Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som lever sammen med motsetningen? Hvordan får dere det til å funke? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funker veldig fint helt av seg selv. :) Vi liker litt alenetid begge to, jeg får det tidlig om morgenen og han utover natten. ;)

Anonymkode: 92ba0...017

Skrevet

Som b menneske er det helt supert å bo med et a menneske. 

Han står alltid opp med barna, jeg står opp til fyr i ovnen om vinteren og han er godt i gang med dagens sysler når jeg kommer tuslende. 

Jeg nyter også alenetid foran TV de fleste kveldene, men han holder seg jo oppe om vi har besøk eller det er noe han vil se på TV. 

For meg funker det supert, og jeg tror han også setter pris på å være alene med ungene noen timer om morgenen. 

Dette er bare i helgene da, i ukene drar han før vi står opp så jeg har fullt ansvar for dem da. Litt av alt er bra. 

Anonymkode: 0397e...ec1

Skrevet

Det funker veldig bra! Jeg er b-menneske, og mannen a. 

Da vi holdt på med nattevåk, var det jeg som var helten om natta, mens han sto opp klokka seks og tok første skift mens jeg fikk sove ut. 

Nå står han fortsatt opp tidligere enn ungene i helga, og så kommer jeg tuslende litt senere. Ofte tar han seg en liten siesta litt seinere på dagen for å få nok søvn. Da blir det ikke så skjevt på kvelden heller.

Han er først oppe i uka også, men da bruker han den tida på seg selv, og så har jeg litt egentid på kvelden hvis han legger seg før meg. 

Skrevet

Det fungerer helt fint, men det er lurt å ha litt regler på det slik at det ikke blir noen som irriterer seg. Jeg var b menneske, men er nok mer a nå, selv om jeg ikke helt er der heller. Ting har fungert og ikke fungert ang dette i tidligere samboerskap, men nøkkelen er litt felles regler så ikke det blir ett irritasjonsmoment. 

Min far er a menneske og min mor er b menneske, jeg tror ikke det hadde fungert like mye om de begge var a eller b. Min far sto opp og ordnet oss når i våknet. Når vi var små og min søster ikke sov om natten når hun var baby hadde min far vakt til tolv, da tok min mor over og når min far sto opp klokka seks tok han over igjen om ikke ungen hadde sovnet eller våknet igjen. Da ordnet  han til han skulle dra på jobb eller til min mor våknet når han hadde fri. Begge har også nyti alenetid. Min far har hatt alenetid om morran og min mor har hatt det om kvelden. Da gjør de det de vil, men de holder seg til ting som ikke vekker den andre så noen begrensninger har de. Ingen har irritert seg over at den ene eller andre sover lengre eller kortere, de har vel igrunn bare irritert seg om de våkner samtidig. Da har ikke pappa fått sin alenetid med kaffekoppen og avisa alene på kjøkkenet. De er skikkelige vanedyr, så endring i den daglige rutinen blir feil. Jeg er veldig lik de, for meg og ungene har amme rutiner hver morgen og endres de blir det helt feil. Hun ene står opp sju, ordner seg på badet før hun går på rommet. Da står lillesøster opp 7.15 og gjør det samme. Jeg rekker akkurat å gå på badet imellom for å tisse. Da lager jeg nistemat og får min kaffe sammen med radioen. Når ungene går ut døra 7.45 er det min tur til å ordne meg på badet og gjøre meg klar for en ny dag. Jeg vet min søster og hennes familie er akkurat samme. Min søster er a menneske og min svoger er b. De er også like morragrettene som meg og ungene er, så deres morgen er også planlagt ned til sekundet slik at ingen trenge å snakke med hverandre før de har fått våknet skikkelig og er på vei ut døra. Min søster og min far er ikke morragrettene, men de vet de bar må holde munn en halvtimes tid hver morgen, om ikke blir den dagen helt ødelagt.

Anonymkode: 8eb77...e84

Skrevet

Motsetningen må jo være perfekt! Den ene står opp med ungene, den andre får sovet ut. A får alene tid tidlig, B sent.

Vi er to Ber og det fungerer dårlig! Begge er like trøtte på morgenen og vil ligge lenge. Begge vil sitte oppe på kveldene. Ender opp med at jeg legger meg fordi jeg vet jeg blir trøtt ellers. Han sitter oppe og blir trøtt. Jeg må opp tidlig fordi jeg er minst trøtt. Jeg får da aldri egentid, det gjør han. I tillegg må jeg ta alt på natt for da våkner ikke han. 

Anonymkode: f49cd...e60

Skrevet

Hva kalles sånne som meg som ikke legger seg men likevel er oppe i otta frivillig?

Skrevet

Jeg syntes det var vanskelig i begynnelsen av forholdet og dette var kimen til mye konflikt. Da jeg var opp og strålte tidlig, og ville gjerne gjøre noe skikkelig gøy sammen. Mens mannen da foretrakk å sove, og ble sur og grinete. I tillegg var det jo dritkjipt å gå å legge seg alene, jeg ville jo gjerne sovne med han.

På morningen vill jeg prate, ha sex osv. Han ville gjerne etter at jeg var "ferdig" med dagen og ville sove ;) 

Etterhvert har vi tilpasset oss hverandre. Jeg stod opp med barna og han fikk sove. Han tok de om de våknet på "tidlig" natta. Selvsagt kunne jeg være sur og bitter fordi jeg "alltid" måtte stå opp, men innså at det ikke var bra for noen om jeg presset han til det. ungene ble også sure. jeg våknet uansett av skrik og skrål og lå å irriterte meg. 

Nå som vi har vært sammen en stund og barna er større har vi ingen problemer. Jeg unngår å snakke me om morgene, gi beskjeder osv. :) Men det har krevd mye kommunikasjon, samarbeid og raushet for å komme hit :) 

Anonymkode: fe195...a0b

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Hva kalles sånne som meg som ikke legger seg men likevel er oppe i otta frivillig?

Oldiser?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oldiser?

Forsåvidt, men har vært sånn alltid.

Skrevet
18 minutter siden, sug lut skrev:

Vet ikke, overnaturlige eller noe? 

Jeg er en kombinasjon av a og b, legger meg gjerne tidlig og sover lenge. Er bare alltid trøtt😴

Kanskje vi er feilvare, sug lut🙈

Skrevet

Jeg er selv b, og han a, men synes ikke det er greit ned den fordelingen flere skriver om. Ikke sånn det er nå, med små barn som står tidlig opp. Da får ikke han sin alenetid. Jeg går kveldene, han har fullt opp med barna om morgenen. Derfor får han et par timer når jeg står opp til å gjøre det han vil, feks lese eller andre interesser.

Anonymkode: 49fe3...321

Skrevet

Jeg er b, mannen er mer a. Han blir irritert og lei av å alltid sitte alene om kveldene. Jeg blir helt ødelagt av for lite søvn, så må gå og legge meg. Ikke bra i det hele tatt.

Anonymkode: 57985...b9e

Skrevet
21 minutter siden, den perfekte mor skrev:

Vet ikke, overnaturlige eller noe? 

Jeg er en kombinasjon av a og b, legger meg gjerne tidlig og sover lenge. Er bare alltid trøtt😴

Kanskje vi er feilvare, sug lut🙈

Vi er hver vår totalpakke, rett og slett. Jeg er også rimelig trøtt, men det forklares lett med atten-nitten våkne timer... Jeg rekker mye, da😄.

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Q-mennesker (Quirky - potensiell skotsk herkomst)

eventuelt

X-mennesker (overnaturlig - muligens avstamming fra aliens)

Anonymkode: 36213...512

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Søvnløse

Anonymkode: 9eac3...b92

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søvnløse

Anonymkode: 9eac3...b92

Neinei, jeg sovner kjapt og sover som en stein. Jeg tror jeg vil si vi er overmennesker.

Skrevet

Fordelen med at begge er B er gjerne at barna er det også 😉

Husker før jeg fikk barn at jeg grudde meg til å starte dagen kl 05-06. Har aldri skjedd her. Kveldene derimot.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...