Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #1 Skrevet 9. juni 2019 Hei, Vi har en jente på knapt 6 år som elsker å lese. Hun leser på engelsk da vi for tiden ikke bor i Norge. Og leser bøker som har ca 3-5 kapittel, 40-60 sider. Jeg skulle gjerne ordnet noen norske bøker til henne, for å hjelpe med lesing på norsk også. Kan noen anbefale bøker som passer for denne alderen? Hadde vi bodd i Norge så ville hun vært skolestarter i år, og norsk er andre språket hennes så regner ikke med hun kan lese like godt her. Men hun leser veldig bra på engelsk, så vil tro hun kan klare norsk også om jeg hjelper henne. Finnes leseløve bøkene enda? Jeg hadde noen da jeg var liten. Evt noen som kan anbefale bøker som passer for 6 åringer til å lese selv. Takk for hjelpen Anonymkode: abc54...058
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #2 Skrevet 9. juni 2019 Leseløve finnes fortsatt, men ikke alle er like gode. Noen av dem hadde tungt språk. Detektivbyrå nr2 - bøkene er stogger fibre for henne å lese. De finnes i topp versjoner, en med mye bilder og ikke spå mye tekst og en med mindre bilder og mer tekst. Anonymkode: 1f895...44d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 Her har bøkene om Verdens slemmeste ulv vært populære leseselv-bøker. Skrevet av Mario Ramos. Anonymkode: 2bc9e...649
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leseløve finnes fortsatt, men ikke alle er like gode. Noen av dem hadde tungt språk. Detektivbyrå nr2 - bøkene er stogger fibre for henne å lese. De finnes i topp versjoner, en med mye bilder og ikke spå mye tekst og en med mindre bilder og mer tekst. Anonymkode: 1f895...44d Hvordan kan jeg se i nettbokhandel hvilke er de enklere bøkene av disse? Anonymkode: abc54...058
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 De aller enkleste er merket med en løveunge. Anonymkode: 2bc9e...649
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kan jeg se i nettbokhandel hvilke er de enklere bøkene av disse? Anonymkode: abc54...058 Løveungen er veldig lett, med få ord på hver side. Problemet med Løvebøkene er at flere av dem bærer preg av å være oversatt fra tysk, så språket er uvant/ tungt oppbygd. Anonymkode: 1f895...44d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #7 Skrevet 10. juni 2019 Harry potter bokene vi begynner på nr 5 idag , han er snart 6,5 år Anonymkode: d5136...53a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #8 Skrevet 11. juni 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Harry potter bokene vi begynner på nr 5 idag , han er snart 6,5 år Anonymkode: d5136...53a Jeg tenkte bøker hun kan lese selv, regner med at Harry Potter passer bedre som en bok jeg kan lese til henne? Leser din seksåring disse selv? Jeg skal undersøke mer om disse løve unge bøkene, men er også interesser i forslag til bøker som passer for barn som kan lese litt. Som sagt over så leser hun veldig bra på førstespråket sitt, men norsk er andre språket. Anonymkode: abc54...058
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #9 Skrevet 11. juni 2019 Skjekk ut om Goboken har. Anonymkode: 753a3...dae
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #10 Skrevet 11. juni 2019 8 hours ago, Anonym bruker said: Jeg tenkte bøker hun kan lese selv, regner med at Harry Potter passer bedre som en bok jeg kan lese til henne? Leser din seksåring disse selv? Jeg skal undersøke mer om disse løve unge bøkene, men er også interesser i forslag til bøker som passer for barn som kan lese litt. Som sagt over så leser hun veldig bra på førstespråket sitt, men norsk er andre språket. Anonymkode: abc54...058 Nei, jeg leser. han leser leseløvene bøkene selv Anonymkode: d5136...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå