Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 For et år siden opplevde jeg smerter på innsiden av låret dagen etter en treningsøkt. Kjente ikke noe der og da, trodde det var stølhet dagen etter, men det ble verre. Gjorde ikke noe spesielt med det, trodde det skulle gi seg. Kom og gikk, spesielt ille når jeg satt på rumpa. Er ikke veldig myk, heller ganske stiv, og rekker kun til anklene når jeg bøyer meg forover for å ta i bakken. Noen fysioterapeuter her, eller annet, som kan fortelle meg hva dette kan være, ett år etter hendelsen, og det føles som om muskelen er en klump som ikke lar seg tøye, og gir smerter ennå? Hvordan kan jeg få dette bort? Har vært hos flere osteopater, men ingen klarer å gjøre noe med det. Anonymkode: a4261...b72
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Ganske stiv når du rekker til anklene? Jeg tror aldri jeg har rekt til anklene, rekker vel til knærne tenker jeg Anonymkode: 5ef6d...5ec
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ganske stiv når du rekker til anklene? Jeg tror aldri jeg har rekt til anklene, rekker vel til knærne tenker jeg Anonymkode: 5ef6d...5ec Hege, okay da, men i forhold til mange andre så er jeg nok litt stivere, men har trent meg mykere (helt til muskelen sa stopp!) Anonymkode: a4261...b72
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Finn en fysioterapeut som også har akupunkturutdannelse (ikke bare et helgekurs!), og få denne til å ta triggerpunkt i muskelen med nåler - såkalt intramuskulær stimulering/triggerpunktbehandling. Det skal komme et rykk i muskelen hvis de gjør det riktig, som en krampe på et sekund. (uten det rykket er det lite eller ingen effekt). Finnes noen naprapater som er gode på slik nålebehandling også, men sjekk litt ryktet, hvor lang erfaring de har med nåler osv. Finnes ingen raskere måte å bli kvitt muskelspenninger enn nålebehandling om denne gjøres av en fagperson med riktig utdannelse og erfaring. Anonymkode: 6419d...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå