Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Jeg leser om flere introverte som mener at de ekstroverte eller utadvendte har et slags ansvar for å inkludere dem. Jeg syns selvsagt alle har et sosialt ansvar, men hvorfor går en ut i fra at det er lettere for ekstroverte? Som om vi liksom «eier» den sosiale arenaen? Jeg er utpreget utadvendt, om jeg er ekstrovert vet jeg ikke for jeg blir sliten av mye folk. Jeg har også et veldig svakt selvbilde og jobber med meg selv hver dag. Jeg tør ikke mase på og invitere folk som ikke viser meg at de er interessert. Joda, vi utadvendte har kanskje noen fordeler, men for meg er de fordelene utelukkende i jobbsammenheng. Og da mener jeg intervjuer etc. For samtidig sliter jeg også med networking fordi jeg f.eks ikke greier å legge folk til på SoMe kun på bakgrunn av litt kontakt i jobbsammenheng. så oppsummert: folk vet ikke at du ønsker kontakt om du ikke kommuniserer det og byr på deg selv. Det er Kanskje vanskelig for deg, men hvordan vet du at det ikke er minst like vanskelig for den utadvendte å ta den opplevde risikoen med å aktivt inkludere deg? Anonymkode: 695bb...3ce
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Kanskje du er flexivert, altså litt av begge deler. Jeg er garantert introvert, og det eneste jeg ber om er at 'ekstraverte" eller "flexiverte" eller andre usikre introverte ikke kommenterer at jeg ikke deltar, da jeg er en bedre lytter enn mange og koser meg selv om jeg ikke forteller hele livet mitt hele tiden, til alle og enhver. Anonymkode: 9f609...72f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Jeg tror det ER lettere for en større andel av de ekstroverte enn de introverte å være inkluderende og få folk med, men selvfølgelig finnes det dem som klarer å være sosiale/utadvendte til tross for at de er usikre inni seg, men de viser det jo ikke og dermed er det lett å glemme at det kan være sånn. Jeg tenker at vi alle har ansvar for å inkludere og at man gjør så godt man kan for å inkludere både seg selv og andre, men at "så godt man kan" vil variere fra person til person. Men for å ta et eksempel, når en person inviterer to personer til kveld på byen så regner jeg med at det å droppe å invitere den tredje personen ikke handler om at man er usikker på seg selv. Anonymkode: a7a06...6ae
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det ER lettere for en større andel av de ekstroverte enn de introverte å være inkluderende og få folk med, men selvfølgelig finnes det dem som klarer å være sosiale/utadvendte til tross for at de er usikre inni seg, men de viser det jo ikke og dermed er det lett å glemme at det kan være sånn. Jeg tenker at vi alle har ansvar for å inkludere og at man gjør så godt man kan for å inkludere både seg selv og andre, men at "så godt man kan" vil variere fra person til person. Men for å ta et eksempel, når en person inviterer to personer til kveld på byen så regner jeg med at det å droppe å invitere den tredje personen ikke handler om at man er usikker på seg selv. Anonymkode: a7a06...6ae Det gjør selvsagt det om den tredje personen virker uinteressert. Min største angsttrigger er tanken på at noen skal tenke at jeg innbiller meg at de vil tilbringe tid med meg. Anonymkode: 695bb...3ce
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det gjør selvsagt det om den tredje personen virker uinteressert. Min største angsttrigger er tanken på at noen skal tenke at jeg innbiller meg at de vil tilbringe tid med meg. Anonymkode: 695bb...3ce Jeg synes alle bør være rause med å inkludere andre, samtidig ha tro på at de kan si ifra hvis de ikke vil treffes. Man merker etter er par ganger om kjemien stemmer. Når det er sagt må også introverte gi av seg selv, dele og bidra i samtalen. De ekstroverte må samtidig gi rom for at andre kan ta plass. Vanskelig kanskje, krever litt mer jobb for å få til å fungere. Anonymkode: ffd3c...166
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg leser om flere introverte som mener at de ekstroverte eller utadvendte har et slags ansvar for å inkludere dem. Jeg syns selvsagt alle har et sosialt ansvar, men hvorfor går en ut i fra at det er lettere for ekstroverte? Som om vi liksom «eier» den sosiale arenaen? Jeg er utpreget utadvendt, om jeg er ekstrovert vet jeg ikke for jeg blir sliten av mye folk. Jeg har også et veldig svakt selvbilde og jobber med meg selv hver dag. Jeg tør ikke mase på og invitere folk som ikke viser meg at de er interessert. Joda, vi utadvendte har kanskje noen fordeler, men for meg er de fordelene utelukkende i jobbsammenheng. Og da mener jeg intervjuer etc. For samtidig sliter jeg også med networking fordi jeg f.eks ikke greier å legge folk til på SoMe kun på bakgrunn av litt kontakt i jobbsammenheng. så oppsummert: folk vet ikke at du ønsker kontakt om du ikke kommuniserer det og byr på deg selv. Det er Kanskje vanskelig for deg, men hvordan vet du at det ikke er minst like vanskelig for den utadvendte å ta den opplevde risikoen med å aktivt inkludere deg? Anonymkode: 695bb...3ce Kan ikke se noe særlig som tyder på at du er utadvendt. Hvorfor mener du at du er det? Anonymkode: eea6c...091
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes alle bør være rause med å inkludere andre, samtidig ha tro på at de kan si ifra hvis de ikke vil treffes. Man merker etter er par ganger om kjemien stemmer. Når det er sagt må også introverte gi av seg selv, dele og bidra i samtalen. De ekstroverte må samtidig gi rom for at andre kan ta plass. Vanskelig kanskje, krever litt mer jobb for å få til å fungere. Anonymkode: ffd3c...166 Men hvis kjemien egentlig ikke stemmer, så blir det uansett den utadvendtes "ansvar" å få den til å stemme og å bygge bro over de kleine øyeblikkene, fange opp signalene og bygge videre på det lille den innadvendte bidrar med, piske opp skum ut av ingenting sånn at de begge har noe å boble i. Og så blir den andre sur og skuffa og såra over ikke å bli invitert med flere ganger, og over å ikke bli regnet som "venn", selv om hun følte det hele som så hyggelig og morsomt sist. Det hun kanskje ikke merket, var at den andre sørget for at hun hadde det morsomt... Når folk sier til meg "jeg trives så godt i ditt selskap" så tenker jeg innimellom "takke faen for det, jeg SØRGER FOR at du trives i mitt selskap!" Og egentlig sørger jeg for at alle trives i mitt selskap. Det betyr ikke at jeg blir venn med alle de som trives, jeg blir venn med dem som gir meg noe tilbake også, og som signalerer at de faktisk har hørt og plukket opp noen av mine initiativer og noen av mine interesseområder også. Hvis du vil snakke om fluebinding en hel dag, så skal jeg følge deg, og stille spørsmål og virkelig la deg være i ditt ess. Men ikke innbill deg at du ga like mye som meg selv om du hadde en knallfin dag med meg... Anonymkode: cddc8...980
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvis kjemien egentlig ikke stemmer, så blir det uansett den utadvendtes "ansvar" å få den til å stemme og å bygge bro over de kleine øyeblikkene, fange opp signalene og bygge videre på det lille den innadvendte bidrar med, piske opp skum ut av ingenting sånn at de begge har noe å boble i. Og så blir den andre sur og skuffa og såra over ikke å bli invitert med flere ganger, og over å ikke bli regnet som "venn", selv om hun følte det hele som så hyggelig og morsomt sist. Det hun kanskje ikke merket, var at den andre sørget for at hun hadde det morsomt... Når folk sier til meg "jeg trives så godt i ditt selskap" så tenker jeg innimellom "takke faen for det, jeg SØRGER FOR at du trives i mitt selskap!" Og egentlig sørger jeg for at alle trives i mitt selskap. Det betyr ikke at jeg blir venn med alle de som trives, jeg blir venn med dem som gir meg noe tilbake også, og som signalerer at de faktisk har hørt og plukket opp noen av mine initiativer og noen av mine interesseområder også. Hvis du vil snakke om fluebinding en hel dag, så skal jeg følge deg, og stille spørsmål og virkelig la deg være i ditt ess. Men ikke innbill deg at du ga like mye som meg selv om du hadde en knallfin dag med meg... Anonymkode: cddc8...980 Sitter du godt oppå hesten din Anonymkode: be420...e1b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Sitter du godt oppå hesten din Anonymkode: be420...e1b Jeg sitter godt i stolen. Har hatt min andel med tause og treige venninner som blir grinete når jeg søker vennskap med folk som ligner meg selv. Jeg er ikke pliktig til å underholde, selv om jeg har karisma. Anonymkode: cddc8...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå