Gå til innhold

Menieres sykdom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har/har hatt dette? Hvor lang tid tar det før du ble frisk? Hva hjelper mot anfall?

Anonymkode: 24377...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bror har hatt dette i 20 år. Har anfall som varer ca en ukes tid mener jeg. Sjeldnere nå. Tror stress er en utløsende faktor.

Anonymkode: ed739...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. En uke med anfall høres oppløftende ut. Er så redd det skal bli varig. Jeg hadde krystallsyke for 3 år siden og har vært frisk siden. For noen dager siden fikk jeg et forferdelig anfall av svimmelhet med påfølgende oppkast og hørselstap og støy på ene øret. Lege mener det er menieres og har henvist meg videre. Har hatt flere anfall de siste dagene og er generelt svimmel og kvalm. Er nok litt stresset for tiden. Er sykmeldt en uke foreløpig, men blir jo stresset av det også. Ny legetime neste uke. 

Flere med erfaring? 

Anonymkode: 24377...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått diagnosen. Anfallene mine utover det første varer bare 1 dag. Skjønner ikke helt at det er det jeg har, utifra googel, men diagnosen står i journalen min 👍

Anonymkode: 4fd54...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen beskrive sykdommen for meg ? Hvordan svimmel er man ? 

Slitt og sliter med svimmelhet 😞 

og har så klart googlet og denne sykdommen kommer. Men er ikke kvalm og har ikke oppkast 😞 hater å være svimmel. 

Anonymkode: 66e0b...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan noen beskrive sykdommen for meg ? Hvordan svimmel er man ? 

Slitt og sliter med svimmelhet 😞 

og har så klart googlet og denne sykdommen kommer. Men er ikke kvalm og har ikke oppkast 😞 hater å være svimmel. 

Anonymkode: 66e0b...2fb

For min del var jeg ør noen dager, men klarte å jobbe. Som om jeg hadde vært på båt. Alt gynget og var litt uvel. Plutselig gikk alt rundt, som jeg satt i en karusell med øynene åpne. Gikk fortere og fortere rundt samtidig som jeg mistet hørsel på ene øret og det kom høy suselyd. Måtte sette meg ned og krabbe på gulvet og bort til sofaen. Dette varte noen minutter før jeg begynte å kaste opp. Hadde det ikke vært for at jeg har hatt krystallsyke tidligere så hadde jeg blitt kjemperedd. Mellom disse kraftige anfallene er jeg generelt svimmel og uvel. Aktivitet og brå bevegelser trigger anfall. På det verste må jeg ligge helt i ro med hodet. Er kun under anfallene jeg kaster opp og mister hørsel. Er noe dritt rett og slett. 

Anonymkode: 24377...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har fått diagnosen. Anfallene mine utover det første varer bare 1 dag. Skjønner ikke helt at det er det jeg har, utifra googel, men diagnosen står i journalen min 👍

Anonymkode: 4fd54...ab7

Var det første anfallet ditt verst? 

Anonymkode: 24377...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For min del var jeg ør noen dager, men klarte å jobbe. Som om jeg hadde vært på båt. Alt gynget og var litt uvel. Plutselig gikk alt rundt, som jeg satt i en karusell med øynene åpne. Gikk fortere og fortere rundt samtidig som jeg mistet hørsel på ene øret og det kom høy suselyd. Måtte sette meg ned og krabbe på gulvet og bort til sofaen. Dette varte noen minutter før jeg begynte å kaste opp. Hadde det ikke vært for at jeg har hatt krystallsyke tidligere så hadde jeg blitt kjemperedd. Mellom disse kraftige anfallene er jeg generelt svimmel og uvel. Aktivitet og brå bevegelser trigger anfall. På det verste må jeg ligge helt i ro med hodet. Er kun under anfallene jeg kaster opp og mister hørsel. Er noe dritt rett og slett. 

Anonymkode: 24377...92a

Tusen Takk for et godt og bra beskrevet svar ! 

Men hvordan er det da du er ute å kjører bil ? Og Evt fly og båt ? Jeg gynger veldig etter båt og flyreise ...

jeg sliter sånn med båt-følelse svimmelhet og ingen vet hva det er. Hadde en uke hvor jeg var så si sengeliggende, gulvet forsvant en meter under meg da jeg gikk. Men å kjøre bil var helt Ok, merker ikke til svimligen da. 

Gruer meg til båt og fly turer til sommeren pga det siste halve året med svimling. Er litt svimmel hver dag og blir mer av brå bevegelser og stress. Hver eneste dag vil jeg gråte fordi ingen «vil hjelpe meg». Ble advart av en lege at jeg ville falle mellom to stoler .... 😞 

Anonymkode: 66e0b...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...