Gå til innhold

Hvorfor stopper vektnedgangen etter 5 kg???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Alltid!!! Står på samme i uke etter uke, blir lei, gir opp, legger på meg 5 kg igjen. Tar tak, går ned. Er kjempeoptimistik og glad for det går jo strålende!! Går ned 5 kg stopper opp osb.... Har prøvde lavkarbo, grovkarbo, lavkalori, bare spise litt av alt, men passe meg så det ikke blir for mye, jeg har prøvd nutrilett pulver, Jeg har trent. Jeg har ikke trent, mosjonert, styrketrening osb. 

Bør ned 20 kg, ikke de samme 5 gang etter gang!!!! 😡. Har jo sikkert gått ned 50 kg tilsammen egentlig.... 

Noen flere som har det slik? 

Anonymkode: 78c97...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måler du deg? Kroppen kan endre størrelse, selv om vekta står stille.

Anonymkode: 49820...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Måler du deg? Kroppen kan endre størrelse, selv om vekta står stille.

Anonymkode: 49820...9b0

Ja, måler midjemålet, vanlegvis, nå har jeg faktisk glemt det en stund. Kanskje det er håp der!!! 

Anonymkode: 78c97...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg sliter med å gå opp.. Så motsatt her!

Anonymkode: dcaf5...eda

Skulle gjerne delt noen kilo til deg om det hadde gått an😉

Anonymkode: 78c97...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, måler midjemålet, vanlegvis, nå har jeg faktisk glemt det en stund. Kanskje det er håp der!!! 

Anonymkode: 78c97...b79

Mål midjen, rundt overarmene og lårene. 

Anonymkode: 49820...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mål midjen, rundt overarmene og lårene. 

Anonymkode: 49820...9b0

Overarmen og lårene tror jeg bare blir større, siden det er sommer og vi har mye tungt arbeid ute😊. Men det er jo muskler, så det går bra. 

Anonymkode: 78c97...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Overarmen og lårene tror jeg bare blir større, siden det er sommer og vi har mye tungt arbeid ute😊. Men det er jo muskler, så det går bra. 

Anonymkode: 78c97...b79

Mål over brystene, evt under armhuler
Kan det være at du mister litt futt etter 5 kilo og ikke klarer å holde deg helt til den dietten du går på?

Anonymkode: ecd74...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mål over brystene, evt under armhuler
Kan det være at du mister litt futt etter 5 kilo og ikke klarer å holde deg helt til den dietten du går på?

Anonymkode: ecd74...ee2

Under armhuler og over bryster er to helt forskjellige steder på min kropp🤣🤣. S lenge jeg har vektnedgaang og merker fremgang har jeg ikke problem med å holde diett, men når jeg ikke ser noen resultatet på 2-3 uker mister jeg motivasjonen.. 

Anonymkode: 78c97...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Under armhuler og over bryster er to helt forskjellige steder på min kropp🤣🤣.

Jeg vet jo det da :roll:

Anonymkode: ecd74...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ned enda mer på kalorier etter de første fem kg. Fordi forbrenninga tilpasser seg. Hvilken høyde / vekt har du og hva ligger du på av kalorier for dagen?

Anonymkode: 3e728...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo færre kalorier jo mindre du blir, så samme diett i 20 kg går ikke.

Du går kanskje ned 5 kg ved å minske kaloriinntaket så mye som du gjør, også må du minske litt til for å gå ned 5 kg til.

20 kg er ikke så mye, også kommer det jo an på om du befinner deg øverst eller nederst i bmi-skalaen også. Noen anser seg som normalvektig så fort de når bmi som normalvektig, mens andre ønsker seg helt ned i nederste sjiktet av normalvektig på bmi-skalaen. Det kan fort skille minst 15 kg på de to, og da er kaloriinntaket også ganske forskjellig.

Anonymkode: 997c2...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger jo færre kalorier jo mindre du blir, så samme diett i 20 kg går ikke.

Du går kanskje ned 5 kg ved å minske kaloriinntaket så mye som du gjør, også må du minske litt til for å gå ned 5 kg til.

20 kg er ikke så mye, også kommer det jo an på om du befinner deg øverst eller nederst i bmi-skalaen også. Noen anser seg som normalvektig så fort de når bmi som normalvektig, mens andre ønsker seg helt ned i nederste sjiktet av normalvektig på bmi-skalaen. Det kan fort skille minst 15 kg på de to, og da er kaloriinntaket også ganske forskjellig.

Anonymkode: 997c2...d09

Ja, det er kanskje der feilen ligger. Jeg teller ikke kalorier denne gongen, fordi jeg blir så lei av det.... Og jeg bruker å jukse.. Men jeg spiser magert og passer på porsjonene. Skal se om det er noen feller jeg ikke har tenkt over. 

Jeg har ein tung kropp, med mye muskler. Siste jeg var fornøgd, brukte jeg ca str 38 (er 175 høy) var jeg faktisk såvidt overvektig ifølge bmi. Men jeg var helt passelig. Nesten for tynn. Ser ikke kjempestor ut nå heller, men jeg har noen vondter, rygg, hofter osb som nok hadde tjent på at jeg var lettere. 

Anonymkode: 78c97...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jo det da :roll:

Anonymkode: ecd74...ee2

Prøvde meg på en spøk om at brystene mine er mye lenger fra armhulene enn jeg skulle ønske. Men den falt visst ikke i helt god jord😉

Anonymkode: 78c97...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skulle gjerne delt noen kilo til deg om det hadde gått an😉

Anonymkode: 78c97...b79

Ja takk❤️😝

Anonymkode: dcaf5...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du gir opp for tidlig. 

Finnes studier som viser at damer er delt inn i 2 grupper. 

De som går ned jevnt og trutt. 

De som går ned i rykk og napp. 

Det som er felles er at de etter 9-12 mnd har gått ned det planlagte uavhengig av hvilken type de er. 

De som er i rykk og napp gruppen er mest utsatt for å ikke gå ned fordi som du sier, de når et platå og så mister de motivasjon og slutter. 

Håper du holder på motivasjon og går ned til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lille krøll skrev:

Fordi du gir opp for tidlig. 

Finnes studier som viser at damer er delt inn i 2 grupper. 

De som går ned jevnt og trutt. 

De som går ned i rykk og napp. 

Det som er felles er at de etter 9-12 mnd har gått ned det planlagte uavhengig av hvilken type de er. 

De som er i rykk og napp gruppen er mest utsatt for å ikke gå ned fordi som du sier, de når et platå og så mister de motivasjon og slutter. 

Håper du holder på motivasjon og går ned til slutt. 

Det må være ekstremt forenklet altså. Jeg går ned ca. Halvparten av det kalloriregnskapet tilsier alltid. Ha også slike platåer der vekten står helt stille.

Anonymkode: 472e7...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google periodisk faste 👍😊 Eller intermittent fasting. Eneste som har funka for meg på lang sikt. 

Anonymkode: 2b144...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Google periodisk faste 👍😊 Eller intermittent fasting. Eneste som har funka for meg på lang sikt. 

Anonymkode: 2b144...387

Men jeg blir helt ubrukelig uten mat, og jeg må ha krefter til å gjøre alt jeg skal... Blir heilt vassen etter 5 timar... Men har kutta kvelds då, de dagene jeg ikke jobber ut på kvelden. 

Anonymkode: 78c97...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lille krøll skrev:

Fordi du gir opp for tidlig. 

Finnes studier som viser at damer er delt inn i 2 grupper. 

De som går ned jevnt og trutt. 

De som går ned i rykk og napp. 

Det som er felles er at de etter 9-12 mnd har gått ned det planlagte uavhengig av hvilken type de er. 

De som er i rykk og napp gruppen er mest utsatt for å ikke gå ned fordi som du sier, de når et platå og så mister de motivasjon og slutter. 

Håper du holder på motivasjon og går ned til slutt. 

Dette kan nok stemme!!! I dag var jeg å handlet klær, fordi jeg har bare litt for store og altfor små klær. Og jeg måtte hente mindre størrelse 2 ganger, og fikk på meg de buksene jeg egentlig trodde var for små😊😊 Det motiverer jo litt det også😊

Anonymkode: 78c97...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må være ekstremt forenklet altså. Jeg går ned ca. Halvparten av det kalloriregnskapet tilsier alltid. Ha også slike platåer der vekten står helt stille.

Anonymkode: 472e7...16f

Klart det er ekstremt forenklet. Jeg er selv en av de som kan gå opp på kort sikt enda jeg går på underskudd. Men etter jeg var med i dette prosjektet og fikk støtte til å holde ut lengre enn tidligere begynte jeg å få resultater. 

Er så alt for lett å gi opp for tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...