Gå til innhold

Tygge maten 32 ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne påstod i helgen at hun har gått ned 6 kg på et halvt år kun ved å tygge maten omtrentlig 32 ganger for hver munnfull. Kan det stemme? Hvor mange ganger tygger dere hver munnfull?

Anonymkode: b09da...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk hørt det går an. Er noe med at man setter igang prosessen som gjør at kroppen blir mett, eller noe sånn. Så da spiser man ikke like mye 

Anonymkode: a06d4...cf1

Skrevet

Har prøvd det. Gikk ned 7 kg på ca en måned .

Anonymkode: b6f43...703

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har prøvd det. Gikk ned 7 kg på ca en måned .

Sant? Og har du klart å holde deg der? 

Syns faktisk det er vanskelig å tygge til maten er helt suppe...

HI

Skrevet

Ja, det er sant. Men nei , jeg klarte ikke fortsette med det, som du sier er det veldig vanskelig å tygge .At så lenge. Kommer selv sagt an på hva man spiser. Så endte med at jeg gikk tilbake til vanlig tyggemønster. Gikk fem år, så hadde jeg lagt på meg de 7 kiloene igjen.

Skrevet

Tygge alt så lenge , skulle det være. Og selvsagt er selvsagt i ett ord.

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er sant. Men nei , jeg klarte ikke fortsette med det, som du sier er det veldig vanskelig å tygge .At så lenge. Kommer selv sagt an på hva man spiser. Så endte med at jeg gikk tilbake til vanlig tyggemønster. Gikk fem år, så hadde jeg lagt på meg de 7 kiloene igjen.

Hmm. Okei. Men takk for svar. 

Kanskje det holder med å bare tygge mer enn det jeg gjør i dag. 

HI

Skrevet

Saken er egentlig at du skal spise seint, for da får magen tid til å kjenne den begynner å bli mett. Dermed stopper du før du normalt gjør eller at du er så lei av å tygge at du ikke gidder å spise mere. Jeg kjenner flere som har gjort dette, og de flest endte med å bare bruke lengre tid rundt middagsbordet, spise tregere istede for å tygge så mange ganger. 

Hovedsaken er at vi spiser mer enn vi egentlig trenger og dette kan være en måte for noen å begrense inntaket på og legge om vanene litt. Ingen effektiv slankemetode, men kanskje en mer varig slankemetode for mange. Siden det gjør at vanen rundt bordet endres uten at du føler du slanker deg med mindre mat. 

Anonymkode: 2121d...bf2

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saken er egentlig at du skal spise seint, for da får magen tid til å kjenne den begynner å bli mett. Dermed stopper du før du normalt gjør eller at du er så lei av å tygge at du ikke gidder å spise mere. Jeg kjenner flere som har gjort dette, og de flest endte med å bare bruke lengre tid rundt middagsbordet, spise tregere istede for å tygge så mange ganger. 

Hovedsaken er at vi spiser mer enn vi egentlig trenger og dette kan være en måte for noen å begrense inntaket på og legge om vanene litt. Ingen effektiv slankemetode, men kanskje en mer varig slankemetode for mange. Siden det gjør at vanen rundt bordet endres uten at du føler du slanker deg med mindre mat. 

Anonymkode: 2121d...bf2

Ja, alt dette vet vi jo. Men poenget er å klare å gjennomføre det på sikt,  og ikke skli tilbake til å kaste i seg maten i en travel hverdag, for å bli fort ferdig. 

Skrevet

Det handler ikke om å tygge godt, men om å spise sakte...🙄

Anonymkode: 1eca8...11b

Skrevet

Husker læreren vår på barneskolen , i gamle dager, sa at vi måtte tygge 36 ganger. 😊 Funket dårlig for 7 åringer.🤣

Anonymkode: 9bdd9...c42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...