Anonym bruker Skrevet 7. juni 2019 #1 Skrevet 7. juni 2019 Jeg startet i ny jobb på januar, og har derfor ikke rett på feriepenger i juni. Men får jeg vanlig lønn da? For jeg har jo jobbet på mai/juni... Jobber i kommunesektoren. Anonymkode: a3d82...8f7
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2019 #2 Skrevet 7. juni 2019 Vanlig så får du ikke lønn i juni ettersom juni utbetaling er feriepenger. I utgangspunktet er du pliktig til å ta ut lønn hvis du har jobbet i en annen jobb i fjor og fikk/får feriepenger fra den jobben. Hvis du ikke jobbet ifjor og ikke har opparbeidet deg feriepenger kan du ikke tvinges til å ta ferie. Personlig startet jeg i ny jobb 1.januar og jeg får ikke lønn i juni. Dette var jeg veldig klar over og feriepengene jeg fikk utbetalt fra min forrige jobb i sluttoppgjøret i januar i år er da spart til juni og sommeren. Anonymkode: f0171...fed
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2019 #3 Skrevet 7. juni 2019 Jeg har kun opparbeidet 2 uker ferie som jeg skal/må avvikle, så jeg får det resterende utbetalt. Da blir det litt feriepenger og litt lønn utbetalt i juni for meg. Anonymkode: adf70...9ac
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2019 #4 Skrevet 7. juni 2019 Det er vanlig å bli trekt for ferie i juni. Om du har hatt en annen jobb i fjord, og ikke fått utbetalt feriepenger fra den jobben, er det vel normalt å få det i juni. Dersom du har fått utbetalt feriepenger fra tidligere jobb når du sluttet der, så får du ingenting i juni. Men du kan vel la vær å ta ut ferie, og dermed ikke bli trekt for ferie. Anonymkode: db431...b74
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. juni 2019 #5 Skrevet 7. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg startet i ny jobb på januar, og har derfor ikke rett på feriepenger i juni. Men får jeg vanlig lønn da? For jeg har jo jobbet på mai/juni... Jobber i kommunesektoren. Anonymkode: a3d82...8f7 Du trekkes for ferie, uansett når du har jobbet. Pengene du tjente i mai/juni får du da utbetalt når du har ferie. Dersom du har avtalt med arbeidsgiver at du ikke skal ha ferie, trekkes du heller ikke for ferie. Har du opptjent deg feriepenger fra tidligere jobb, er du etter arbeidsmiljøloven pliktig til å ta ut ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå