Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #1 Skrevet 9. juni 2019 Er en av det motsatte kjønn som stadig glor på meg. Da mener jeg gloooor. Sånn at andre legger merke til det! Hvis vi sitter ved samme bord f.eks. Men jeg skjønner ikke og blir usikker og bevisst på hver minste bevegelse pga det. Jeg spurte mannen min etterpå om jeg ser (eller så) rar ut, han mente nei. Men han sier alltid jeg er nydelig så 🙄😂 Ikke så lett å fiske noe fra den kanten. Han er mildt sagt subjektiv. Men det som er er at jeg får inntrykk av at denne stirre-mannen hater meg! Han unngår meg helst, har sagt negative ting om meg til andre, svarer ikke hvis jeg spør om noe på sms etc., har sagt negative ting om meg til mannen min. Han er mye hyggeligere mot familien min enn meg. Veldig avvisende, så føler på en måte et han leter etter noe "rart" ved meg? Ingen liker vel å bli stirret ned når de spiser f.eks. Jeg kommer aldri til å spørre for da virker jeg dum, og jeg kommer aldri til å få vite hva jeg har gjort, jeg prøver å være høflig. Har kanskje satt ham på plass én gang for 3 år siden? 🙄 Men ellers er jeg hyggelig og høflig. Han har fått seg kjæreste og oppførselen har eskalert litt etter det. Jeg er usikker på meg selv og føler meg litt.. analysert? Bitene jeg tok av maten ble mindre og mindre, og jeg bare.. Ja, så var det en som kommenterte "hva er det du ser på??", og da slutta det heldigvis. Men noen som har vært borti sånt? Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #2 Skrevet 9. juni 2019 Jeg er typen som stirrer tilbake. Enten, blir jeg veldig sarkastisk og sier høyt og tydelig: «Åh, hei alle sammen: Bjarne vil leke stirrekonkurranse. Jeg starter!» STIRR! Hardt. Intenst. Eller, så jeg er veldig direkte. Spør rett ut hva som er problemet. Og hvis noen snakker negativt om meg til mannen min, så er han heldigvis mann nok til å håndtere det. Han kan fint be dem ryke og reise! Anonymkode: ef92c...2ec
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 Sånn er bare noen. Mangel på folkeskikk. Betyr ikke nødvendigvis tiltrekning eller hat. Anonymkode: 2cf8b...a27
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 Ta en titt på Love Actually?😂 Anonymkode: 9787d...b40
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Jeg gjør folk oppmerksom på det. Finner meg ikke i å bli stirra på slik. Anonymkode: 73129...99b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Jeg stirrer tilbake og viker ikke blikket før vedkommende gjør det. Anonymkode: 5987e...4f1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Annerledes blikkontakt (lite/manglende eller stirrende) https://no.wikipedia.org/wiki/Autismespekterforstyrrelser Anonymkode: 271b7...1e3
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #8 Skrevet 9. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Annerledes blikkontakt (lite/manglende eller stirrende) https://no.wikipedia.org/wiki/Autismespekterforstyrrelser Anonymkode: 271b7...1e3 😅 Tror ikke det. Men kan ikke garantere det da. Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er typen som stirrer tilbake. Enten, blir jeg veldig sarkastisk og sier høyt og tydelig: «Åh, hei alle sammen: Bjarne vil leke stirrekonkurranse. Jeg starter!» STIRR! Hardt. Intenst. Eller, så jeg er veldig direkte. Spør rett ut hva som er problemet. Og hvis noen snakker negativt om meg til mannen min, så er han heldigvis mann nok til å håndtere det. Han kan fint be dem ryke og reise! Anonymkode: ef92c...2ec Mannen min er konfliktsky. Jeg er nok det litt jeg og? Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #10 Skrevet 9. juni 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg stirrer tilbake og viker ikke blikket før vedkommende gjør det. Anonymkode: 5987e...4f1 Ok Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #11 Skrevet 9. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sånn er bare noen. Mangel på folkeskikk. Betyr ikke nødvendigvis tiltrekning eller hat. Anonymkode: 2cf8b...a27 Jeg baserer det ikke på stirring, da... Jeg baserer det på "alt annet", stirringa kommer bare som et tillegg, og det får meg til å føle meg utsatt. Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Annerledes blikkontakt (lite/manglende eller stirrende) https://no.wikipedia.org/wiki/Autismespekterforstyrrelser Anonymkode: 271b7...1e3 Men annerledes? Var ikke sånn fjernt, mer granskende. Men kanskje? Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #13 Skrevet 9. juni 2019 Min gjetning er at han rett og slett er begeistret for deg og har vært det i noen år, men at du er utilgjengelig for ham. Når det eskalerer etter at han selv har fått seg dame så tenker jeg han kanskje hadde håpet at det skulle gjøre deg sjalu og at du skulle gi ham oppmerksomhet da, noe du ikke gjør, ergo blir det/du negativ for ham igjen. Har vært borti et par slike fyrer. De er ikke helt gode. Det har vært menn jeg aldri har vært interessert i, aldri flørtet med, aldri gjort noe som de skulle ha kunnet tolket som interesse fra min side. De har til slutt innrømmet at de ble sammen med andre for å gjøre meg sjalu. Så, etter to slike "gærninger" er jeg blitt veldig direkte om jeg opplever noe lignende. "Hvorfor stirrer du slik på meg?", eller "La være å stirre slik på meg!". Synes forøvrig at mannen din skal være mann nok til å forsvare deg når en annen mann snakker stygt om deg! Anonymkode: 1f595...8a6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #15 Skrevet 9. juni 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min gjetning er at han rett og slett er begeistret for deg og har vært det i noen år, men at du er utilgjengelig for ham. Når det eskalerer etter at han selv har fått seg dame så tenker jeg han kanskje hadde håpet at det skulle gjøre deg sjalu og at du skulle gi ham oppmerksomhet da, noe du ikke gjør, ergo blir det/du negativ for ham igjen. Har vært borti et par slike fyrer. De er ikke helt gode. Det har vært menn jeg aldri har vært interessert i, aldri flørtet med, aldri gjort noe som de skulle ha kunnet tolket som interesse fra min side. De har til slutt innrømmet at de ble sammen med andre for å gjøre meg sjalu. Så, etter to slike "gærninger" er jeg blitt veldig direkte om jeg opplever noe lignende. "Hvorfor stirrer du slik på meg?", eller "La være å stirre slik på meg!". Synes forøvrig at mannen din skal være mann nok til å forsvare deg når en annen mann snakker stygt om deg! Anonymkode: 1f595...8a6 Mja, tror ikke han er det altså.. Mannen min tulla også med det - men tviler sterkt. Jo mer jeg tenker på det jo sikrere blir jeg på at han ikke er det kan selvsagt ikke vite det, men han har ikke vært så grei.. Men det HAR blitt verre etter han fikk seg dame, ja, kan være tilfeldig? Skjønner bare ikke vitsen? Hun skulle bare visst, gjetter at hun tror han er verdens beste mann (siden hun valgte ham)😅 Men han veksler mellom å være totalt avvisende, og å glo på meg. Virket ikke som han brydde seg om at jeg la merke til det heller 😐 Og det skjønner jeg ikke. Er det mobbing liksom? Hva betyr det? Men dette er en mann jeg må forholde meg til nå og da så blir stressa😖 Han har ikke stirret sånn tidligere. Høres kanskje ut som jeg overanalyserer, men seriøst, det var lenge! Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #16 Skrevet 9. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skrulling. Anonymkode: 685f6...402 Jeg eller han? 😅 Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #17 Skrevet 9. juni 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mja, tror ikke han er det altså.. Mannen min tulla også med det - men tviler sterkt. Jo mer jeg tenker på det jo sikrere blir jeg på at han ikke er det kan selvsagt ikke vite det, men han har ikke vært så grei.. Men det HAR blitt verre etter han fikk seg dame, ja, kan være tilfeldig? Skjønner bare ikke vitsen? Hun skulle bare visst, gjetter at hun tror han er verdens beste mann (siden hun valgte ham)😅 Men han veksler mellom å være totalt avvisende, og å glo på meg. Virket ikke som han brydde seg om at jeg la merke til det heller 😐 Og det skjønner jeg ikke. Er det mobbing liksom? Hva betyr det? Men dette er en mann jeg må forholde meg til nå og da så blir stressa😖 Han har ikke stirret sånn tidligere. Høres kanskje ut som jeg overanalyserer, men seriøst, det var lenge! Anonymkode: 037de...5de Slik de jeg nevnet har holdt på også. Har vist seg at de var sinte på meg fordi de visste at de ikke hadde sjanse på meg. Har ikke vært noe i veien med dem utseendemessig, men de var bare ikke min type. De har derimot tolket det som om jeg mente at de ikke var gode nok for meg. Og likevel ville de ha meg. Det var jo de som tydeligvis mente de ikke var gode nok for meg, for de prøvde jo heller aldri å sjekke meg opp. Veldig pussig adferd, og egentlig ganske ekkelt, følte meg ikke trygge når de var i nærheten etterhvert. De oppførte seg jo egentlig som om de ikke likte meg. Så jeg konfronterte dem heller, ble lei av at deres problemer skulle gjøre det ubehagelig for meg. Men, trenger selvfølgelig ikke være det som er med han som stirrer på deg. Jeg ville sagt det til ham "Du, finn deg noen andre å stirre på, jeg er lei av den stirringen din!" Det er bare du som kan sette grenser for deg selv! Anonymkode: 1f595...8a6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #18 Skrevet 9. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slik de jeg nevnet har holdt på også. Har vist seg at de var sinte på meg fordi de visste at de ikke hadde sjanse på meg. Har ikke vært noe i veien med dem utseendemessig, men de var bare ikke min type. De har derimot tolket det som om jeg mente at de ikke var gode nok for meg. Og likevel ville de ha meg. Det var jo de som tydeligvis mente de ikke var gode nok for meg, for de prøvde jo heller aldri å sjekke meg opp. Veldig pussig adferd, og egentlig ganske ekkelt, følte meg ikke trygge når de var i nærheten etterhvert. De oppførte seg jo egentlig som om de ikke likte meg. Så jeg konfronterte dem heller, ble lei av at deres problemer skulle gjøre det ubehagelig for meg. Men, trenger selvfølgelig ikke være det som er med han som stirrer på deg. Jeg ville sagt det til ham "Du, finn deg noen andre å stirre på, jeg er lei av den stirringen din!" Det er bare du som kan sette grenser for deg selv! Anonymkode: 1f595...8a6 Du konfronterte dem fordi du følte at de ikke likte deg? Da er du tøffere enn meg... Jeg føler meg bare dum hvis jeg gjør det 😔 Hva hvis jeg blir ledd opp i ansiktet? 😶 Hva er det du prater om, liksom... Ja - er sant det. Er bare jeg som kan sette grenser, men samtidig så tenker jeg litt at jeg bare må finne meg i det. Javel, så får han glo. Men jeg lurer likevel på hvorfor. Og begynner å tenke på om jeg ser rar ut eller har noe mellom tennene😂 Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #19 Skrevet 9. juni 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du konfronterte dem fordi du følte at de ikke likte deg? Da er du tøffere enn meg... Jeg føler meg bare dum hvis jeg gjør det 😔 Hva hvis jeg blir ledd opp i ansiktet? 😶 Hva er det du prater om, liksom... Ja - er sant det. Er bare jeg som kan sette grenser, men samtidig så tenker jeg litt at jeg bare må finne meg i det. Javel, så får han glo. Men jeg lurer likevel på hvorfor. Og begynner å tenke på om jeg ser rar ut eller har noe mellom tennene😂 Anonymkode: 037de...5de Nei, jeg konfronterte dem med den stirringen som gjorde meg utilpass. Det var som med deg, at de virkelig stirret intenst hver gang vi var på samme sted. Det ble etterhvert ordentlig ubehagelig, og det fant jeg ut at jeg ikke orket mer. Jeg var tidligere veldig konfliktsky, men har etterhvert lært meg at jeg må stå opp for meg selv. Da jeg konfronterte dem fikk jeg en merkelig suppe fra dem, ganske lik fra begge to. Først benektelse, selvfølgelig. Og ja, på en litt slik hånlig leende måte, som om det var jeg som var dum. Så noe om at jeg hadde sendt signaler om at jeg var interessert i dem. Den ene påstod også at jeg elsket ham! Når jeg sa som sant var at jeg aldri hadde vært interessert i dem så komme sinnet deres frem - og da kom det at de hele tiden hadde visst at jeg trodde jeg var bedre enn dem og at det ikke var noen vits å forsøke å sjekke meg opp. Alt bare tull fra deres side, men det sier også at de ikke er helt gode. Så lenge man ikke setter grenser for seg selv kan slike tro at man oppmuntrer dem. Og derfor er det enda viktigere å sette grenser for deg selv. Trenger ikke spørre ham hvorfor han stirrer, det er også egentlig uvesentlig. Bare konstater at han stirrer og at du forventer at han slutter med det. Denne mannen er jo så tydelig at også andre legger merke til det, og da er det veldig greit å si fra neste gang "Slutt å stirre på meg!". Og begynner han å le eller komme med noen rare kommentarer (som han kan gjøre om han føler seg irettesatt), eller om han benekter at han stirrer, bare si noe om at "Da er vi enige i at du ikke skal stirre på meg heretter." Men hos deg har jo andre lagt merke til det og kommentert at han stirrer slik, og da er det ikke tvil. Så si fra. Anonymkode: 1f595...8a6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #20 Skrevet 9. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mja, tror ikke han er det altså.. Mannen min tulla også med det - men tviler sterkt. Jo mer jeg tenker på det jo sikrere blir jeg på at han ikke er det kan selvsagt ikke vite det, men han har ikke vært så grei.. Men det HAR blitt verre etter han fikk seg dame, ja, kan være tilfeldig? Skjønner bare ikke vitsen? Hun skulle bare visst, gjetter at hun tror han er verdens beste mann (siden hun valgte ham)😅 Men han veksler mellom å være totalt avvisende, og å glo på meg. Virket ikke som han brydde seg om at jeg la merke til det heller 😐 Og det skjønner jeg ikke. Er det mobbing liksom? Hva betyr det? Men dette er en mann jeg må forholde meg til nå og da så blir stressa😖 Han har ikke stirret sånn tidligere. Høres kanskje ut som jeg overanalyserer, men seriøst, det var lenge! Anonymkode: 037de...5de Der kom svaret du ventet på Anonymkode: c368c...448
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #21 Skrevet 9. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Der kom svaret du ventet på Anonymkode: c368c...448 Hva mener du? Anonymkode: 037de...5de
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #22 Skrevet 9. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg konfronterte dem med den stirringen som gjorde meg utilpass. Det var som med deg, at de virkelig stirret intenst hver gang vi var på samme sted. Det ble etterhvert ordentlig ubehagelig, og det fant jeg ut at jeg ikke orket mer. Jeg var tidligere veldig konfliktsky, men har etterhvert lært meg at jeg må stå opp for meg selv. Da jeg konfronterte dem fikk jeg en merkelig suppe fra dem, ganske lik fra begge to. Først benektelse, selvfølgelig. Og ja, på en litt slik hånlig leende måte, som om det var jeg som var dum. Så noe om at jeg hadde sendt signaler om at jeg var interessert i dem. Den ene påstod også at jeg elsket ham! Når jeg sa som sant var at jeg aldri hadde vært interessert i dem så komme sinnet deres frem - og da kom det at de hele tiden hadde visst at jeg trodde jeg var bedre enn dem og at det ikke var noen vits å forsøke å sjekke meg opp. Alt bare tull fra deres side, men det sier også at de ikke er helt gode. Så lenge man ikke setter grenser for seg selv kan slike tro at man oppmuntrer dem. Og derfor er det enda viktigere å sette grenser for deg selv. Trenger ikke spørre ham hvorfor han stirrer, det er også egentlig uvesentlig. Bare konstater at han stirrer og at du forventer at han slutter med det. Denne mannen er jo så tydelig at også andre legger merke til det, og da er det veldig greit å si fra neste gang "Slutt å stirre på meg!". Og begynner han å le eller komme med noen rare kommentarer (som han kan gjøre om han føler seg irettesatt), eller om han benekter at han stirrer, bare si noe om at "Da er vi enige i at du ikke skal stirre på meg heretter." Men hos deg har jo andre lagt merke til det og kommentert at han stirrer slik, og da er det ikke tvil. Så si fra. Anonymkode: 1f595...8a6 Eeh.. de hørtes litt koko ut? Ja, får si ifra neste gang. Men det blir nok lenge til 😂 Anonymkode: 037de...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå