Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ungene på 9, 8 og 5 år og jeg skal en uke på campingferie sammen med min mor og søster med familie. Jeg har krevende unger og tenker at det blir ganske travelt (ene gutten har ADHD og autisme). Mannen sa at då skulle han ha kamerat på besøk og slappe av. Jeg tenker at han bør være hjemme og få gjort ting som bør gjøres (me har ein rotete garasje som skal ryddes opp i og lage noen hyller osv). Vi har hatt diverse dyr i garasjen og nå står bare bura igjen, dette er mannen sitt prosjekt). I hvertfall noen av dagene. I tillegg til vaskerom der han har sine ting i forhold til dyr. Male på lister innendørs osv. Er jeg kravstor som tenker at litt av dette bør han gjøre?

Anonymkode: 72514...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene på 9, 8 og 5 år og jeg skal en uke på campingferie sammen med min mor og søster med familie. Jeg har krevende unger og tenker at det blir ganske travelt (ene gutten har ADHD og autisme). Mannen sa at då skulle han ha kamerat på besøk og slappe av. Jeg tenker at han bør være hjemme og få gjort ting som bør gjøres (me har ein rotete garasje som skal ryddes opp i og lage noen hyller osv). Vi har hatt diverse dyr i garasjen og nå står bare bura igjen, dette er mannen sitt prosjekt). I hvertfall noen av dagene. I tillegg til vaskerom der han har sine ting i forhold til dyr. Male på lister innendørs osv. Er jeg kravstor som tenker at litt av dette bør han gjøre?

Anonymkode: 72514...045

Hva mener du med "litt av det", da? Han har jo ferie. Sånt noe kan du heller mase på ham om å få gjort en helg utenom feriene...

Anonymkode: 45011...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville det vært forventet, begge veier, at den som ble hjemme sørget for at forefallent ble gjort av den som ble hjemme. Mye rekke på en uke da... 🤷‍♀️

#familienA/S

Anonymkode: 43df5...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke forventet noen ting, trenger han å slappe av er det det han skal gjøre.

Men mannen min er så rastløs at han hadde sikkert blitt ferdig med å slappe av første kvelden, så hadde han startet med allverdens prosjekter. Kanskje helt andre prosjekter enn jeg hadde tenkt meg, men så lenge han er happy skal ikke jeg diktere han ;)

De tingene du ramser opp er da ikke så mye, det kan gjøres før ferien.

Anonymkode: 2e9b7...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke forventet noen ting, trenger han å slappe av er det det han skal gjøre.

Men mannen min er så rastløs at han hadde sikkert blitt ferdig med å slappe av første kvelden, så hadde han startet med allverdens prosjekter. Kanskje helt andre prosjekter enn jeg hadde tenkt meg, men så lenge han er happy skal ikke jeg diktere han ;)

De tingene du ramser opp er da ikke så mye, det kan gjøres før ferien.

Anonymkode: 2e9b7...5d2

Jo litt er det da. Og for meg er det er irritasjonsmoment å ha det slik uten at noe blir gjort. Jeg har rydda både vaskerom og garasje det jeg kan. Men han blir jo irritert når jeg flytter hans ting og det aller meste der er hans prosjekt.

20190612_123427.jpg

Anonymkode: 72514...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo litt er det da. Og for meg er det er irritasjonsmoment å ha det slik uten at noe blir gjort. Jeg har rydda både vaskerom og garasje det jeg kan. Men han blir jo irritert når jeg flytter hans ting og det aller meste der er hans prosjekt.

20190612_123427.jpg

Anonymkode: 72514...045

Lar dere høner sitte i knøttsmå bur i denne søpla. Håper ikke dere har dyr bak de platene og

Anonymkode: 44961...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en enkel måte å få gjort noe med dette, HI - meld fra til Mattilsynet... Da må mannen enten rydde opp umiddelbart eller slutte med hønseholdet.

Vil tro at innlegget ditt kommer fordi det er mye annet galt i forholdet deres, og at det er derfor du er frustrert og vil at ting skal skje akkurat den uken du og barna er borte. Jeg ville sagt at jeg forventer at han rydder der i løpet av DENNE uken, hvis ikke må han avslutte hønseholdet DENNE uken. Ikke i ferien. Så kan han gjøre hva han vil i ferien, men hadde likevel tatt det som en selvfølge at han benyttet anledningen til å rydde opp i en del av sitt.

Men jeg regner med at det er en god del andre ting som ikke fungerer i forholdet, så anbefaler å ta en tur til familievernkontoret.

Anonymkode: d74ac...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lar dere høner sitte i knøttsmå bur i denne søpla. Håper ikke dere har dyr bak de platene og

Anonymkode: 44961...cb6

Hønene skal vekk, det er avtalt med mannen.  Bak platene har vi hatt kaniner, men ikke nå lenger. Burene skal ut, og de står på eit slags hyllestativ som skal brukes til oppbevaring. Men har 3 marsvin i den kassen midt på gulvet som skal være der. Går til samtale allerede, mye som skurrer. 

Anonymkode: 72514...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger da ikke en uke for å rydde vaskerommet, det meste kan kastes, og resten kan mannen ha i garasjen som tydeligvis fungerer som hans "verksted".

Hva marsvin gjør i en kasse midt på gulvet i garasjen skjønner jeg ikke da.... Om det er meningen garasjen skal brukes til dyrehold må mye gjøres, også om dere bare skal ha marsvin.

Anonymkode: 2e9b7...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hønene skal vekk, det er avtalt med mannen.  Bak platene har vi hatt kaniner, men ikke nå lenger. Burene skal ut, og de står på eit slags hyllestativ som skal brukes til oppbevaring. Men har 3 marsvin i den kassen midt på gulvet som skal være der. Går til samtale allerede, mye som skurrer. 

Anonymkode: 72514...045

"Hønene skal vekk"... hvor lenge er det siden det ble avtalt? Om det ikke var i går og han har satt en dato for når de skal være ute så hadde jeg ringt Mattilsynet uansett om han ikke lover å gjøre noe med det DENNE uken, eller ha en dato neste uke.

Skal dere ha marsvin må dere også gjøre noe for å gi dem et godt liv, det har de ikke i en kasse i en mørk garasje.

Godt dere går i parterapi.

Anonymkode: d74ac...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Hønene skal vekk"... hvor lenge er det siden det ble avtalt? Om det ikke var i går og han har satt en dato for når de skal være ute så hadde jeg ringt Mattilsynet uansett om han ikke lover å gjøre noe med det DENNE uken, eller ha en dato neste uke.

Skal dere ha marsvin må dere også gjøre noe for å gi dem et godt liv, det har de ikke i en kasse i en mørk garasje.

Godt dere går i parterapi.

Anonymkode: d74ac...16a

Han så det før noen uker siden og har prøvd å selge de. Han får ikkje napp,så han så at han måtte slakte de. Men fortsatt i årsoppgjør på jobb (regneskapsfører) og snart skal sauene til heis. Har aldri tid...

Anonymkode: 72514...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre han er generelt lat og aldri får gjort noenting ville jeg latt han slappe av. Deilig med ferie og fri, og hvis han er en god far ellers hadde jeg unnet han å slappe av uten barna.

Hvis han derimot er veldig lat generelt synes jeg det er helt greit å mase på at slikt blir gjort, spesielt når planen hans er å bare daffe hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han så det før noen uker siden og har prøvd å selge de. Han får ikkje napp,så han så at han måtte slakte de. Men fortsatt i årsoppgjør på jobb (regneskapsfører) og snart skal sauene til heis. Har aldri tid...

Anonymkode: 72514...045

Da synes jeg du skal sjekke om det er en besøksgård eller lignende i nærheten og tilby dem hønsene gratis. Slik de har det nå er det ikke bra, og trolig ikke lovlig.

Dyrevelferden kommer faktisk foran tallene i jobben hans. Han skulle ikke hatt ansvar for noen dyr om han ikke har tid til dyrene! Og gjør ikke han det, da må du gjøre det.

Anonymkode: d74ac...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal han ha annen ferie og skal han jobbe mens dere er borte?

Anonymkode: a69f7...186

Han skal ha ferie. Lang ferie i og med at han har en del avspasering han må ta. Vi skal på hytta ei helg først, og så skal vi noen dager til telemark sammen litt seinere. Denne campingen ville han ikke være med på.

Anonymkode: 72514...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hønene skal vekk, det er avtalt med mannen.  Bak platene har vi hatt kaniner, men ikke nå lenger. Burene skal ut, og de står på eit slags hyllestativ som skal brukes til oppbevaring. Men har 3 marsvin i den kassen midt på gulvet som skal være der. Går til samtale allerede, mye som skurrer. 

Anonymkode: 72514...045

Da får dere begge sørge for at dyrene får et nytt hjem nå, om de så må gis vekk. Det er like mye ditt ansvar.

Anonymkode: 44961...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får dere begge sørge for at dyrene får et nytt hjem nå, om de så må gis vekk. Det er like mye ditt ansvar.

Anonymkode: 44961...cb6

Ja, men er det like mye mitt ansvar når jeg ikke bryr meg om dyra han har fått. Det begynte med at vi skulle ha eit par kaniner for ungene sin skyld. Ok, var enig i det. Og så plutselig hadde vi femten, men de er borte nå. Men det samme med hønene, plutselig har han lagt egg i rygemaskin for å få kyllinger. Og så får han enda flere høner. Han,hører ikkje på meg. Men nå har han lovt at hønene og alt det skal vekk fordi han ikke klarer det mer, har det før travelt. Vi har to hunder og 3 marsvin og noen ender (en annen plass) som vi skal/må beholde. HI

Anonymkode: 72514...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men er det like mye mitt ansvar når jeg ikke bryr meg om dyra han har fått. Det begynte med at vi skulle ha eit par kaniner for ungene sin skyld. Ok, var enig i det. Og så plutselig hadde vi femten, men de er borte nå. Men det samme med hønene, plutselig har han lagt egg i rygemaskin for å få kyllinger. Og så får han enda flere høner. Han,hører ikkje på meg. Men nå har han lovt at hønene og alt det skal vekk fordi han ikke klarer det mer, har det før travelt. Vi har to hunder og 3 marsvin og noen ender (en annen plass) som vi skal/må beholde. HI

Anonymkode: 72514...045

Selvfølgelig er det like mye ditt ansvar, dyrene er i ditt hjem.

Anonymkode: 44961...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer vel til å rydde og ordne litt hvis han er alene hjemme en uke, selv om han ikke sier noe ? Håper det hvertfall. 

Men hvorfor blir han ikke med dere ? Er der «dametur med barn»? Spør ikke for å børe frekk men jeg bare lurer 🙂 Hender jeg tar med ungene alene på små-turer fordi han jeg Bor med er ikke så glad i ferie-turer med andre Og reise bort generelt. Helt greit for min del. 

Anonymkode: 4e809...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det like mye ditt ansvar, dyrene er i ditt hjem.

Anonymkode: 44961...cb6

Det er den som anskaffer dyra som har ansvaret. Man er et selvstendig individ selv om man er gift altså. Jeg tar ikke ansvar for min manns handlinger. Jeg tar kun ansvar for ting jeh selv kontrollerer.

En uke hjemme uten å gjøre noe som helst når ting står på hodet både her og der hadde vært uaktuelt i mit hjem. Hvilken dame hadde tatt en ukes ferie hjemme uten å gjøre noe?

Anonymkode: 6ad5b...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men er det like mye mitt ansvar når jeg ikke bryr meg om dyra han har fått. Det begynte med at vi skulle ha eit par kaniner for ungene sin skyld. Ok, var enig i det. Og så plutselig hadde vi femten, men de er borte nå. Men det samme med hønene, plutselig har han lagt egg i rygemaskin for å få kyllinger. Og så får han enda flere høner. Han,hører ikkje på meg. Men nå har han lovt at hønene og alt det skal vekk fordi han ikke klarer det mer, har det før travelt. Vi har to hunder og 3 marsvin og noen ender (en annen plass) som vi skal/må beholde. HI

Anonymkode: 72514...045

Du er pliktig til å melde fra til Mattilsynet når du ser at den som har ansvaret ikke tar det. Dette er i tillegg ditt hus og hjem, ved å ikke melde fra så aksepterer du det.

Dere bør kanskje ikke ha noen dyr, for det virker ikke som om dere har kapasitet til å ha det.

Anonymkode: d74ac...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han kommer vel til å rydde og ordne litt hvis han er alene hjemme en uke, selv om han ikke sier noe ? Håper det hvertfall. 

Men hvorfor blir han ikke med dere ? Er der «dametur med barn»? Spør ikke for å børe frekk men jeg bare lurer 🙂 Hender jeg tar med ungene alene på små-turer fordi han jeg Bor med er ikke så glad i ferie-turer med andre Og reise bort generelt. Helt greit for min del. 

Anonymkode: 4e809...bfb

Det er på en bibelcamping, han holder seg langt vekke fra slikt.

Anonymkode: 72514...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er den som anskaffer dyra som har ansvaret. Man er et selvstendig individ selv om man er gift altså. Jeg tar ikke ansvar for min manns handlinger. Jeg tar kun ansvar for ting jeh selv kontrollerer.

En uke hjemme uten å gjøre noe som helst når ting står på hodet både her og der hadde vært uaktuelt i mit hjem. Hvilken dame hadde tatt en ukes ferie hjemme uten å gjøre noe?

Anonymkode: 6ad5b...a26

Kommer mattilsynet hjem til dere og finner forholdene ikke bra nok, så hjelper det ingenting at du sier det er din mann sitt ansvar.

Anonymkode: 44961...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er den som anskaffer dyra som har ansvaret. Man er et selvstendig individ selv om man er gift altså. Jeg tar ikke ansvar for min manns handlinger. Jeg tar kun ansvar for ting jeh selv kontrollerer.

En uke hjemme uten å gjøre noe som helst når ting står på hodet både her og der hadde vært uaktuelt i mit hjem. Hvilken dame hadde tatt en ukes ferie hjemme uten å gjøre noe?

Anonymkode: 6ad5b...a26

Hadde du brydd deg like lite hvis det var hundene det gjaldt?

Anonymkode: 44961...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...