Gå til innhold

Datet en i 4 mnd..innafor å date andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså...jeg har gitt alt av meg selv til den mannen, og han... ikke så mye..Jeg maser på ham for å se ham og vi møtes ca 1 gang i uka, han kommer sent og drar tidlig. Aldri tid for en samtale om hva vi egentlig er. Jeg har sagt jeg er forelsket i ham men får null nix tilbake...Bortsett fra at han sier at han elsker å være med meg...de få gangene vi er det. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt lei.. Er fortsatt forelsket i ham men føler ikke at dette går noen som helst vei. Er det ok å date andre? Vi er jo tydeligvis ikke sammen..

Anonymkode: 87f4d...e41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avslutt heller det "forholdet" du er i, det har ingen fremtid, dere er tydeligvis for forskjellige og har for forskjellige behov. Hvis ikke blir det ingenting av noen du dater, for du vil ikke greier å frigjøre deg fra han du roter med nå. Han er uansett ikke interessert nok i deg. Han liker deg nok, og tenner nok på deg også, men se på ordleggingen deres: du forteller ham at du er forelsket i ham - han svarer at han liker å være med deg. Det han der svarer i tillegg til hvor lite han prioriterer forholdet viser deg tydelig at han ikke er interessert nok.

Regner med at du ønsker å prøve å gjøre ham sjalu. Men i så fall bruker du jo andre menn i det spillet ditt, og meget mulig går du da også glipp av en annen god mann.

Så gjør heller kort prosess, frigjør deg og så kan du begynne å date.

Anonymkode: f9f64...866

Skrevet

Dropp heile fyren og finn ein anna. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Avslutt heller det "forholdet" du er i, det har ingen fremtid, dere er tydeligvis for forskjellige og har for forskjellige behov. Hvis ikke blir det ingenting av noen du dater, for du vil ikke greier å frigjøre deg fra han du roter med nå. Han er uansett ikke interessert nok i deg. Han liker deg nok, og tenner nok på deg også, men se på ordleggingen deres: du forteller ham at du er forelsket i ham - han svarer at han liker å være med deg. Det han der svarer i tillegg til hvor lite han prioriterer forholdet viser deg tydelig at han ikke er interessert nok.

Regner med at du ønsker å prøve å gjøre ham sjalu. Men i så fall bruker du jo andre menn i det spillet ditt, og meget mulig går du da også glipp av en annen god mann.

Så gjør heller kort prosess, frigjør deg og så kan du begynne å date.

Takk for svar..Nei, jeg vil overhode ikke gjøre ham sjalu og om jeg går på date med en annen så vil jeg på ingen måte at denne fyren finner ut av det! Jeg klarer ikke å gi slipp på ham...og tenker at om jeg finner en annen en så¨blir det litt lettere om du skjønner..

Skrevet
3 minutter siden, Syngensang skrev:

Dropp heile fyren og finn ein anna. 

Er så vanskelig når jeg er så forelsket 😞 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar..Nei, jeg vil overhode ikke gjøre ham sjalu og om jeg går på date med en annen så vil jeg på ingen måte at denne fyren finner ut av det! Jeg klarer ikke å gi slipp på ham...og tenker at om jeg finner en annen en så¨blir det litt lettere om du skjønner..

Hvorfor mener du at du ikke fortjener noe bedre en han du har datet?

Du må mase og mase på ham, og da kommer han for å møte deg én gang i uken. Men da kommer han senere enn dere avtalte, dvs. han har ingen respekt for din tid, og han drar også tidlig. Han viser deg jo på alle måter at han ikke er interessert. Så hvorfor vil du deg selv så vondt at du fortsetter å holde på en mann som ikke vil ha deg?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er så vanskelig når jeg er så forelsket 😞 

Desto viktigare, han syns det er praktisk med ei dame som boostar sjølvtilliten og alltid er klar, men han er ikkje interessert i noko meir. Det har han jo egentleg både sagt og vist deg. Viss du fortsett å mase og vente risikerer du at du berre blir meir forelska og knytt til denne mannen og det blir endå vanskelegare å bryte kontakten. For du har vel ikkje tenkt å gå å tiggd om oppmerksomhet resten av livet? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du at du ikke fortjener noe bedre en han du har datet?

Du må mase og mase på ham, og da kommer han for å møte deg én gang i uken. Men da kommer han senere enn dere avtalte, dvs. han har ingen respekt for din tid, og han drar også tidlig. Han viser deg jo på alle måter at han ikke er interessert. Så hvorfor vil du deg selv så vondt at du fortsetter å holde på en mann som ikke vil ha deg?

Aner ikke jeg, skjønner det ikke selv egentlig. Han sier at han er interessert og at jeg ikke må gi ham opp selv om han er helt håpløs, men 4 mnd med dette her og det ser ikke ut som om det kommer til å forandre seg heller..

Skrevet
Akkurat nå, Syngensang skrev:

Desto viktigare, han syns det er praktisk med ei dame som boostar sjølvtilliten og alltid er klar, men han er ikkje interessert i noko meir. Det har han jo egentleg både sagt og vist deg. Viss du fortsett å mase og vente risikerer du at du berre blir meir forelska og knytt til denne mannen og det blir endå vanskelegare å bryte kontakten. For du har vel ikkje tenkt å gå å tiggd om oppmerksomhet resten av livet? 

Nei, det vil jeg ikke...derfor tenkte jeg det kunne vært bra med en "overlappingsdate" om du skjønner..

Skrevet

Så lenge dere ikke har noen forpliktelse til hverandre, som i gift, samboer, eller lignende, så står du helt fritt til å gjøre som du selv vil. Som regel er det da du får følelsene på litt avstand og tenker mer rasjonelt også.

Anonymkode: 6cecf...ea2

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke jeg, skjønner det ikke selv egentlig. Han sier at han er interessert og at jeg ikke må gi ham opp selv om han er helt håpløs, men 4 mnd med dette her og det ser ikke ut som om det kommer til å forandre seg heller..

Så - han innrømmer med andre ord at han behandler deg dårlig. Han vet han behandler deg dårlig, og likevel fortsetter han å gjøre det. Og du godtar det.

Skulle ikke forundre meg om du om et år sitter i et forhold du ikke kommer deg ut av fordi fyren har psykopatiske sider, manipulerer deg.

Kom deg unna fortere enn svint!

Skrevet

Jeg datet en kar som ligner litt på det du beskriver for mange år tilbake. Vi møttes heller ikke så ofte, for han hadde liksom aldri tid. Han jobba mye, han var sliten osv osv. Men når vi møttes oppførte han seg som om vi var sammen og at han var veldig interessert i meg. Men når vi ikke var sammen virket han annerledes og veldig care. Alt var liksom på hans premisser hele tiden. Jeg var veldig forelsket i han, eller trodde jeg var det hvertfall, og holdt det gående med han alt for lenge. Til slutt gadd jeg ikke mer å ga opp hele fyren. 

2 måneder etter jeg droppet han møtte jeg en ny kar 😉 og nå 6 år senere, er det denne karen jeg skal gifte meg med. Så jeg anbefaler deg å gå videre selv om det virker vanskelig og kjipt. Men høres ikke ut som han du dater nå er på samme sted som deg, og det er bare du som taper på å holde det gående 😕

Håper du finner ut av det :)

Anonymkode: 88cf2...5b9

Skrevet

Fire måneder er da ingenting! 

Dessuten er det god kutyme å avslutte ett forhold, selv om det bare er på datingstadiet før du innleder et nytt. 

Anonymkode: 872c8...f1c

Skrevet

Om han virkelig var interessert hadde han fått til å treffes oftere.

Min mann hadde reisejobb når vi begynte å treffes, og han kunne finne på å kjøre 5 timer hjem til meg om kvelden, for å kjøre tilbake til jobben tidlig, tidlig om morgenen. 

Anonymkode: b4d59...5b3

Skrevet

Gjør som du vil. Dere er ikke kjærester.

Anonymkode: 45548...1bd

Skrevet

Jeg ville snakket med ham. Eventuelt skrevet en melding. 

Si at du har følelser for ham, men opplever at han ikke har samme ønske eller behov. Det sårer deg og får deg til å føle deg dårlig. Be ham om å ta avstand, eller gå inn for å prioritere å finne ut om det kan bli noe mellom dere. Hvis han ikke kommer ordentlig på banen vil du gå videre og date andre. Be han om et klart svar. 

Enten tar han seg sammen og viser at han vil noe mer, eller så har du fått klarsignal til å date andre. Uansett har du vært ærlig, og det synes jeg du skal være. 

Anonymkode: 1eb20...08c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det vil jeg ikke...derfor tenkte jeg det kunne vært bra med en "overlappingsdate" om du skjønner..

Sjølv om det ideelt sett er best å avslutte med han daten din først, så er eg tilbøyeleg til å tenke at det er greit å date andre òg. Men eg ville kanskje sagt ifrå først? Om du får til det? 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville snakket med ham. Eventuelt skrevet en melding. 

Si at du har følelser for ham, men opplever at han ikke har samme ønske eller behov. Det sårer deg og får deg til å føle deg dårlig. Be ham om å ta avstand, eller gå inn for å prioritere å finne ut om det kan bli noe mellom dere. Hvis han ikke kommer ordentlig på banen vil du gå videre og date andre. Be han om et klart svar. 

Enten tar han seg sammen og viser at han vil noe mer, eller så har du fått klarsignal til å date andre. Uansett har du vært ærlig, og det synes jeg du skal være. 

Anonymkode: 1eb20...08c

Hadde ikke giddet alt dette, altså. Her anbefaler du at hun skal gjøre det formelt slutt  - skriftlig til og med -  med en fyr hun ikke er sammen med, en som ikke engang klarer å si muntlig at de er et par...!

Anonymkode: 45548...1bd

Skrevet

Han har deg på beite, vet at du er forelsket og vet du kommer til og vente, så hvorfor lar du han når du ikke får noe igjen?? 

Finn en annen og gå på date, vær utilgjengelig så går pipen hans en annen låt om han er interessert idag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...