Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Hei, jeg har tre barn. Til sommeren skal vi ut i den store verden på seks ukers drømmereise. Det blir varme og kos. To av barna mine er kraftige men ikke kraftig overvektige. Vi har sunt kosthold til vanlig, lager middag fra bunnen av, drikker sjeldent eller aldri brus, spiser kun godteri i helgen og da primært på lørdager. Hvor mange is bør jeg si ja til pr dag igjennom ferien? Mengde brus pr dag? Evnt chips på stranden etc. Ønsker at det blir en avslappet og fin ferie med fin balanse i kostholdet. Anonymkode: dcd31...97d
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Det klarer du vel å bestemme selv??? Altså, den yngste av de kraftige barna bør få 100 gram chips og 1 brus. Den eldste bør holde seg unna chips og brus, kan evt få to is. Anonymkode: 0d99b...db7
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 En pose chips på deling på stranden og en liten is om dagen? Sukkerfri brus om de vil ha brus Anonymkode: efd88...ca0
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Det hadde jeg ikke skjenket en tanke. Det er ikke kosten på ferie man blir overvektig av altså.... Anonymkode: 71687...5ec
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 Finn litt sunnere alternativer vel!? Melon og annen frukt som chipserstatning. Vannis istede for fløteis. Sukkerfri brus istede for sukkerbrus. Frys vannflasker å ta med slik at de tiner i løpet av dagen... mye bedre med iskaldt vann enn strandvarm cola😜 hold dere borte fra kjeks og kaker, spis skikkelig mat. Anonymkode: e88c4...de5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Når vi har ferie og det er sommervarme er det en saftis pr dag, slusj laget med juice, noe saft, vann med isbiter til middagen og bare brus og desserter dager som er litt ekstra spesielle. Godteri på lørdager. Er vi på tivoli el lign skjeer vi litt ut. Anonymkode: d556b...d98
fredkris Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 En is, sukkerfri brus, melon osv på stranden. Chips en gang i blant. Ferie handler ikke om å spise mest mulig usunt
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 La de drikke sukkerfri brud (det er ikke kalorier), sørg for at de spiser vannis og ikke så mye chips hver dag. Chips har man jo ikke akkurat behov for som en avkjølende is eller drikke. Kanskje en liten pose chips på deling mellom barna? Det må jo være mer enn nok. Is er godt og avkjølende, samt bidrar til væskeinntak som er viktig i varmen. Så så lenge det er saftis (som har mye mindre kalorier enn de store vanilje/sjokolade-isene), så ville jeg latt de få "så mye is de vil". Anonymkode: 6fad3...e50
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 Herlighet sier jeg bare.... det er ferie, er ikke da man skal være strenge Anonymkode: d4506...de4
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Finn litt sunnere alternativer vel!? Melon og annen frukt som chipserstatning. Vannis istede for fløteis. Sukkerfri brus istede for sukkerbrus. Frys vannflasker å ta med slik at de tiner i løpet av dagen... mye bedre med iskaldt vann enn strandvarm cola😜 hold dere borte fra kjeks og kaker, spis skikkelig mat. Anonymkode: e88c4...de5 Det må være strandvarm cola, du har ikke hørt om kald iskald cola? Anonymkode: ab77c...212
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 Drit i. Kos dere i sonmerferien 😊 Til høsten kan barna bli flinkere til å få i seg mere fiber. Grønnsaker. På en carm strand er set godt med en cola og litt salt potetgull. 😊 Anonymkode: 21871...54d
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 Hvordan kan det ha seg at barna dine er kraftige med det kostholdet du beskriver her at dere har? Uansett, det er ferie! La de kose seg og server de heller mindre porsjoner mat etter sommeren. Anonymkode: 02745...c9b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 Jeg er for kos i ferien, is -brus osv.. men hvorfor fråtse? Anonymkode: 81caf...325
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 Det er ikke snakk om en uke eller to - dere skal på halvannen måneds ferie. Da tenker jeg at hovedfokuset er god og sunn mat, men noen utskeielser innimellom. Du har fått gode råd over. Om du gir frislipp på godteri i så mange uker vil jeg tro det er gode sjanser for at barna dine er overvektige når de kommer hjem, om du ikke har noen begrensninger, siden de allerede er kraftige eller noe overvektig. Anonymkode: 641e1...ea0
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #15 Skrevet 8. juni 2019 Her får barna brus til middag, men vann resten av dagen. På sommeren er det jo så varmt, så da er det best med vann. Is får de hver dag, om de vil ha. Vi spiser lite potetgull på ferien. Går i mye frukt og normal mat. Nå vet jeg ikke hvor dere reiser, men elsker de gangene, vi er på steder, hvor vi går og kjøper lokal frukt, det smaker jo så utrolig godt. Anonymkode: 571a6...a49
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #16 Skrevet 8. juni 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det må være strandvarm cola, du har ikke hørt om kald iskald cola? Anonymkode: ab77c...212 Nei det har jeg aldri hørt om! 🤔 Poenget mitt var å fryse ned vannflasker slik at du har iskaldt vann i flere timer....Colaen kan ikke fryses og blir etterhvert ganske varm når du har den med på stranden... Anonymkode: e88c4...de5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #17 Skrevet 8. juni 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det har jeg aldri hørt om! 🤔 Poenget mitt var å fryse ned vannflasker slik at du har iskaldt vann i flere timer....Colaen kan ikke fryses og blir etterhvert ganske varm når du har den med på stranden... Anonymkode: e88c4...de5 Ikke når den ligger sammen med de frosne vannflaskene Anonymkode: ab77c...212
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #18 Skrevet 9. juni 2019 Men kan dere holde fokus på bevegelse, ikke bare de kraftige barna, men dere alle. Gå kortere eller lengre strekninger i stedet for å ta buss/taxi/tog. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hvor dere skal, men noen form for aktivitet må det vel finnes der? Trampolineland og lignende. gir god aktivitet, men kanskje ikke hver dag. Fjellturer/strandvolleyball som en familieaktivitet? Men som nevnt over, bruk oppskjært frukt i stedet for chips på stranden/parken. Isvann er godt som tørstedrikk. Brus innimellom, kanskje 1 glass til middag daglig hvis de ber om det. Is kan jo være en god belønning etter aktivitet, men ikke noe dere nødvendigvis trenger daglig. Ikke innfør noe, men ta det litt på sparket, om du sier dere får 2 is hver dag, så blir det liksom regelen, noe de må ha. Om du heller sier i dag skal vi spise is etter middag, for vi har vært så aktiv i dag. Anonymkode: a19f8...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå