Gå til innhold

Vanskelig valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en jente for fire uker siden. Før hun ble født forslo jeg fire navn. Mannen min likte to av dem, og vi ble sånn halvveis enige om at det skulle bli ett av disse to. Jeg synes navn nr 1 passer best til henne, men mannen mener navn nr 2 passer best, og sier at han ikke liker navn nr 1 lengre, fordi hun ikke ser ut som en med dette navnet. Jeg liker begge navnene men synes ikke hun ser ut som en med navn nr 2.

bør jeg «gi meg» og være med på navn nr 2? 

Eller bør jeg stå på mitt og «kreve» navn nr 1?

hva ville du gjort?

Anonymkode: fbce5...6ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn et tredje navn som begge kan enes om ;)

Mine foreldre ble aldri enige før et familiemedlem bare konstaterte at nå var det nok og at jeg skulle hete "xxx". Ingen hadde tenkt på det navnet og de fant ut at de begge likte det.

Anonymkode: 128b9...5e9

Skrevet

Dere må bli enige sammen, eller finne et helt nytt navn 🙂

Anonymkode: 4aa2c...908

Skrevet

Finn et nytt navn!

Verden er full av fine navn. Barna her heter hverken mine eller mannens favorittnavn, men de har fine navn som vi begge liker. Det er det som betyr noe.

Anonymkode: ef78c...8d2

Skrevet

Kan hun ikke hete begge? 

Kan navnene kombineres? 

Anonymkode: 53baa...e50

Skrevet

Begynn på nytt og finn et som begge synes hun ser ut som. 

Skrevet

"Ser ut som"? Hun kommer til å endre utseende en gang hver fjortende dag det neste året😊 Og dere kjenner henne jo fortsatt ikke. Om du synes navn nummer 2 er fint, hadde jeg helt klart gått for det. Navn vokser på en, ikke minst om man allerede liker det OG det nydeligste mennesket man vet om på denne jord (som jeg allerede går ut ifra at du synes hun er) heter det. Høres slitsomt ut å begynne helt på nytt igjen og diskutere navn midt i spedbarnståka😜

Skrevet

Finn et nytt navn sammen 😊 Da slipper en av dere å bli skuffet. Det finnes jo tusenvis av navn 😊

Anonymkode: 7e9d6...9b2

Skrevet

finn nye navn, dette må begge være enig om

Anonymkode: 85f10...350

Skrevet

Og jeg lurer på hvordan man "ser ut" som et navn.  Jeg jobber sammen med tre personer med samme navn, og ingen av dem er like. I en klasse går det to jenter som heter det samme - ingenting likt med dem heller. Nabogutten heter det samme som mannen min, og selv om man tar bort aldersforskjellen, så er de ikke særlig like de heller. Det eneste som er felles for dem alle, er at de bor i samme by og har samme navn.

Blir dere ikke enige, får dere finne et annet navn. Ingen har noe mer rett til å trumfe gjennom et navn enn den andre. DU bestemmer ikke mer enn mannen.

Anonymkode: 67e03...b5c

Skrevet

Gå for nr 2 som dere begge liker. Du skal selvfølgelig ikke kreve nr 1

Anonymkode: 7a860...983

Skrevet

Du fikk plukke ut fire navn, da synes jeg han skal ha sisteordet blant disse fire. 

Hvis du ikke kan holde ut det, synes jeg dere sammen skal komme opp med et helt nytt forslag. 

Anonymkode: 4043a...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...