Gå til innhold

Lydsky? Noen andre som kjenner seg igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 5-6 årene har jeg kjent på noe jeg nå lurer på om kan være lydskyhet. 

Det kommer på ettermiddagen, da gjør alle lyder vondt, og jeg vil bare ha det stille rundt meg. Hvis det klirrer i bestikk, smeller i skapdører, tv/radio står på etc kjenner jeg at det gjør vondt i ørene og jeg blir sur/irritert. Jeg blir også sliten av det og føler jeg bare må ha ro/stillhet. 

Flere som har det sånn? Hva hjelper for dere? Finnes det noen behandling? Lik

Anonymkode: 573c5...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samma her, aner ikke hva det er. 

Anonymkode: b06b2...f59

Skrevet

Samme her. Men jeg sliter med migrene

Anonymkode: a44d7...e26

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Men jeg sliter med migrene

Anonymkode: a44d7...e26

Her og, har migrene og blir veldig lydvar

Anonymkode: aaa5e...b5f

Skrevet

Jeg liker også å ha det stille. Når det er bråk blir jeg stressa. Hvis jeg f. eks. hører på musikk en kveld så må jeg ha pause av og til. Jeg kunne aldri hatt musikk konstant i alle rom i huset, slik som mange liker.

Anonymkode: c2cae...42d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer på ettermiddagen, da gjør alle lyder vondt, og jeg vil bare ha det stille rundt meg. Hvis det klirrer i bestikk, smeller i skapdører, tv/radio står på etc kjenner jeg at det gjør vondt i ørene og jeg blir sur/irritert. Jeg blir også sliten av det og føler jeg bare må ha ro/stillhet. 

Kanskje du allerede har en hørselsskade? Husk at det kan gi seg ulike utslag. Ikke nødvendigvis at lyder blir "borte", men at man mister det dynamiske i hørselen, som f eks evnen til å sjalte vekk lyder man ikke vil gi oppmerksomhet til. Hørselsskade/svekkelse kan også på et tidlig stadium gi seg utslag i tinnitus, noe som skaper mer "lydstress" hos pasienten. Kanskje ta en hørselstest?

Anonymkode: 344f3...233

Skrevet

Eg har det slik når eg er stressa og sliten. Blir rasande av for mykje lyd, det gjer fysisk vondt..... Men når eg har sove nok og ikkje er stressa er eg sjølv av den meir bråkete typen. Forstå det den som kan. 

Anonymkode: 740f3...3d1

Skrevet

Jeg har det og slik. Tenker jeg har misofoni, noen type lyder jeg hater og særlig på ettermiddag/kveld synes jeg lyder øker i volum.

Anonymkode: b1381...370

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, skjønner hva du mener. Rimelig sikker på at det er stress/ overbelastet- relatert. 

Anonymkode: dd091...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...