Gå til innhold

Syns dere førtiåra er vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det synes jeg så langt. Blir 42 i år, og håper det er forbigående.

Det er så mange store spørsmål, og følelsen av at det er mer bak meg enn foran meg.. 

Men forsøker å tenke at det forhåpentligvis er mange gode dager og øyeblikk igjen.. 

Anonymkode: 84246...b92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 40-åra har så langt gitt meg større unger (fortsatt travelt, men gud så deilig å sove til kl. 8), bedre råd, bedre tid til trening, mer trygghet til å gi f*** i det andre mener.

Litt mer småvondter er det, men er heldig og har god helse:)

Anonymkode: 8becc...404

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er så mange store spørsmål, og følelsen av at det er mer bak meg enn foran meg.. 

Men forsøker å tenke at det forhåpentligvis er mange gode dager og øyeblikk igjen.. 

Er ikkje der endå, men ikkje lenge igjen. Ser for meg at det blir enklare mtp borna som blir større, vanskelgar mtp foreldra mine som blir eldre. I tillegg har eg hatt eit litt vinglete liv, utdanna meg seint, tok nokre krappe svingar og jobb bytter som gjer at eg ikkje har erfaring på linje med mange av mine jamnaldringar i jobbsituasjonar. Får følelsen av å vêre litt mindre begava iblandt, sjølv om eg veit dette ikkje er tilfelle. Har heller ikkje fått opparbeida meg så solid økonomi, greier oss godt, men det kunne fort vore betre òg. Men kanskje alt dette kjem seg når eg faktisk blir 40 om eitpar år. Håpar det. 

Anonymkode: 07795...8d0

Skrevet

Er 45.

På en måte er det en befrielse! Mensen har begynt å tulle litt. Begyndende overgangsalder. Så godt det skal bli å være ferdig med den biten! Jeg skal ikke ha flere barn, så like greit å bli ferdig med det styret. Barna er større så jeg har mer frihet enn for noen år siden. Og ingen forventer av meg at jeg skal se ut som en fotomodell for å være god nok!

I tillegg har jeg opparbeidet meg god erfaring i yrket mitt, jeg er mer selvsikker enn jeg var for 10 år siden, jeg har energi og ingen fysiske skavanker.

Det er et nytt stadie i livet men absolutt ikke noe jeg depper over.

Anonymkode: f481f...a98

Skrevet

Nei. Førtiåra er så langt mitt beste tiår!

Ser fantastisk bra ut, har en veldig spennende jobb, herlige unger som begynner å klare seg selv. Nok penger, kan gjøre hva vi vil. Elsker førtiåra!!

Anonymkode: 461a1...5fd

Skrevet

43 år og har en 2 åring i hus. Så her er det full gass, og så absolutt ikke noe avslapping. 

Føler meg ung, og barna gjør meg ung🥰

konklusjon: fortsatt ung og sprek.ingen planer om å legge inn årene enda.

Anonymkode: 1a5ca...611

Skrevet

Det går helt greit å overleve førtiårene. Det går fint å leve i femtiårene også! Travelt, ja, men temmelig trygg i jobben, har overskudd til å følge opp ungene. Bra økonomi, ekteskapet er trygt og rolig, men kaldt. Med en snill og litt naiv partner, så har jeg stor frihet og gjør stort sett som jeg vil. 

Anonymkode: faab7...147

Skrevet

Førtiårene ville vært mitt beste tiår hittil om det ikke var for at jeg ble syk og alt har falt i grus, jobb økonomi, ingen forhold, og usikker fremtid.

Anonymkode: 08f19...35c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har det bedre enn noen sinne, selv om mannen min døde da jeg var 45 og jeg i tillegg har måttet slutte i jobben og starte mitt eget. Det er ikke farlig med endringer. Er 48 nå, og regner det som en flott alder med alt mulig liggende foran meg!

Anonymkode: 3ce18...a58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...