Gå til innhold

Foto. Hvor feil er en slik tabbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde stor dag for barnet, lånte et bra kamera og tok masse portrett. Bildene ble nydelig. Men jeg har gjort en tabbe. De fleste er nærbilde, fra livet eller brystet og opp. Altså gange nært. Men ser jeg har kuttet øverste del av hodet på mange, spesielt favorittene😲 Hele ansiktet er med. Men øverste bit av håret er kuttet. Sukk. Elendige meg😩

Anonymkode: 9e13e...577

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok 🙈

Anonymkode: 02a8c...e84

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok 🙈

Anonymkode: 02a8c...e84

Hva er ok?

Anonymkode: 56453...851

Skrevet

Det er feilene vi gjør som vi lærer av. Det finnes ingen mennesker som aldri gjort noen feil. Dette lærer du av.

Det er ikke så mye å få gjort med, dessverre. Men kjøp deg et eget kamera så lærer du deg etter hvert som du tar flere og flere bilder.

Anonymkode: d353b...ccf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde stor dag for barnet, lånte et bra kamera og tok masse portrett. Bildene ble nydelig. Men jeg har gjort en tabbe. De fleste er nærbilde, fra livet eller brystet og opp. Altså gange nært. Men ser jeg har kuttet øverste del av hodet på mange, spesielt favorittene😲 Hele ansiktet er med. Men øverste bit av håret er kuttet. Sukk. Elendige meg😩

Anonymkode: 9e13e...577

Hehe, jeg må le litt. Sorry, men det er ikke så mye du kan gjøre med det uansett. Du er garantert ikke den første som gjør det, og absolutt ikke den siste. Nå husker du det det til neste gang :)

Anonymkode: 56453...851

Skrevet

Stor dag for barnet?

Anonymkode: b6788...673

Skrevet

Det er faktisk ganske vanlig å gjøre det når man tar portretter. Jeg har fotografutdannelse og kutter ofte fra panne og opp når jeg tar bilder så nærme.

Anonymkode: b40a4...bd1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ganske vanlig å gjøre det når man tar portretter. Jeg har fotografutdannelse og kutter ofte fra panne og opp når jeg tar bilder så nærme.

Anonymkode: b40a4...bd1

Når jeg lærte tverrsnitt lærte jeg at toppen på hodet skulle så vidt være i bilde (og ansikt aldri sentrert, men i alle fall litt til den ene eller andre siden). For meg ser det rart ut hvis en bit av hodet er utenfor bilde. Med mindre det er snakk om makro? Men da prater vi porer, ikke portrett. 

Anonymkode: d353b...ccf

Skrevet

Du kan beskjære bildene så bare litt av overkropp/skuldre vises. Kan bli veldig bra det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...