Anonym bruker Skrevet 7. juni 2019 #1 Skrevet 7. juni 2019 Jeg ligger å bekymrer meg for når vi skal på ferie i sommer på hytta med vår 3 åring. Jeg er så redd for at det skal skje en situasjon hvor vi ikke ser henne og at hun faller i vannet og en alvorlig situasjon oppstår. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg "angster" så, det er jo bare å være veldig bevisst og "på" hele tiden, men allikevel er jeg så redd for at et lote uoppmerksomt øyeblikk skal få katastrofale følger. Vi har også en 5 mnd gammel baby på det tidspunktet så at vi er uoppmerksomme på henne et øyeblikk er jo høyst reelt at kan komme til å skje! Men, samtidig så er ho ikke vi de eneste med ei hytte ved vannet, og i de aller, aller fleste tilfeller går det jo bra. Har noen noen gode tips og råd til hvordan dere gjør det på slike steder, utover å forfølge selvfølgelig. Anonymkode: 3341f...4a1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Låse ytterdøra slik at hun ikke kan gå ut uten at dere er der sammen m henne. Skjønner godt frykten din. Anonymkode: ff979...f16
Pobie Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Låse døra mens dere er inne og redningsvest til enhver tid mens dere er ute.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Vi har leid en hytte på en liten øy, med dyp sjø på alle kanter. Har ikke tenkt et sekund på at det skal bli et problem med yngste (også 3 år). Vi er sammen hele tiden, og dersom vi er ute og nærme vannet, og de leker og holder på vil de ha på redningsvester i tillegg til at vi følger med. Det krever selvfølgelig en litt annen tilrettelegging og at man alltid på ha en voksen «på vakt». gjennom jobben hørte jeg i fjor om en familie med barn på 2 og 4 år som hadde feriert på Sørlandet, hvor mor hadde funnet datter flytende å vannet med hode ned etter at, som hun selv sa, «barna hadde lekt på brygga». Dette var i mine øye oppegående folk, men tydeligvis ikke.. 🙄 Ta noen forhåndsregler så går nok dette helt fint 🌼 Anonymkode: 822af...a4a
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 Øynene på barnet hele tiden og redningsvest på ved sjøen. Er det områder rundt hytten som er gressplen F.eks eller er det bare svaberg? Om siste ville jeg hatt redningsvest på helt tiden ute Anonymkode: 76697...1ae
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Det blir som å være i syden det. Du må bare følge med hele tiden. En ligger jo ikke akkurat å slapper av på bassengkanten eller på stranden når en har med baby og en treåring 😉en voksen må til en hver tid ha øynene på treåringen. Vi leide sjøhus da våre var på samme alder som dine. Det gikk helt fint, vi låste dørene når vi var inne og hadde redningsvest på eldste med en gang vi gikk utenfor døren. Anonymkode: c9362...7f8
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 Det krever skikkelig pass og redningsvest! Anonymkode: 3c7e9...c77
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ligger å bekymrer meg for når vi skal på ferie i sommer på hytta med vår 3 åring. Jeg er så redd for at det skal skje en situasjon hvor vi ikke ser henne og at hun faller i vannet og en alvorlig situasjon oppstår. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg "angster" så, det er jo bare å være veldig bevisst og "på" hele tiden, men allikevel er jeg så redd for at et lote uoppmerksomt øyeblikk skal få katastrofale følger. Vi har også en 5 mnd gammel baby på det tidspunktet så at vi er uoppmerksomme på henne et øyeblikk er jo høyst reelt at kan komme til å skje! Men, samtidig så er ho ikke vi de eneste med ei hytte ved vannet, og i de aller, aller fleste tilfeller går det jo bra. Har noen noen gode tips og råd til hvordan dere gjør det på slike steder, utover å forfølge selvfølgelig. Anonymkode: 3341f...4a1 Fotfølg ungen. Dere er to foreldre. Ingen foreldre kan påstå seg at de "ikke vet" hvor treåringen deres er?? Anonymkode: db0ba...1b0
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 Overlever ungen verbalt til hverandre så det aldri er tvil om hvem som holder øye med henne/ham. Om alle er ute så avtal hvem som ser etter 3-åringen. Ellers kan man rissikere at begge tror den andre gjør det. Anonymkode: 25fbd...e32
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 Kan dere ikke bare gjøre noe annet i sommer? Er vel ikke akkurat ferie om du gruer deg før dere har dratt.. Anonymkode: aab64...e5b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 Redningsvest, fotfølging, tomme flasker og ting foran låst ytterdør (3-åringer kan låse opp døra uten at dere merker det på natten/om morgenen) slik at det lager skrangling om hun/han går ut (gjelder også terrassedøren). Snakke om vannet og at det kan være farlig uten mamma eller pappa. Anonymkode: 35a0c...f09
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 Jeg skjønner ikke at dette kan være annerledes enn en hvilken som helst badeferie. Man følger uansett hele tiden med på så små barn. Anonymkode: fdfd4...2cc
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 10 hours ago, Anonym bruker said: Jeg ligger å bekymrer meg for når vi skal på ferie i sommer på hytta med vår 3 åring. Jeg er så redd for at det skal skje en situasjon hvor vi ikke ser henne og at hun faller i vannet og en alvorlig situasjon oppstår. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg "angster" så, det er jo bare å være veldig bevisst og "på" hele tiden, men allikevel er jeg så redd for at et lote uoppmerksomt øyeblikk skal få katastrofale følger. Vi har også en 5 mnd gammel baby på det tidspunktet så at vi er uoppmerksomme på henne et øyeblikk er jo høyst reelt at kan komme til å skje! Men, samtidig så er ho ikke vi de eneste med ei hytte ved vannet, og i de aller, aller fleste tilfeller går det jo bra. Har noen noen gode tips og råd til hvordan dere gjør det på slike steder, utover å forfølge selvfølgelig. Anonymkode: 3341f...4a1 et barn på 3 skjønner at det ikke skal gå til vannet alene.. vi har vert på hytta siden barna var 1,2 og 6, aldri vert noen problemer i hele tatt Anonymkode: cbccd...2cd
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 For det første må jo barnet få vite at det ikke er lov å gå til vannet uten voksent følge. De fleste barn skjønner det og holder den regelen. Også må dere rett og slett bare passe på. Det går helt fint altså, dere ville uansett ikke latt en 3-åring vandre alene rundt på et feriested, heller ikke her. Anonymkode: b5399...81b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #15 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: et barn på 3 skjønner at det ikke skal gå til vannet alene.. vi har vert på hytta siden barna var 1,2 og 6, aldri vert noen problemer i hele tatt Anonymkode: cbccd...2cd Barn er forskjellige. Noen er mer nysgjerrige enn andre. Noen har lettere for å glemme seg bort enn andre. Noen har en voldsom selvstendighetstrang. Osv. Jeg ville aldri sluppet en 3-åring avsted alene og stolt på at vedkommende ikke suller seg ned til vannet/ut på veien/inn til naboen. Anonymkode: 25fbd...e32
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #16 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: et barn på 3 skjønner at det ikke skal gå til vannet alene.. vi har vert på hytta siden barna var 1,2 og 6, aldri vert noen problemer i hele tatt Anonymkode: cbccd...2cd Min gjør ikke det. Han er en liten røver som må fotfølges. Men jeg har likevel hatt han med både på hytte og til syden, bare å passe veldig godt på så går det bra. Anonymkode: d2ced...92c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #17 Skrevet 8. juni 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Barn er forskjellige. Noen er mer nysgjerrige enn andre. Noen har lettere for å glemme seg bort enn andre. Noen har en voldsom selvstendighetstrang. Osv. Jeg ville aldri sluppet en 3-åring avsted alene og stolt på at vedkommende ikke suller seg ned til vannet/ut på veien/inn til naboen. Anonymkode: 25fbd...e32 Ja, enig. Hvis barn fra 3 år og oppover var så "smarte", så ville man jo ikke opplevd druknings-og nær-drukningsulykker? Anonymkode: 3341f...4a1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #18 Skrevet 8. juni 2019 Tusen takk for gode og konstruktive svar. Visste dette til samboeren min også, så nå føler jeg meg allerede mye tryggere på at dette skal gå bra 😊 Anonymkode: 3341f...4a1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #19 Skrevet 8. juni 2019 Vann, trafikk, høyder, trær...er det NOEN steder man ikke trenger å passe på en 3åring... Egen hage kanskje Anonymkode: 6e3b5...c05
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #20 Skrevet 8. juni 2019 6 hours ago, Anonym bruker said: Barn er forskjellige. Noen er mer nysgjerrige enn andre. Noen har lettere for å glemme seg bort enn andre. Noen har en voldsom selvstendighetstrang. Osv. Jeg ville aldri sluppet en 3-åring avsted alene og stolt på at vedkommende ikke suller seg ned til vannet/ut på veien/inn til naboen. Anonymkode: 25fbd...e32 det er sant,men et barn på 3 år skjønner hva du sier til han eller henne, selvom det er nysgerrige Anonymkode: cbccd...2cd
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #21 Skrevet 8. juni 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: det er sant,men et barn på 3 år skjønner hva du sier til han eller henne, selvom det er nysgerrige Anonymkode: cbccd...2cd Å skjønne det er en ting. Å huske det 5 minutter etter når man er opptatt med noe spennende er en annen sak. Eller å skjønne konsekvensene av å bryte reglen. Det er en grunn til at det er hegn rundt barnehager, selvom ungene vet at de ikke skal gå andre plasser. Anonymkode: 25fbd...e32
sug lut Skrevet 8. juni 2019 #22 Skrevet 8. juni 2019 Hvis dere ikke klarer å passe ett stk baby og en treåring er dere virkelig tafatte. Sjø eller ikke så må uansett en treåring passes på, det hører med til jobben.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #23 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, sug lut skrev: Hvis dere ikke klarer å passe ett stk baby og en treåring er dere virkelig tafatte. Sjø eller ikke så må uansett en treåring passes på, det hører med til jobben. Har jeg noe sted sagt at vi ikke skal passe på treåringen? Les på nytt, og bli gjerne med i den konstruktive meningsutvekslingen 😊 HI Anonymkode: 3341f...4a1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #24 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, sug lut skrev: Hvis dere ikke klarer å passe ett stk baby og en treåring er dere virkelig tafatte. Sjø eller ikke så må uansett en treåring passes på, det hører med til jobben. Å, så tøft å komme med et slikt svar! Du må være et s inderlig bedrøvelig menneske! Anonymkode: daea7...e4e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2019 #25 Skrevet 8. juni 2019 Vi har en vilter 3 åring. Hytte ved sjøen. 0 problem. Han vet at han ikke får gå ned til vannet. Som nevnt over, dere voksne må gi hverandre tydelige beskjeder om hvem som ser til barnet ril enhver tid, slik at det ikke blir misforståelser. Vi er 5. generasjon på hytta, det har vært så mange barn på den hytta oppigjennom. Aldri vært noen ulykker eller nedten ulykker der. Men vet om barn som har hatt maks uflaks i hager og badekaret. Så var jeg deg, hadde jeg ikke giddi å bekymret meg. Du ser jo til barnet, så ser ikke problemet. Anonymkode: 19abe...bcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå