Gå til innhold

Over grensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To voksne folk, ett par, den ene sklir med ett bløtt håndkle og får slått den andre over lårene. Det er kaldt og den andre reagerer med å dytte bort personen.

Råker i halsområdet. Ville du tatt det som å gått over grensen? 

Anonymkode: 9bc2c...d0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke hele hendelsesforløpet... og hva betyr "råker"? 

Anonymkode: d67ba...13b

Skrevet

I utgangspunktet ikke, men det kommer litt an på. Hvis det var en refleksreaksjon av den ene, da er det greit. Om det er gjort mer i sinne er det absolutt ikke greit.

Anonymkode: 24548...d65

Skrevet

Kvinne holder ett bløtt håndkle og sklir på vått gulv, kommer borti mannen med det bløte håndkleet. Mannen reagerer med å 'dytte' bort kvinnen, og kommer borti halsområdet med hånden. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kvinne holder ett bløtt håndkle og sklir på vått gulv, kommer borti mannen med det bløte håndkleet. Mannen reagerer med å 'dytte' bort kvinnen, og kommer borti halsområdet med hånden. 

Fremdeles kommer det an på. Om han skvatt reagerte han kanskje reflektorisk og da var han kanskje ikke klar over hvor han hadde hendene idet han dyttet. Men om han reagerer med sinne og dytter henne hardt bort, da er det ikke greit.

Det å komme borti ham med et bløtt håndkle er i utgangspunktet ingen grunn til å dytte henne bort, håndkleet, ja, men ikke henne. Men igjen, skvatt han kan han ha reagert reflektorisk. Så spørs det jo også om han generelt reagerer fysisk ellers.

Hvorfor forteller du ikke hvem av dere du er og hvordan du oppfattet situasjonen og hvorfor du skriver her? Blir håpløst å ta alle mulige forbehold når man ikke vet mer om situasjonen.

Skrevet

Som skrevet så skle damen, halveis på mannen, så det ble støtte på mannen med det våte håndkleet. 

Var ikke hardt. Var ett lite dytt som mest trolig var automatisk reaksjon. 

Det er venninnen min og hennes samboer.  

Skrevet

Å råke = å treffe 

Anonymkode: aa1d7...be0

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som skrevet så skle damen, halveis på mannen, så det ble støtte på mannen med det våte håndkleet. 

Da ser jeg egentlig ikke problemet. Hvorfor spør du? Bruker han å være voldelig?

Skrevet

Åh hjelp  Get over it. Eller let it go om du vil. 

Anonymkode: e69c1...21a

Skrevet
10 minutes ago, Anonym bruker said:

Åh hjelp  Get over it. Eller let it go om du vil. 

Anonymkode: e69c1...21a

?? 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begge var uheldige. Men hvis de føler trang til å snakke om dette etterpå, så skyldes det sikkert at der er maaaaaasse aggresjon i forholdet allerede, og at de fortolker hverandre som fiendtlige også når det ikke er grunnlag for det.

Anonymkode: 55006...019

Skrevet

Det hendelsesforløpet der tror jeg ikke noe på, tenker jeg.

Anonymkode: 8591c...a3b

Skrevet

Om hun tolker det som et aggressivt slag er det nok en del aggresjon i relasjonen. 

Hadde noe tilsvarende skjedd i et harmonisk forhold ville mannen sagt noe sånt som "Å herregud, jeg bare slo ut med armen helt automatisk fordi jeg skvatt, gitt det bra?" også ville ingen tenkt noe mer på det. 

Det at hun tenker på det, analyserer, forteller osv viser vel bare at dette ikke er noe godt forhold i utgangspunktet. 

Anonymkode: e8b2a...a8a

Skrevet

Det høres da ut som et hendig uhell så sant det ikke er vanlig med aggresjon i forholdet. 

Anonymkode: 6e53b...77f

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvorfor tenke at det er et problem?

Anonymkode: a7463...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...