Gå til innhold

Regler for 18 åring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken regler har dere for 18 åringen som bor hjemme? Tenker da mest på om han/hun må gi beskjed vist han ikke kommer hjem en kveld? 

Gutten min er litt sløv med å gi beskjed vist han overnatter hos en kompis. Han skjønner ikke hvorfor han må gi beskjed. Jeg vet jo at han var til kompisen om kvelden. Så når han ikke kommer hjem, så overnatter han der. Det tar han som en selvfølge at jeg skal skjønne 🤣

Anonymkode: dddea...4de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen regler egentlig, men det er fordi han er veldig flink til å fortelle hva som skjer.

Han sier hadet når han går, forteller hva han skal, sier hei når han kommer hjem og sender en sms om planene blir endret.

Jeg har aldri trengt å lure på hvor han er og om han har det bra, så da har det aldri vært nødvendig å sette noen slike regler heller...

Det er nok viktig å lære de fra de er "små" at det er normal høflighet å fortelle de man bor sammen med hvor man er, om man kommer til middag, og når man kommer hjem.

Anonymkode: 6a581...833

Gjest Antarctica
Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken regler har dere for 18 åringen som bor hjemme? Tenker da mest på om han/hun må gi beskjed vist han ikke kommer hjem en kveld? 

Gutten min er litt sløv med å gi beskjed vist han overnatter hos en kompis. Han skjønner ikke hvorfor han må gi beskjed. Jeg vet jo at han var til kompisen om kvelden. Så når han ikke kommer hjem, så overnatter han der. Det tar han som en selvfølge at jeg skal skjønne 🤣

Anonymkode: dddea...4de

Han er jo stor gutt og kan passe på seg selv. Men du kan jo si at så lenge han bor hos deg, og du liksom går rundt og regner med at han sover der, så kan du bli urolig hvis du ikke har hørt ham komme inn i løpet av natta, og at det mest handler om deg selv og dine bekymringer - ikke om å ha kontroll på ham.

Skrevet

Vi hadde en regel om å sende sms når vi overnattet, og ellers sette skoene på matta når vi kom hjem. Da kunne mamma se om vi var kommet hjem når hun sto opp 😛 Ellers var det alltid litt taxipenger i en skuff hvis vi/noen vi var med trengte å komme oss bort og hjem, uten å måtte vekke mor og far. Tror jeg og broren min brukte muligheten kanskje 1 gang hver, og vi misbrukte det aldri, men var en utrolig fin trygghet å ha!

Anonymkode: 3d850...2c8

Skrevet

Har egentlig ingen regler. Men han har fått beskjed om at jeg ønsker en sms om ikke annet dersom han ikke kommer hjem om natten. Hender så ofte at han ikke kommer hjem til middag, at jeg ikke nødvendigvis regner med han til middag. Om han ikke har spist når han kommer hjem, så tar han gjerne rester hvis det er noe han foretrekker. Prøver å si til han at det er jo greit å si fra at man drar ut.
Han forteller hvor han skal og hvor han har vært hvis jeg spør. Jeg har mye bedre oversikt enn mine foreldre hadde over meg.

Han sier ikke alltid fra når han drar ut, jeg hører bare døra slamrer igjen, og bilen starter.

Jeg synes det er viktigere at han rydder rommet sitt med jevne mellomrom, og tar sine rene klær fra vaskerommet og legger på plass.

Han vasker klær selv når han har behov for det, jeg henter ikke klær på rommet hans for å vaske, det jeg skal vaske må ligge på vaskerommet.

Anonymkode: f36f4...af8

Skrevet

Har ingen regler, men så er hun veldig flink til å sende meldinger å gi beskjed. Det henger nok igjen fra da hun var 16 år, og startet å dra på fest. Da fikk hun beskjed om å alltid gi beskjed, sende meldinger, svare meg osv. Så skulle ikke jeg være streng på innetid. Og det har hun alltid vært veldig flink til. Og jeg liker jo å vite hvor hun er. Hadde jeg ikke fått tak i henne, og hun ikke kom hjem på natta, hadde jeg blitt veldig bekymret. 

Anonymkode: c9d63...2c8

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Hvilken regler har dere for 18 åringen som bor hjemme? Tenker da mest på om han/hun må gi beskjed vist han ikke kommer hjem en kveld? 

Gutten min er litt sløv med å gi beskjed vist han overnatter hos en kompis. Han skjønner ikke hvorfor han må gi beskjed. Jeg vet jo at han var til kompisen om kvelden. Så når han ikke kommer hjem, så overnatter han der. Det tar han som en selvfølge at jeg skal skjønne 🤣

Anonymkode: dddea...4de

Ingen han er myndig, eneste regler han har fått er at han skal være stille etter 23 når vi har lagt oss og småsøsken på 10 og 7, han har 1 år igjen på videregående, og så har han tenkt et år i millitæret så videre utdanne seg etter millitæret, så blir max 1 år til hjemme

Anonymkode: 1dd2e...2f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...