Gå til innhold

Barn som bråker i nabolaget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i et nabolag med flere barnefamilier, og naturlig nok blir det en del spontan latter og skrål noen som selvfølgelig er helt greit. Men det som irritere meg er når barne med vilje bråker og lager støy, som for noen dager siden, da jeg hørte noen voldsomme hyl og gikk bort til vinduet for å se. Da satte det 4 jenter på en benk (ca 10 år) og tydelig hadde en slags form for hyle konkurranse. Mitt spørsmål til dere er, får deres barn være så høylytte de vil ute eller sier dere i fra hvis det blir for bråket 

Anonymkode: 9152a...2f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn er ekstremt høylytte. De hører det ikke selv av en eller annen grunn(!). Jeg gir dem beskjed mange ganger for dagen om å senke stemmen, ikke hyle og skråle og ikke bråke så mye. Unger som vræler (når det ikke er av latter) er ikke noe gøy for alle rundt. 

Anonymkode: a8d35...9f7

Skrevet

Jeg gir beskjed om det er hyling bare for å hyle..

F.eks for et par dager siden på trampolina, da hylte de som besatt der ute. Da gikk jeg ut og sa ifra, det er helt greit å høre latter og at de har det fint, men det er ikke meningen naboene skal løpe til vinduet fordi det hørtes ut som noen ble drept. Da lo de litt, også ga de seg med det ;)

Anonymkode: 9fe1b...e72

Skrevet

Ja, selvfølgelig får de være høylytte ute. Det er sunt å bruke stemmen sin.

Anonymkode: 05e99...9fe

Skrevet

Hvis det er hyling bare for å hyle, så ville jeg ha stoppet det. Greit å leke og tøyse, men de må lære å ta hensyn til andre, selv utendørs. 

Men det kommer jo an på hvor, hvis de er ute på et jorde langt unna nærmeste hus, så er det jo ikke så farlig. 

Skrevet

Jeg stopper både egne og andres hylere.

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg stopper både egne og andres hylere.

Samme her! 

Skrevet

Samme her, i barnehagen jeg jobber i også, det er ikke fint å høre på hyling og brøling selv om vi er ute. Latter, fryd, sang, heier og gledeshyl er noe annet 🙂

Anonymkode: 35332...3b4

Skrevet
6 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Samme her! 

Her og!

Skrevet

Høylytte barn er ekstremt slitsomme! Så ja, det er helt innafor å si ifra om at dersom de skal hyle og gaule sånn, så kan de gå en annen plass å gjøre det. 

Anonymkode: ba430...077

Skrevet

Hyling for å hyle er ikke greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...