anonymkode: c503a...412

Den har fungert på meg også, men ingrediensen i den er også aluminiumsklorid, så jeg ville gått for den billigste av den sorten.

Anonymkode: adda6...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde aluminiumsklorid i natt og det svidde helt sykt. I morges var jeg ekstremt rød og jeg kunne ikke røre huden under armene. Er dette normalt ved bruk av dette produktet? Flere dager siden barbering.

Hi

Anonymkode: dbd7a...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Prøvde aluminiumsklorid i natt og det svidde helt sykt. I morges var jeg ekstremt rød og jeg kunne ikke røre huden under armene. Er dette normalt ved bruk av dette produktet? Flere dager siden barbering.

Hi

Anonymkode: dbd7a...e85

Jeg bruker den, men er ganske var for den. Jeg er nødt til å ha litt  hår under armene når jeg bruker den, det må ha gått såpass lang tid at det har grodd ut igjen litt, det bytter ikke med noen dager etter barbering for meg. Hvis det svir veldig, så vasker jeg den av igjen og prøver en annen kveld. Men jeg er ganske sensitiv da.

Anonymkode: 845e0...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...