Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres største utfordring på skolen når det gjelder elever som nekter å hører etter? Spesielt når dere ikke egentlig har lov å ta dem ut av klassen.. 

jeg synest at reform 97 har skapt så mye drit for dere lærere Og alt skal kartlegges osv. 

Alle ungene skal hver innenfor de firkante boksene som man kalles for normal. Føler ingen unger for blomstre på lik linje som de fjor før og det blir stemplet mer « tapere» fordi di ikke er der de skal hver etter boken

Anonymkode: 5de86...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i VGS, så det er egentlig ikke en problemstilling. De er der "frivillig", noe jeg minner dem på dersom de er for urolige. Selv om noen ikke jobber som de skal, er de litt forbi stadiet der de nekter å følge beskjeder. 

Ellers er jeg veldig opptatt av å fokusere på det de kan og mestrer, og bagatelliser det hvis de får dårlige karakterer på noe. Jeg forteller dem, og viser gjerne til konkrete eksempler, at de fortsatt i stor grad kan få en god karriere selv om de f.eks. er skikkelig dårlig i historie eller suger på å analysere dikt. Ok, de kommer kanskje ikke inn på jus eller medisin, men kan bli veldig mye annet som er viktig i samfunnet. 

Anonymkode: 889c2...75e

Skrevet

L97 ble avløst av kunnskapsløftet i 2006. Bortsett fra det kan jeg bare snakke om min egen arbeidsplass. Jobber på en ungdomsskole med 40 nasjonaliteter og en høy andel spes ped. Veldig få elever har undervisning utenom klassen. Vi tilpasser undervisningen for å inkludere alle. Nøkkelen til alt er relasjon. Hvis du som lærer får muligheten til å bygge relasjoner er mye gjort. I tillegg nevner jeg vurdering for læring og ungdomstrinn i utvikling. Begge er veldig viktige kompetansehevinger. 

Anonymkode: 1ea09...35c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev: