Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Vår nabo er 93 år og enkemann. Han har familie men de bor et stykke unna. Familien har nummeret til både mannen og meg, i nødstilfelle. Nå har det blitt slik at vi tar oss litt av han. Han er en flott mann, klar i hodet men sliter med å gå. Så vi går ofte ned til han med middag, kake, kjøper is og spiser sammen med han i hagen. Vi har mistet våre besteforeldre så denne mannen har vi liksom adoptert. Følelsene er gjensidige og han setter stor pris på oss. Familien hans gir oss julegaver som takk for hjelpen og alle har et godt forhold. Så sier en annen nabo spydig, han har arvinger altså. Lykke til med å kuppe den arven. Jeg ble litt satt ut, er det helt utenkelig å hjelpe en gammel mann fordi man bryr seg bare? Anonymkode: d49ac...952
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Jeg ville ikke tenkt sånn. Synes dere er heldige alle parter som har et sånt forhold. Anonymkode: 11612...f5e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 For en løk-nabo! Bare de som er løker, tenker slik. Jeg ville tenkt; så flott noen tar seg av den mannen. Alfor mange gamle er ensomme i dagens samfunn, men han har fått seg en flott «bonusfamilie». (I tillegg sparer samfunnet penger på at dere tar dere av han). Anonymkode: 36963...a3a
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en løk-nabo! Bare de som er løker, tenker slik. Jeg ville tenkt; så flott noen tar seg av den mannen. Alfor mange gamle er ensomme i dagens samfunn, men han har fått seg en flott «bonusfamilie». (I tillegg sparer samfunnet penger på at dere tar dere av han). Anonymkode: 36963...a3a Han klarer seg faktisk godt selv altså. Men familien som er to timer unna synes det er fint å få tilbakemeldinger på at alt er bra et par ganger i uka. Han har mobil men glemmer den, hører den ikke osv. Angående mat så var middagen fra kommunen så bedrøvelig så vi leverer heller er porsjon kjøttkaker med tilbehør og annen husmannskost på døra et par ganger i uka. Det koster oss ingenting å lage litt ekstra. Anonymkode: d49ac...952
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han klarer seg faktisk godt selv altså. Men familien som er to timer unna synes det er fint å få tilbakemeldinger på at alt er bra et par ganger i uka. Han har mobil men glemmer den, hører den ikke osv. Angående mat så var middagen fra kommunen så bedrøvelig så vi leverer heller er porsjon kjøttkaker med tilbehør og annen husmannskost på døra et par ganger i uka. Det koster oss ingenting å lage litt ekstra. Anonymkode: d49ac...952 Jo, per definisjon så koster det faktisk dere å lage litt ekstra. Anonymkode: 4ab81...656
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Nei, her i bygda er det vanlig å ta vare på gamle naboer. Anonymkode: 8e790...61b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, per definisjon så koster det faktisk dere å lage litt ekstra. Anonymkode: 4ab81...656 Hehe. Sant nok, bortsett fra at jeg suger på å beregne mat, så vi kaster mye. 😂😂😂 Anonymkode: d49ac...952
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 I mange land er dette helt vanlig å gjøre, og man arver da huset eller leiligheten. Kanskje naboen ikke er norsk? Anonymkode: b79f6...be1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo, per definisjon så koster det faktisk dere å lage litt ekstra. Anonymkode: 4ab81...656 Ikke nødvendigvis. Alt trenger ikke måles i penger, men i medmenneskelighet og verdifulle relasjoner. Da kan man også si at HI pr definisjon tjener på dette. Og takk og lov for at det finnes mennesker som dere, HI! Dere er gull verdt! Anonymkode: 208d8...8ff
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 Det sier alt om naboen. Noen enkle mennesker tenker slik. Du er raus og et godt medmenneske. Han er heldig som har dere, og dere er heldige som får være sammen med han. Anonymkode: bf7c0...e3c
Gjest Antarctica Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: I mange land er dette helt vanlig å gjøre, og man arver da huset eller leiligheten. Kanskje naboen ikke er norsk? Anonymkode: b79f6...be1 Øøøhh… man arver ikke automatisk noe, ikke i noen land som helst, bare fordi man har hjulpet en nabo.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 Ja, det er fordi denne naboen tenker slikt, og han selv ville hjulpet KUN for å få noe igjen, at han tror det er akkurat sånn for andre også. Det er så veldig undervurdert det å hjelpe andre, uten å forvente noe igjen, at det kan sjokkere folk som ser det. Stå på, gjør denne mannen sin hverdag til en flott tid, og tegn en tjukk sort strek over naboen din som ikke vet hva medmenneskelighet er, eller har veldig dårlig humor. Anonymkode: bb091...573
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 Enig med den over - det naboen din egentlig sier, Hi, er at han/hun selv bare ville gjort det dere gjør hvis han/hun trodde det var en arv tilgjengelig. Den kommentaren sier bare noe om naboen selv. Så flott at dere har fått en reservebestefar Tenker dere og han får like mye ut av dette. Gode mennesker er dere! Anonymkode: 7a9f4...339
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 Selvsagt tenker folk slik! Jeg har selv en kompis som endte med å arve 10 mill fra sin gamle nabo etter å ha passet på han på hans gamle dager! Anonymkode: 7ccff...80b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #15 Skrevet 8. juni 2019 Så herlig dere er, og så heldig som har en dere kan hjelpe og få takknemlighet tilbake! Og så slipper han å være fullt så ensom ❤️Naboen din er teit. Jeg hjelper ingen og forventer noe tilbake. Jeg gjør det fordi jeg har lyst Anonymkode: 68fa7...b60
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #16 Skrevet 8. juni 2019 Nei, det tror jeg hører med til de absolutte unntakene. De fleste mennesker forstår konseptet å hjelpe andre uten å få noe (materielt) igjen. Anonymkode: 3430d...cad
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #17 Skrevet 8. juni 2019 Jeg kjenner ei som gjorde det, hun arvet alt, familien hans fikk bare pliktarv Anonymkode: 52302...1e5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #18 Skrevet 8. juni 2019 Ha ha ha dummeste jeg har hørt. Ikke hør på sånne dumme kommentarer. Vi har et eldre ektepar som naboer på ene siden. Mannen hjelper til der når det trengs, henter post, tar en kaffe ect. De kom med gave når barna våre ble født og når vi giftet oss. Vi ringer for å høre at alt er bra når det har vært stille der en stund osv. De har godt voksne barn i 50 åra som bor lenger unna og synes det er hyggelig med småbarns familie som nabo. Den andre naboen vår er en eldre enke med masse barnebarn og oldebarn, men hun finner likevel tid til mine barn 😊 de gir henne tegninger , hun lager vafler til dem 😂 Godt naboskap er bare å fortsette med. Anonymkode: 1b98e...77d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå