Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Når jeg ventet nr 1 som 19 åring, uten noe som helst babyerfaring, livet gikk sin gang, hadde noen plager, men ikke verre enn at jeg fungerte normalt. jeg var ute med venner, og fartet rundt, var fullstendig uforberedt når barnet meldte sin ankomst 3 uker før termin. Tror sikkert ikke jeg hadde pakken noen fødebag, jeg hadde jo enda 3 uker å gjøre det på. Når jeg ventet nr 2 noen år senere fartet jeg jo også rundt, og hadde som smått begynt å forberede meg noen uker før termin, men var i like bra form som i første svangerskap, og var ikke sånn at jeg var "drittlei" på noen måte. Fødte på termindato. Nå venter jeg nr 3, er mange år siden siste svangerskap. Har andre plager enn i de første svangerskapene. Kjente liv tidlig, uke 14, og nå i uke 27 er jeg drittlei, mye liv hele tiden (forstå meg rett, jeg er glad for at barnet lever og ser ut til å ha det bra magen), og lurer virkelig på hvordan de 3 siste månedene skal gå når jeg helst bare vil bli ferdig nå. Er mindre mobil enn jeg er vant til å være, og kjeder meg når jeg må sitte så mye i ro hjemme. Har alltid gått mye turer i fjellet til alle årstider, og simpelten elsker det. Nå kan det se ut som om jeg ikke kommer meg på hytta engang i sommer grunnet bekkenplager. Har aldri forstått folk tidligere som har klaget på hvor lei de er å være gravid, da jeg i tidligere svangerskap kun har elsket å være gravid. Ikke klarer jeg å sitte eller stå for lenge heller. Må gjerne legge meg litt på sofaen etter å ha sittet en stund, for da sier ryggen ifra. Og husvask og maling skal man vel helst ikke gjøre med bekkenløsning. Hva kan man faktisk gjøre? Anonymkode: 7af11...4f2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Tegne, male, sy, strikke, yoga, lese, rolig hus- og hagearbeid som man kan ta i kroppens tempo, film, bilderedigering... Anonymkode: 76154...cd0
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Takk Jeg strikker og gjør litt håndarbeid, men somsagt så er det slitsomt å sitte lenge, så må ta pauser ofte. Gjør også husarbeid, det jeg klarer, tar meg av vasking av klær, og tar vare på dem etterpå. Vasker bad og tørker støv. Lager mat når jeg klarer det. Hagearbeid er ikke min greie. Bilderedigering, da må man jo sitte ved pc. Ikke godt i lengden det heller. Film, joda, da legger jeg meg gjerne ned for å slippe å sitte så lenge, da sovner jeg. Bøker leser jeg, men enten må jeg da sitte, med de utfordringer det innebærer, eller ligge, og da sovner jeg. Skal ikke være enkelt dette. HI Anonymkode: 7af11...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå