Gå til innhold

Hvor mye har dere til forbruk i ferien og hva skal dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: ecd29...9ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal til ei øy i Nordland. Låner hus gratis. Så pengene går på.bensin og mat. Samme budsjett i ferien som til vanlig.

Anonymkode: b2975...df8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

?

Anonymkode: ecd29...9ff

Vi har satt av 40.000 ved siden av husholdningsbudsjett. Reiser til Danmark og England. Reise og et hotell er betalt, ca 14.000 gjenstår på opphold. 

Vi dro ikke på ferie i fjor. 

Anonymkode: 75f1e...06c

Skrevet

Fikk 70.000,- i feriepenger i dag. Mannen får vel tett på 150.000,-

Vi kunne brukt 300.000,- om vi ville. Kommer til å bruke ca. 25.000,- Inngang i to parker, to netter på hotell og litt ekstra kos. Ellers skal vi på besøk til svigers og mine foreldre og der bor vi gratis og betaler bare mat som vi også måtte betalt hjemme (vi bor i Oslo og har foreldre i Trøndelag og på Vestlandet - ferier er alltid billig da alle vil hjem til foreldre/besteforeldre).

Anonymkode: 380d3...22f

Skrevet

Ca 7000. Skal på norgesferie. Reise rundt i Norge 

Anonymkode: c4296...fc8

Skrevet

Beregner 100 000kr til bruk i sommerferien i tillegg til ordinære utgifter

Anonymkode: 476e8...fd4

Skrevet

Vi skal være på hytta så her går det kun det vanlige matbudsjettet.

Anonymkode: a93c1...3ca

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beregner 100 000kr til bruk i sommerferien i tillegg til ordinære utgifter

Italia i 3 uker og en uke på hytta.

Skrevet

Drivstoff, ei natt på campinghytte, inngang på Oasen og Namsskogan familiepark og mat. Bor gratis på ferie.

Har ikke satt budsjett, blir ikke så store utgifter at det klusser til resten av måneden. Kunne tatt samme tur på en vanlig månedslønn.  

Anonymkode: 61e76...4c8

Skrevet

10 dager i Lalandia i Danmark, ganske dyrt feriesenter men veldig kjekt der 🙂. Det er veldig dyrt å spise på selve feriesenteret så vi kommer  til å lage det meste av maten selv på hytta,  det er jo ganske billig med grillmat å sånn i Danmark så det blir mye grilling  🙂

Anonymkode: 5f401...b14

Skrevet

Blir å dra til svigers ei uke, og til Sverige ei uke. Har foreløpig ikke satt opp noe budsjett, og vet ikke enda hva vi har å rutte med, da mannens inntekt foreløpig er uklar.

Jeg fikk feriepenger i dag, og hvis vi tar utgangspunkt i det, så har vi vel omtrent 10 000,- å rutte med ekstra. Det kommer til å gå helt fint. Dersom det blir noe ekstrapenger på mannen, så har vi ei hytte vi er nødt til å prioritere med ca 5-6000,- Omså mer om vi har det.

Klarer helt fint også å bruke mer på ferie dersom vi går inn for det, men det tror jeg neppe vi gjør.

Anonymkode: 9c457...a6d

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt så mye på. 

Ferien er stort sett betalt, mangler bare 10.000 kr på den nå. Forbruk blir det det blir. Vi skal kose oss med god mat, god drikke, is og shopping, så får vi se. Det går jo fort en del tusen.. 

Anonymkode: d63c9...9be

Skrevet

Ikke satt opp budsjett men 1 uke i Kroatia og erfaringsmessig bruker vi ca 1000-1500,- pr dag gjennomsnittlig på mat, drikke etc i syden, 2 voksne og 2 barn. Så en tur til Danmark hvor jeg antar omtrent det samme, noe opp grunnet dyr dansk krone og besøk i en park el to. Så kanskje 25 000,- pluss evt innkjøp av klær, tax-free etc. 

Anonymkode: 6c1ce...f18

Skrevet

Hellas, kan bruke opp mot 100.000kr

men det nekter jeg 🤣

Anonymkode: b5265...4eb

Skrevet

I år blir det over 100 000. Jeg og min mann skal på en forsinket bryllupsreise ( Cruise i middelhavet), det kom på over 70 tusen. I tillegg skal vi på en ukes chartertur  med barna. Det koster ca 25 tusen + lommepenger.

Anonymkode: 4a5af...fac

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk 70.000,- i feriepenger i dag. Mannen får vel tett på 150.000,-

Vi kunne brukt 300.000,- om vi ville. Kommer til å bruke ca. 25.000,- Inngang i to parker, to netter på hotell og litt ekstra kos. Ellers skal vi på besøk til svigers og mine foreldre og der bor vi gratis og betaler bare mat som vi også måtte betalt hjemme (vi bor i Oslo og har foreldre i Trøndelag og på Vestlandet - ferier er alltid billig da alle vil hjem til foreldre/besteforeldre).

Hvor mye har du i årslønn som for 70000 i feriepenger? Spør fordi jeg selv fikk mindre enn forventet 😉 

Anonymkode: 3b69c...865

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye har du i årslønn som for 70000 i feriepenger? Spør fordi jeg selv fikk mindre enn forventet 😉 

Anonymkode: 3b69c...865

740.000,- 

Skrevet

Vi skal bruke ca 20.000kr i år (overnatting, reise og inngang i park), pluss at det går nok litt ekstra i matbudsjett og andre mindre aktiviteter også. I fjor brukte vi ca 80.000kr på ferien. Kunne hatt høyere budsjett i år også, men håper vi i stedet kan spare 50-80.000kr til husplaner. 

Anonymkode: 86d3d...789

Skrevet

Vi kunne brukt 100.000 om vi ville, men det ville vært galskap.

vi bruker 10.000 på alt og leilighet en uke i spania. Lager mat i leiligheten så ikke så mye ekstra til forbruk.

så bruker vi 5000 på helg i dyreparken i Kristiansand.

og ca 2000 på camping en langhelg i norge.

ellers blir vi hjemme og koser oss med litt ekstra god mat i sommer, går kanskje 5000 ekstra på det enn vanlig matbudsjett.

Anonymkode: cd1aa...9b5

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vi bruker 10.000 på alt og leilighet en uke i spania. Lager mat i leiligheten så ikke så mye ekstra til forbruk.

ellers blir vi hjemme og koser oss med litt ekstra god mat i sommer, går kanskje 5000 ekstra på det enn vanlig matbudsjett.

Leier dere gratis i Spania? (Eller eier dere)? 

Synes alle beløpene du oppgir er kunstig lave.. 

Anonymkode: 33845...bec

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Leier dere gratis i Spania? (Eller eier dere)? 

Synes alle beløpene du oppgir er kunstig lave.. 

Anonymkode: 33845...bec

Ja iallefall 5000 i dyreparken😅 med mindre opphold og inngang er betalt 😅

Anonymkode: 68524...2ba

Skrevet

Vi skal besøke familie forskjellige plasser i Danmark. Reisen kommer på ca 11.000.

Matbudsjettet blir omtrent som hjemme. Vi bor privat så ingen overnattingsutgifter.

Har 6000 å bruke på besøk i tivoli/legoland/zoo eller hva vi nå bestemmer oss for.

Har ca 3000 til andre ting. Litt shopping, innkjøp av gaver, reiseunderholdning osv.

Og så en liten buffer som forhåpentlig er ubrukt når vi kommer hjem igjen.

Anonymkode: 434dc...71f

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ca 7000. Skal på norgesferie. Reise rundt i Norge 

Anonymkode: c4296...fc8

Da strekker ikke 7000 langt.

Hvor lenge skal dere reise? Hvordan? Og hva gjør dere med overnattinger?

Anonymkode: 434dc...71f

Skrevet

ca 40.000

Legoland og hellas

Anonymkode: 0e986...855

Skrevet

Vi skal på 2 ukers campingferie. Regner med å bruke 14000 på det inkludert alt.

Anonymkode: 83e32...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...