Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Vet dette er naturlig, Barnet begynner på Skolen,men vert i bhg i 5 år, Så blir veldig uvant,selvom jeg tror hn vil trives veldig godt. hn er veldig klar og leser, skriver , gjør matte oppgaver, flink til og samarbeide med andre, veldig snill og grei med mange venner. Men det største problemet mitt er at det er kun 1 jente og 3 gutter som begynner på samme skole som hn og ingen av de liker hn så særlig med. De hn leker med begynner på andre skoler, Så spørsmålet mitt er : Hvordan taklet barnet ditt og begynne på skolen uten noen han/henne lekte mest med ? Fant barnet nye venner ,eller ble det ensomt ? Anonymkode: a7eaf...3d0
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #2 Skrevet 10. juni 2019 ser det er en del skrive feil, beklager det, der det skulle stå 1 jente og 3 gutter han ikke leker så særlig med ikke Liker Anonymkode: a7eaf...3d0
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #3 Skrevet 10. juni 2019 For en lykke at du ikke røper om det er jente eller gutt! Utrolig viktig, og ikke det minste irriterende, å konsekvent bruke hn når du skriver. Uansett, barnet ditt kommer helt sikkert til å få gode venner i klassen. Ofte kan det være en fordel å ikke ha med seg så mange kjente. Nå må hn (😂) skape nye relasjoner og det kan godt være at det blir knyttet nye bestevennbånd. Anonymkode: d66e8...ab6
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #4 Skrevet 10. juni 2019 Min eldste startet i høst, og fikk masse nye venner 🙂 Relativt stor skole, de er 4 førsteklasse med ca 20 i hver klasse. Stalltips. Vi meldte han på Sfo, så han gikk der to-tre uker før skolestart. På den måten ble han vant til området, og traff flere på trinnet, før skolen startet for fullt. Skolen har også hatt stor fokus på lek og vennebygging på tvers av klassene her. Anonymkode: 21541...98a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #5 Skrevet 10. juni 2019 Min fatter hadde en bestevenn i barnehagen. Det var bare de to alltid. Om en av de var syk, så var den andre ensom den/de dagene. Rett før de begynte på skolen så flyttet bestevennen til datteren min. Jeg gruet meg veldig. To mnd etter skolestart var det nye venner på plass og de var vært venner helt til nå (snart ferdig med 5.trinn) Anonymkode: 6c168...6dd
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #6 Skrevet 10. juni 2019 Min datter kjente svært få andre skolestartere når hun begynte på skolen. De hun kjente ble også plassert i andre klasser. Prøvde å få byttet klasse på henne uten at det gikk gjennom. Hun begynte på sfo uka før skolen startet. Hun fikk seg fort mange venner både i klassen og på tvers av klassene. Jeg hadde ikke behøvd å bekymre meg, for det var absolut ingen problem for henne. Det er oftest mange som er i samme båt. Anonymkode: 8a03d...c07
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #7 Skrevet 10. juni 2019 Hvorfor skrive hn??? Vi aner jo IKKE hvem dette barnet er uansett om du hadde skrevet han/hun Anonymkode: c0491...6ff
DetYrer Skrevet 10. juni 2019 #8 Skrevet 10. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skrive hn??? Vi aner jo IKKE hvem dette barnet er uansett om du hadde skrevet han/hun Anonymkode: c0491...6ff 4 timer siden, Anonym bruker skrev: For en lykke at du ikke røper om det er jente eller gutt! Utrolig viktig, og ikke det minste irriterende, å konsekvent bruke hn når du skriver. Uansett, barnet ditt kommer helt sikkert til å få gode venner i klassen. Ofte kan det være en fordel å ikke ha med seg så mange kjente. Nå må hn (😂) skape nye relasjoner og det kan godt være at det blir knyttet nye bestevennbånd. Anonymkode: d66e8...ab6 Hvorfor henger dere dere HELT opp i det, har dere alvorlig OCD?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #9 Skrevet 10. juni 2019 Veldig slitsomt å lese når du skriver "hn". Hva er galt med han eller hun? Anonymkode: e036a...c07
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Veldig slitsomt å lese når du skriver "hn". Hva er galt med han eller hun? Anonymkode: e036a...c07 Hi er paranoid vettu! Anonymkode: ea5ad...723
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #11 Skrevet 11. juni 2019 Tusen takk for alle svar Sfo skal hn på fra 1 august, kanskje mest jeg som er redd Anonymkode: a7eaf...3d0
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #12 Skrevet 11. juni 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for alle svar Sfo skal hn på fra 1 august, kanskje mest jeg som er redd Anonymkode: a7eaf...3d0 Du glemte deg i andre innlegg og skrev han. Så bare fortsett med det. Vi flyttet til en annen del av landet da min eldste begynte på skolen. Hun kjente ingen på hele skolen. Det gikk kjempefint. Anonymkode: 49be3...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå