Gå til innhold

Gravid og reise til Egypt?


Shaa

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er gravid i snart uke 7.  Vi betakket ferie til Egypt lenge før jeg ble gravid, men er jeg litt usikker på om jeg skal reise. Jeg er klar for ferie men hvis det er noe farlig eller noe lignende så ønsker jeg ikke å reise. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i Egypt er det? Og hvilket type hotell? Hvor langt er du på vei når dere reiser? 

Så lenge du holder deg unna sjømat, salat, og er nøye på håndhygiene, samt kun drikker vann fra flaske og ikke kran, så er du nok ganske safe. 

Anonymkode: 427a1...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker når vi reiser, vi skal til en 5 stjerneshotell, ser veldig rent ut, vi skal til sherm el sheikh.  Vi blir borte i 8 dager, men hva tror du om flyreisen er det noe risiko tanke på at det er så tidelig i svangerskapet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Shaa skrev:

Jeg er 11 uker når vi reiser, vi skal til en 5 stjerneshotell, ser veldig rent ut, vi skal til sherm el sheikh.  Vi blir borte i 8 dager, men hva tror du om flyreisen er det noe risiko tanke på at det er så tidelig i svangerskapet ?

Nei, flyreise spiller ingen rolle. Er bakterier som er farlig. Men som sagt, rent drikkevann og god håndhygiene er det viktigste. 

Ingen isbiter, ingen salat, ingen sjømat. 

Anonymkode: 427a1...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk støttestrømper på flyet. Du er litt mer i risiko for blodpropp som gravid. 

Sjekk reiseforsikringen nøye. Noen krever legeattest. 

Anonymkode: aa49b...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...