Gå til innhold

Tredobling av menn som vil bli helsesøstre?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å, rull inn. Hvem bryr seg om antikke kjønnsroller. Flott at folk utdanner seg til det de vil drive med, da vil de sannsynligvis gjøre en god jobb.

Anonymkode: 188a5...d40

Er det vanlig mener du? At små gutter drømmer om å bli helsesøstre?

Anonymkode: 9842f...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig mener du? At små gutter drømmer om å bli helsesøstre?

Anonymkode: 9842f...500

Hva har det med saken å gjøre? 

Anonymkode: d3105...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at flere menn søker typisk kvinneyrker og at flere kvinner søker typisk manneyrker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? 

Anonymkode: d3105...269

Hun jeg siterte skrev at det var fantastisk at folk utdannet seg til det de ville bli. Er det det? Er det mange gutter som vil bli helsesøstre? Hvis ikke så utdanner de seg jo ikke til det de vil bli.

Anonymkode: 9842f...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig mener du? At små gutter drømmer om å bli helsesøstre?

Anonymkode: 9842f...500

Nå velger vi heldigvis ikke utdanning når vi er "små gutter" da, man venter gjerne til man har blitt ganske stor og har funnet ut hva slags interesser man har og hva man ønsker å jobbe som.

Da jeg var liten ville jeg bli brannmann, også ble jeg barnevernspedagog. Veien blir til mens man går, og heldigvis trenger man ikke utdanne seg til det man drømte om i barnehagen.

Det er jo ikke sånn heller at man utdanner seg til noe man ikke drømmer om. Eller mener du at menn som blir helsesykepleiere blir det mot eget ønske? Det er ganske lang utdanning å ta for noe man ikke ønsker å jobbe med...

Anonymkode: dbfc2...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun jeg siterte skrev at det var fantastisk at folk utdannet seg til det de ville bli. Er det det? Er det mange gutter som vil bli helsesøstre? Hvis ikke så utdanner de seg jo ikke til det de vil bli.

Anonymkode: 9842f...500

Men hva man ønsker å bli som gutt har lite å gjøre med hva man ønsker å bli som stor. Og hvorfor skulle man ta utdannelse som helsesykepleier dersom man ikke ønsker å bli det. 

Anonymkode: d3105...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig mener du? At små gutter drømmer om å bli helsesøstre?

Anonymkode: 9842f...500

Hehe, kom til å tenke på at sønnen min sa da han var 5-6 år at han ville jobbe på bowlinga da han ble stor. For da kunne han bowle litt helt gratis mellom kundene :)

Nå er han 15 år og har ombestemt seg gitt, og det kan godt hende han ombestemmer seg enda en gang eller to før han finner riktig jobb. 

Hva små gutter drømmer om har neppe noen betydning når de blir gamle nok til å faktisk velge yrkesvei.

Anonymkode: dbfc2...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...