Gå til innhold

Jøss. Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen naboer som har jevnaldrende barn som oss. Har aldri hatt særlig omgang med de, mannen hilser, er litt på prat med mannen, dama er avvisende og virker sur, jeg har bare konkludert med at hun kanskje har angst. I går møtte jeg mannen med minste og vi inviterte han og sønnen på lek i hagen. Ungene lekte og koste seg (vi har mye forskjellige uteleker) i dag gikk de begge forbi på veien, minste min ropte på nabogutten, han ble også glad og ville komme og leke. Så tar mammaen han på armen og bærer han bare med seg hjem mens han hyler. Jeg ser jo fra vår hage at de bare går hjem for å leke der. 

Jeg må si jeg stusser litt, er det meg det er noe galt med tenker jeg. Det er jo leit når to barn som liker hverandre og bor så nære ikke får leke sammen. 

Hjertesukk bare. 

Anonymkode: d6b50...628

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykelig sjalusi? Eller at det er ting i det hjemmet som andre ikke bør finne ut av?

Mulig hun har angst, men skulle tro det da var bedre å komme med en halvgod unnskyldning som "det passer ikke nå" og så gå hjem enn å gjøre som hun gjorde.

Anonymkode: 6bb3a...f1c

Skrevet

Det kan jo være at det ikke har noe med deg å gjøre i det hele tatt. Kanskje de skulle gjøre noe hjemme? Jeg kunne gjort det samme hvis vi skulle inn å gjøre noe, men stoppet litt i hagen for å la barnet leke før vi gikk inn. Det er enklere å få med seg et barn som leker for seg selv hjemme, enn å få med seg et barn som er opptatt med lek sammen med andre barn i noen andres hage. Kanskje var det dårlig stemning mellom mor og far, og de orket ikke sosialisere seg med andre akkurat da? Dumt å la det gå utover barna, men det er jo sånt som skjer. 

Men hvis du så dem leke ute alene i sin egen hage i timesvis etterpå så er det jo litt rart da.. Men det har kanskje ikke noe med deg å gjøre. Kanskje foreldrene bare er litt rare eller bare ville være for seg selv: )

Anonymkode: 54021...03d

Skrevet

Jøss, har du fått mine gamle naboer? 

Tok flere år før hun faktisk hilste på oss. Heldigvis flyttet de. 

Anonymkode: 3a952...7e3

Skrevet

Det var jo en veldig merkelig ting å gjøre. 

Ta med deg gutten bort å ring på. «Hei, «Per» har lyst å leke med Nils. De kan godt leke i hagen vår. Har dere lyst å komme bort en tur?»

Anonymkode: 8a57e...232

Skrevet

Samme som våre naboer. Ungene vil leke med hverandre, vi har stor hage med masse leker, de har ingenting annet enn oppkjørsel. Vi snakker mye sammen når det passer deg, og er liksom venner, men Gud forby at ungene går inn i vår hage og leker. Foreldrene gjeter barna pent tilbake til egen hage. Skjønner meg virkelig ikke på sånne rare folk.

Anonymkode: e43e5...356

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme som våre naboer. Ungene vil leke med hverandre, vi har stor hage med masse leker, de har ingenting annet enn oppkjørsel. Vi snakker mye sammen når det passer deg, og er liksom venner, men Gud forby at ungene går inn i vår hage og leker. Foreldrene gjeter barna pent tilbake til egen hage. Skjønner meg virkelig ikke på sånne rare folk.

Anonymkode: e43e5...356

Kanskje de ikke vil være til bry og ta seg til rette?

Hadde ikke latt ungene leke i naboens hage selv om vi er venner,  om deg ikke eksplisitt hadde sagt at det var greit og hyggelig.

Anonymkode: 202dd...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...