Gå til innhold

Sjokolade. Hva er din favoritt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fruktnøtt, tror jeg faktisk det må bli. Ellers er jeg ikke kresen, altså :). Skjønner forresten ikke hvorfor Troika er favoritten til mange. Monolitt er jo mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gøy at ingen har nevnt min(e) favorittsjokolade(r).

Peanøttkubbe og evt M.

Liker sjokolade og nøtter sammen. Walters mandler, firkløver og helnøtt er også gode alternativer.

Sjokolader som jeg har hatt et godt forhold til, men som ikke finnes lenger er Soho(som andre har nevnt) og Sjokoviking (knekkebrød med melkesjokolade). Husker også en sjokolade som fantes i mange ulike "farger", men kan ikke huske navnet på den, tror jeg pleide å kjøpe blå.

Anonymkode: 90da5...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Himmel og hav said:

Fruktnøtt, tror jeg faktisk det må bli. Ellers er jeg ikke kresen, altså :). Skjønner forresten ikke hvorfor Troika er favoritten til mange. Monolitt er jo mye bedre!

Monolitt har rar konsistens og smaker altfor søtt synes jeg. Troika er bedre!

Anonymkode: 33f4a...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt gøy at ingen har nevnt min(e) favorittsjokolade(r).

Peanøttkubbe og evt M.

Liker sjokolade og nøtter sammen. Walters mandler, firkløver og helnøtt er også gode alternativer.

Sjokolader som jeg har hatt et godt forhold til, men som ikke finnes lenger er Soho(som andre har nevnt) og Sjokoviking (knekkebrød med melkesjokolade). Husker også en sjokolade som fantes i mange ulike "farger", men kan ikke huske navnet på den, tror jeg pleide å kjøpe blå.

Anonymkode: 90da5...486

Er det Relax du mener? De var nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, sug lut skrev:

Haha, dette snakka nettopp jeg og ungene om også. Jeg endte på Troika. Det merkeligste en av dem endte på var Kvikklunsj - det er for meg den kjedeligste sjokoladen som finnes, den er mer følelsen (tur, påske, fjell, solvegg) enn faktisk kjempegod. Troika, derimot...

Jeg er enig med deg! I begge dine synspunkter. Kvikklunsj er så kjedelig at det egentlig er like greit å droppe sjokolade hvis det er det eneste som tilbys. 

Den nye Troikaen med appelsin var overraskende god, var litt i tvil om det var greit å tulle med noe så viktig, men det var faktisk helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikke å velge bare 1. Kjøper jeg en liten sjokolade blir det som regel troika, enten vanlig eller med appelsin. Hobby og lion er å gjengangere. Storplate blir det enten freia melkesjokolade, stratos eller crispo. Men jeg er generelt glad i sjokolade. Så lenge det ikke er nøtter eller fruktbiter i, så er jeg ikke kresen. Sjokoladetrøfler med havsalt er nydelig! Og nå om dagen dropper jeg sjokoladeplata i helga og spiser heller lakriskuler med sjokolade 😍

Anonymkode: 9741c...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/8/2019 at 5:08 PM, Anonym bruker said:

Jeg elsker sjokolade. Jeg har tre favoritter. Så tvang min venninne meg til å velge én favoritt. Det var overraskende vanskelig å velge mellom daim,  helnøtt og marabou vanlig. Til slutt falt valget ned på Daim. 

Så nå MÅ du velge én favoritt. 

Anonymkode: 728fe...182

Snikers

Anonymkode: 25640...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, CherryC skrev:

Er det Relax du mener? De var nydelige!

Ja, Relax var det. Kan ikke huske hva den smakte engang, og kan godt hende jeg kjøpte den bare fordi det var den alle andre kjøpte. Dette var når jeg var i 12-13 års alderen.

Anonymkode: 90da5...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, Relax var det. Kan ikke huske hva den smakte engang, og kan godt hende jeg kjøpte den bare fordi det var den alle andre kjøpte. Dette var når jeg var i 12-13 års alderen.

Anonymkode: 90da5...486

Ja de var iallefall utrolig gode:) skulle ønske de kom tilbake i butikkhyllene

75B5A6EE-ECD2-463D-B56F-FAE7183CE027.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.6.2019 den 18.18, Anonym bruker skrev:

Belgisk sjokolade 😋

Anonymkode: f198b...896

Hun sa; «Du må velge kun en sjokolade.» 

Anonymkode: d2f63...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CherryC skrev:

Ja de var iallefall utrolig gode:) skulle ønske de kom tilbake i butikkhyllene

75B5A6EE-ECD2-463D-B56F-FAE7183CE027.jpeg

Disse husker jeg❤

Anonymkode: 2ab1f...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Center er min favoritt. Så rart at mange liker Troika best. Jeg klarer ikke å like den bare litt engang. Synes den smaker vondt.

Anonymkode: 97602...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Center er min favoritt. Så rart at mange liker Troika best. Jeg klarer ikke å like den bare litt engang. Synes den smaker vondt.

Anonymkode: 97602...3bb

Det skjønner ikke jeg heller, Troika er helt forferdelig. Center er godt

Anonymkode: 0dbf7...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, CherryC skrev:

Ja de var iallefall utrolig gode:) skulle ønske de kom tilbake i butikkhyllene

75B5A6EE-ECD2-463D-B56F-FAE7183CE027.jpeg

Åja... de var det, ja. Var vel blå og grønn jeg pleide å kjøpe. Fantes de ikke i rød og gul også?

Anonymkode: 90da5...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Center er min favoritt. Så rart at mange liker Troika best. Jeg klarer ikke å like den bare litt engang. Synes den smaker vondt.

Anonymkode: 97602...3bb

Helt enig! Troika er ikke LITT godt engang.

Jeg liker det meste av sjokolade, men favoritten min er en bit fra en liten bedrift som heter Sjokoladelåven. Jeg husker aldri hva den heter, men den har en type karamell inni, litt te-smak, og noe slags blomster-kronblader oppå. Helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troika

Og alle sjokolader med salt i seg. Gjerne kvalitetskaramell også.

Anonymkode: 7d78f...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...