Gå til innhold

Dere som har gutter på barneskolen - fotball

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor andel av guttene i klassen går på fotball, og hvilket trinn går gutten din?

De guttene som evt. ikke går på fotball, er det ok for dem sosialt?

Begge våre gutter har lav interesse for fotball, de har sunne interesser ellers. Men jeg har inntrykk av at det likevel er ganske viktig for dem å gå på fotballen, på grunn av det sosiale. Her går alle på fotball

Anonymkode: cbc93...a47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt går i 5 trinn. Dem er 13 gutter på trinnet. 10 spiller fotball. Føler at dem som ikke spiller fotball ramler utenfor fotballgjengen, iallfall mere nå enn når dem var mindre. Men disse guttene har andre ting de driver med og dem henger sammen 

Anonymkode: 17b31...d8e

Skrevet

Ca halvparten begynte på fotball 

På mellomtrinnet var de nede på kanskje en fjerdedel. 

På ungdomsskolen fortsatte kanskje 4 stykker. 

Så det sosiale utenfor fotball er ikke noe problem her. Mange driver med andre ting, som innebandy, turn/parkour, tae kwan do, tennis, håndball osv. 

Sønnen min går i 9.klasse nå og de er 3 stk i klassen som driver med hans idrett, som ikke er fotball. 

Anonymkode: ff185...a4e

Skrevet

De aller fleste spiller fotball her. Og de som ikke liker det/er god til det osv faller utenfor. Helt klart.

Det er kjempedumt!!!

Guttene merforbruk eller mindre tvinges til å være med. De få som ikke går på fotball blir gående mye alene i friminuttene. De har sikkert venner på sine andre aktiviteter, men de er jo ikke der da.

Anonymkode: 1a821...f37

Skrevet

Av 45 gutter på trinnet (baseskole) begynte ca. 25 på fotball. Nå i 2 trinn er det ca 15 stk igjen på fotballen. De er faktisk flere som går på håndball. Her har de som velger andre aktiviteter ikke blitt ekskludert sosialt. 

Anonymkode: 1f556...092

Skrevet

Her går 5/8 på fotball. Min gikk på fotball men passet dårlig der. Det er veldig hardt miljø blant fotballgutta. Min sønn har lyst til å spille men passer ikke miljøet. Det som er frustrerende er at alt tilrettelegging skal skje for fotballgutta. Og ofte er det sånn at flertallet skal bestemme hva de sjal gjøre på skolen og da blir det fotball og da faller de andre guttene litt av

Anonymkode: dcb7b...a4c

Skrevet

HI her 

Det var litt det jeg tenkte, at hvis det er veldig mange av guttene som går, så blir det vanskelig for de som helst vil gå på andre aktiviteter. De stedene hvor ikke alle går på fotball, er det nok enklere å velge annerledes.

Uheldigvis er det ingen som ikke går på fotball her. Den største gutten begynner i 5. Klasse, og det er ingen som har sluttet på fotball enda. Min føler ikke at det er et alternativ å slutte, og det er på grunn av det sosiale. Kan hende at det samme gjelder for fler av guttene i klassen, men de fleste virker faktisk interesserte i fotball.

Skrevet

30 gutter på trinnet, 11 i klassen.

I første begynte 24 på fotball, 10 av 11 i klassen.

Ved utgangen av 3. klasse går 20 gutter fortsatt på fotball, 9 av 11 i klassen.

Den ene / de to gutta i klassen som ikke spiller fotball, er inkludert på lik linje med de andre. I friminuttene spilles også andre ballspill samt lekes andre leker.

Fotballaget har nulltoleranse for stygt språk og utagering, så intet "hardt miljø". 7 trenere, så de har god kontroll. 

Tror det også har mye å si at miljøet på trinnet er generelt godt og inkluderende, og at foreldrene er involverte. 

Anonymkode: 3915d...dc0

Skrevet

Her går litt under halvparten av guttene på fotball. Sønnen min er bestevenn med to av dem, men han går ikke på fotball selv. Har ikke merket at han er noe utenfor av den grunn. Det er faktisk flere i klassen som går på speideren enn fotball, men det er både gutter og jenter da. 2. klasse.

Anonymkode: 94073...2f3

Skrevet
On 6/9/2019 at 11:30 AM, Anonym bruker said:

Hvor stor andel av guttene i klassen går på fotball, og hvilket trinn går gutten din?

De guttene som evt. ikke går på fotball, er det ok for dem sosialt?

Begge våre gutter har lav interesse for fotball, de har sunne interesser ellers. Men jeg har inntrykk av at det likevel er ganske viktig for dem å gå på fotballen, på grunn av det sosiale. Her går alle på fotball

han går i 4 klasse, er han og 2 til som ikke spiller, men han er gode venner med flere av de som spiller fotball for det og henger ofte med de

Anonymkode: 9adaa...5c6

Skrevet

De er 9 gutter og 8 av de går på fotball. Den siste gutten et like inkludert og blir invitert som publikum og hjelper til i kiosk og sånn i stedet. Og er ballgutt. Foreldrene ble selvsagt spurt om dette fordi vi fotballforeldrene så en tendens til at det ble en ensom gutt på skolen og på fritiden.

Anonymkode: 802ab...cd2

Skrevet

Så godt å høre at noen av guttene deres klarer seg helt fint uten fotball :)

fotball er en helt super fritidsaktivitet, bare den ikke blir ekskluderende

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...